Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 21-05-2020, 16:20   #521   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

steek uw materiaal in een zadelzak?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2020, 18:58   #522   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Of een triathlon drinkenbushouder ah zadel. Ha.
Nee, gewoon onderweg stoppen?
Talos is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2020, 20:00   #523   link
tragezot
Ne coureur

- Zakske onder mijn zadel met daarin bandje, pompje, kettingslotje en wat tools
- 2 x 750ml pullen waar ik op zo'n weer 3u mee doe. Verder rijden is stoppen en water bijhalen en heb dan zakjes Hi5 mee om erbij te doen. Ik ben wel geen zweter dus heb niet veel nodig.

Nooit of te nimmer op puur water rijden bij tochten langer dan 1u30. Is vre slecht. Allez, als ge toch iets of wat wilt presteren.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2020, 21:41   #524   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ik heb een zadelzakske maar dat is eigenlijk te klein en dat viel er altijd af. Misschien moet ik dat toch eens upgraden. En eens op zoek gaan naar een 950ml bidon, dat is toch al direct wat vocht meer.

Doe er meestal wel wat isotonische poeder in!
Old 23-05-2020, 11:04   #526   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Heb het idee opgevat om een hybride fiets te kopen voor het werk en wat fietstochtjes. Wat opzoekwerk brengt mij op 8 naafversnellingen en geen velgrem, dat is het zowat. Hebben jullie nog tips (een belt?), aan te raden merken of modellen? En zijn er aan te raden fietszaken in Gent?

Last edited by eye; 23-05-2020 at 11:15.
eye is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2020, 22:14   #527   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik ben eens aan het kijken voor fietgps, ik twijfel tussen de Garmin Edge Explore en de 530.

Ik fiets af en toe een rit dus veel heb ik niet nodig, Strava heb ik niet meer dus geen nood aan KOM onderweg . Ik vermoed dat ik genoeg heb aan de Explore maar misschien hebben jullie nog opmerkingen?

(Ik heb de zoekfunctie eens door de topic laten lopen maar die helpt me niet echt of hij werkt niet goed)

Last edited by ndPix; 23-05-2020 at 22:41.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2020, 21:27   #528   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Heb het idee opgevat om een hybride fiets te kopen voor het werk en wat fietstochtjes. Wat opzoekwerk brengt mij op 8 naafversnellingen en geen velgrem, dat is het zowat. Hebben jullie nog tips (een belt?), aan te raden merken of modellen? En zijn er aan te raden fietszaken in Gent?

Mijn zus heeft deze gekocht, moet wel nog geleverd worden: https://www.cube.eu/nl/2020/bikes/to...cknbrown-2020/
Old 25-05-2020, 08:37   #529   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Cool, was ook mijn favoriet online. Was zaterdag dolenthousiast over mijn testritje met een heel vergelijkbare Trek L500. Wil wel nog eens het verschil voelen met de dikke banden die default op die Cube Travel Pro zitten.
eye is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2020, 08:52   #530   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Iemand hier ervaring met fiets leasing (via het werk)? Ze willen hier werken met brutoloonruil en via KBC fietslease. Dus dat heeft impact op pensioen, vakantiegeld etc. veronderstel ik. Ik weet alleen niet hoe groot die impact is (heb deze vraag ookal aan HR doorgegeven hier)
Dit lijkt me de uitgelezen kans om ne keer met ne 4-5k zotte koersvelo te kunnen rijden? What's the catch?

ps: Ik heb eigenlijk helemaal geen extra velo nodig :/
Talos is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2020, 11:09   #531   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Niet doen, dan.

Beschouw het vooral als een mevrouw-Leemans-alternatief met een kleine optimalisatie. Maar een deel van die optimalisatie verdwijnt al in de zakken van degene die de leasing organiseert.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2020, 12:36   #532   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Iemand hier ervaring met fiets leasing (via het werk)? Ze willen hier werken met brutoloonruil en via KBC fietslease. Dus dat heeft impact op pensioen, vakantiegeld etc. veronderstel ik. Ik weet alleen niet hoe groot die impact is (heb deze vraag ookal aan HR doorgegeven hier)
Dit lijkt me de uitgelezen kans om ne keer met ne 4-5k zotte koersvelo te kunnen rijden? What's the catch?

Ik heb het ooit laten uitrekenen maar het kwam er op neer dat je een x-aantal kilometers per dag moet doen om er echt voordeel uit te halen. Het aantal precies weet ik niet meer, maar met mijn 12 (heen en terug) kwam ik nog niet eens in de buurt. Ik ging toen wel elke dag met de fiets werken.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 22:21   #533   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Weer lek gereden. Derde keer op.. 200km? Elke keer vooraan. Bad luck? Of doe ik iets verkeerd?

Banden staan op juiste spanning & ik ontwijk bultjes en putjes.. what else can I do?
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules