Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 13-06-2017, 07:52   #1401   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Met vlagske zou ik kweeniehoejelly geweest zijn.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 19:02   #1402   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Het is een vlagske van FCB dat eraan hangt ak.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 19:45   #1403   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Fak yes Dodgy mijne maat

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2017, 19:07   #1404   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Joo Erik, goedkope winkels voor elektriciteit en water? Ik ga alles zelf doen, maar ik moet enkel weten waar ik het goedkoopste kan bestellen.

Ik heb offerte's bij easykit gevraagd voor elektriciteit, water, vloerverwarming en ventilatie.
Elektriciteit en water kan ik zelf zeker goedkoper.
Qua vloerverwarming zouden hun prijzen volgens mijn broerke wel in orde zijn, dus dat ga ik daar wel bestellen wsl.
Enkel ventilatie weet ik nog niet goed. Zo in gewikkeld lijkt me dat niet, maar hier ken ik letterlijk niets van.
Old 10-07-2017, 06:26   #1405   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik zat met hetzelfde probleem.

Electriciteit: http://arva.shop.winfakt.be/, https://www.dmlights.be/, https://www.2smart.be/
Water: 2smart, of webshops in Duitsland voor sanitaire toestellen (Emero.de, megabad.com)
Vloerverwarming heb ik rechtstreeks bij de groothandel besteld via via. Als particulier kan je ook terecht bij Desco of iets in die aard.
Ventilatie heb ik via Easykit gedaan, maar ik zou het ook rechtstreeks bij de groothandel of een Desco ofzo doen, daar is helemaal niets aan als je weet hoe je moet berekenen, plannen, ... Dit is het enige dat ik via Easykit gedaan heb, en heb er spijt van, zijn wat problemen mee geweest.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2017, 10:14   #1406   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Onze trap loopt een stuk door m'n berging en daar onder wil ik een simpele opbergruimte maken (vb: blikjes, conserven, wijn,...) . Het zal enkel langs voorkant te bereiken zijn.

Is dat beetje simpel te verwezenlijken? Ik zelf ken niet veel van houtbewerking.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2017, 11:20   #1407   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Is gewoon leggers voldoende, of wil je een inbouwkast?

Leggers is simpel, die zijn gewoon op breedte te koop in de dhz / houthandel. Paar plankdragers op de juiste hoogte bevestigen en klaar.

Wil je echt een inbouwkast, en je hebt geen ervaring en voldoende gereedschap ter beschikking, kan je beter naar de betere houthandel gaan en die op maat laten maken.
Old 10-07-2017, 18:48   #1408   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Is gewoon leggers voldoende, of wil je een inbouwkast?

Leggers is simpel, die zijn gewoon op breedte te koop in de dhz / houthandel. Paar plankdragers op de juiste hoogte bevestigen en klaar.

Wil je echt een inbouwkast, en je hebt geen ervaring en voldoende gereedschap ter beschikking, kan je beter naar de betere houthandel gaan en die op maat laten maken.
Nee nee, gewoon iets simpels. Nu is dat een plek waar alles wat op en naast elkaar gezet wordt (rugzakken, wijnflessen, iets van m'n koelkast,...). Zonde van de plek

Dus jij bedoelt latten aan de muur en daarop een legplank?
Old 10-07-2017, 18:59   #1409   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Dan nog een 2de vraag: we hebben in maart een trampoline gekocht voor de dochter maar nu beklagen we ons dat we geen model gekocht hebben om in te graven. Na wat Google werk lees ik dat ik onze trampoline kan ingraven. Iemand hier ervaring mee? Tips zijn welkom
Old 10-07-2017, 19:56   #1410   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Old 10-07-2017, 20:23   #1411   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Dan nog een 2de vraag: we hebben in maart een trampoline gekocht voor de dochter maar nu beklagen we ons dat we geen model gekocht hebben om in te graven. Na wat Google werk lees ik dat ik onze trampoline kan ingraven. Iemand hier ervaring mee? Tips zijn welkom
Wij hebben onze trampoline ingegraven.
Tips: Locatie, locatie, locatie. Denk goed na waar je de trampoline wil plaatsen. Wij hebben die in het midden van de tuin gezet wat ons toen het beste leek maar ik heb daar nu wat spijt van. Als de zon schijnt word die rand zeer warm door gebrek aan schaduw, dus moeten we altijd een parasol plaatsen zodat een stuk schaduw heeft.
Voor de rest kan je niet veel fout doen en zijn we zeer content van die keuze. De oudste kroop er al op toen ze 2 was, wat met een hoge trampoline niet mogelijk is.
Haja graaf zeker diep genoeg als je van plan bent met de kindjes op de trampoline te spelen. Niets zo vervelend als de grond te raken als je hoog springt en dicht bij de kant neerkomt
Old 10-07-2017, 20:23   #1412   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

http://www.trampolineplanet.be/trampoline-ingraven
Old 10-07-2017, 20:56   #1413   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by jakkerd View Post
Best met een spade beginnen denk ik
Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Wij hebben onze trampoline ingegraven.
Tips: Locatie, locatie, locatie. Denk goed na waar je de trampoline wil plaatsen. Wij hebben die in het midden van de tuin gezet wat ons toen het beste leek maar ik heb daar nu wat spijt van. Als de zon schijnt word die rand zeer warm door gebrek aan schaduw, dus moeten we altijd een parasol plaatsen zodat een stuk schaduw heeft.
Voor de rest kan je niet veel fout doen en zijn we zeer content van die keuze. De oudste kroop er al op toen ze 2 was, wat met een hoge trampoline niet mogelijk is.
Haja graaf zeker diep genoeg als je van plan bent met de kindjes op de trampoline te spelen. Niets zo vervelend als de grond te raken als je hoog springt en dicht bij de kant neerkomt
Wij hebben hem gekocht voor de dochter haar derde verjaardag, locatie hebben we al: zelfde waar hij nu boven de grond staat

Ik hoop dat een 75cm diep genoeg is. Heb je een inbouw of gewone ingegraven?
Quote:
Originally Posted by Vantham View Post
Heb al paar websites gelezen, waaronder deze maar hoor liever wat persoonlijke meningen
Old 10-07-2017, 22:34   #1414   link
Rufus
PimpMeister

Weet persoonlijk niet het verschil tussen inbouw of gewone ingegraven dus kan daar niet op antwoorden
Het is 1 die specifiek bedoeld is om in te graven/bouwen.
Dit type: https://www.belomax.be/berg-elite-in...gaAouoEALw_wcB
Staat al 3 jaar buiten en is niets aan te zien. De kinderen kunnen zonder problemen over de rand lopen, kan zelfs mijn gewicht zonder problemen dragen.
Old 11-07-2017, 05:47   #1415   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Weet persoonlijk niet het verschil tussen inbouw of gewone ingegraven dus kan daar niet op antwoorden
Het is 1 die specifiek bedoeld is om in te graven/bouwen.
Dit type: https://www.belomax.be/berg-elite-in...gaAouoEALw_wcB
Staat al 3 jaar buiten en is niets aan te zien. De kinderen kunnen zonder problemen over de rand lopen, kan zelfs mijn gewicht zonder problemen dragen.
Bij ons is het één op poten, zal er zo moeten uit zien binnen enkele tijd
Old 11-07-2017, 11:34   #1416   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Nee nee, gewoon iets simpels. Nu is dat een plek waar alles wat op en naast elkaar gezet wordt (rugzakken, wijnflessen, iets van m'n koelkast,...). Zonde van de plek

Dus jij bedoelt latten aan de muur en daarop een legplank?
Dat is een optie. In onze bergkelder heb ik het zo gedaan:

Ik vind er niet meteen een duidelijke foto van.

Of je gebruikt standaard plankdragers:

Bestaan in verschillende maten en modellen.
Old 11-07-2017, 16:43   #1417   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Dat is een optie. In onze bergkelder heb ik het zo gedaan:

Ik vind er niet meteen een duidelijke foto van.

Of je gebruikt standaard plankdragers:

Bestaan in verschillende maten en modellen.
Zo iets heb ik ook ik m'n berging, maar ik bedoel het onderste stuk van de trap ik post straks een foto als in thuis ben
Old 11-07-2017, 19:11   #1418   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Ge bedoeld zoiet?
Old 11-07-2017, 20:21   #1419   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by jakkerd View Post
Ge bedoeld zoiet?
Heb die ook gezien op pintrest maar daar is de ruimte te klein voor.

Je ziet al wat voor rommelboel het is, zou het beter eens opruimen en opmeten wat ik heb van ruimte.

Old 26-07-2017, 09:31   #1420   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Wat zouden jullie doen in een toiletruimte? Tegelen, verven, behangen, pvc-wandpanelen?

*edit: zelf denk ik dat verf/behang al niet ideaal is in verband met het schoonmaken? Kan tegelen geen probleem geven met het hangtoilet? Dat hangt nu tegen de wand (zonder tegel), zal deze nog genoeg steun hebben als daar een tegel achter komt? Pvc-wanden kan je de vorm van het hangtoilet uitsnijden? Thoughts?

Last edited by B0Yke; 26-07-2017 at 09:37.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules