Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 12-11-2013, 20:44   #1   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Fu▀ball-Weltmeisterschaft zweitausend vierzehn

Voor alle info ivm het WK en de aanloop ernaar.

Old 12-11-2013, 20:44   #2   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Waar wordt het georganiseerd?
Old 12-11-2013, 20:48   #3   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Quote:
Originally Posted by hbvl.be

Wilmots: "Colombia is een van de WK-favorieten"

...

De bondscoach gooide ook met lof naar de opponent van donderdag, die met zijn vierde plaats op de FIFA-ranking ÚÚn plaatsje hoger staat dan de Belgen. "Colombia is misschien niet zo bekend, maar moet zeker niet onderdoen voor BraziliŰ of ArgentiniŰ. De resultaten en de FIFA-ranking bevestigen dat. In mijn ogen is Colombia zelfs een van de WK-favorieten. Colombia heeft vrijwel alles: techniek, organisatie, fysiek, agressiviteit, scorend vermogen, enzovoort. De dvd's die ik bekeken heb, hebben indruk op me gemaakt. Ik heb een boon voor Falcao, ook al wilde ik dat hij er niet bij was. Hij is een echte krijger, een competitiebeest dat altijd wil winnen en scoren. Hij heeft echt een neus voor doelpunten."
WK-favorieten, ROFL. Wilmops pls.

Als er twee Shrimpers zomaar uit het vuistje meer dan 2 spelers van Colombia kunnen opnoemen, zou ik zowaar van mijn stoel vallen.
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2013, 20:56   #4   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Dat logo maat, ik zie daar dus nog altijd iemand in die facepalmt.

Colombia heeft wel een erg sterk team btw Waze, zou die niet onderschatten.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2013, 21:09   #5   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Dat ze niet sterk zouden zijn, wil ik niet gezegd hebben. Maar om Úcht WK-favoriet te zijn... Daarvoor hebt ge imo wereldwijd bekende spelers nodig, alsook een zekere vorm van traditie (hetzij van uw nationale ploeg, hetzij van uw topspelers die in een of andere topcompetitie jaar na jaar het verschil kunnen maken) en natuurlijk een legertje van toplanden dat in de recente geschiedenis (sinds het vorige WK ofzo) door uw nationale ploeg op een hoopje is gespeeld.

Heeft Colombia daar iets van?

edit: Allez, Zuid-Korea is indertijd onder Hiddink ook ergens op een of ander WK ver geraakt, maar of dat nu werkelijk alles met klasse te maken had, dan wel met een flinke dosis geluk/falen van de tegenstrever durf ik niet zeggen. Imo is dat nooit een WK-favoriet/-kanshebber geweest, gewoon zo'n ploeg waar het plebs zich massaal achter schaart omdat het vanuit een underdog-positie 'iets' bereikt.

Last edited by Wazeiterna?; 12-11-2013 at 21:17.
Old 12-11-2013, 21:50   #6   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

True.

Wss BraziliŰ of Duitsland dit jaar, ArgentiniŰ als outsider (afhankelijk hoeveel Messi kan).
Old 12-11-2013, 22:04   #7   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik zie niemand Duitsland bedreigen tbh, zelfs BraziliŰ niet ondanks het thuisvoordeel.
Old 12-11-2013, 22:09   #8   link
rooz
siii

rooz's Avatar

ItaliŰ wint
Old 12-11-2013, 22:10   #9   link
rooz
siii

rooz's Avatar

I wish
Old 12-11-2013, 22:12   #10   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wazeiterna? View Post
Dat ze niet sterk zouden zijn, wil ik niet gezegd hebben. Maar om Úcht WK-favoriet te zijn... Daarvoor hebt ge imo wereldwijd bekende spelers nodig, alsook een zekere vorm van traditie (hetzij van uw nationale ploeg, hetzij van uw topspelers die in een of andere topcompetitie jaar na jaar het verschil kunnen maken) en natuurlijk een legertje van toplanden dat in de recente geschiedenis (sinds het vorige WK ofzo) door uw nationale ploeg op een hoopje is gespeeld.

Heeft Colombia daar iets van?

edit: Allez, Zuid-Korea is indertijd onder Hiddink ook ergens op een of ander WK ver geraakt, maar of dat nu werkelijk alles met klasse te maken had, dan wel met een flinke dosis geluk/falen van de tegenstrever durf ik niet zeggen. Imo is dat nooit een WK-favoriet/-kanshebber geweest, gewoon zo'n ploeg waar het plebs zich massaal achter schaart omdat het vanuit een underdog-positie 'iets' bereikt.
Zuid-Korea was nog wel wat anders, daarvan was Seol die toen bij Anderlecht speelde de op ÚÚn na bekendste speler. Colombia heeft nog altijd ÚÚn van de beste spitsen ter wereld (en dan bedoel ik niet Carlos Bacca), dat alleen kan al een immens verschil betekenen. En voor de rest kunnen die wel een degelijk team fielden hoor, alleen de verdediging is niet echt je dat en Mondragon staat daar precies nog altijd in doel. Peet moet intussen hoogbejaard zijn.

Op zo'n WK moet ge toch ook vooral wat geluk hebben, uiteindelijk hangt het altijd van ÚÚn wedstrijd af wanneer het echt money time wordt. Intrinsiek liepen er b.v. wel wat betere ploegen rond dan Holland op het vorige WK maar uiteindelijk stonden ze in 2010 toch wel mooi in de finale. Ik zie ook niet echt een afgetekende favoriet zoals Spanje de vorige keer al zou ik mijn geld ook wel op den Duits zetten.

En BelgiŰ overleeft de groepsfase niet. K.

Last edited by Theremin; 12-11-2013 at 22:16.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2013, 22:51   #11   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wazeiterna? View Post
WK-favorieten, ROFL. Wilmops pls.

Als er twee Shrimpers zomaar uit het vuistje meer dan 2 spelers van Colombia kunnen opnoemen, zou ik zowaar van mijn stoel vallen.
Zapata, Guarin, James Rodriguez, Jackson Martinez, Falcao, Bacca, ...

S toch wat anders dan KDB of Benteke.
Op Hazard, Kompany en Courtois na hebben wij ook niemand die elke week speelt op absoluut top niveau. Januzaj mss nog, maar voor de rest toch ook den hoogste sub top.
Nu goed Columbia gaat natuurlijk het WK niet winnen, maar Willy heeft wel gelijk hen heel hoog in te schatten. Denk dat die minstens zo goed zijn als de RD. Zeker een klasse of 2 hoger dan Kroatie en Servie.

EDIT: Jackson Martinez dus

Last edited by Jack Carver; 12-11-2013 at 22:59.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2013, 22:58   #12   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Volgens Google is Jackson Rodriguez ne wielrenner. Wat.
Old 12-11-2013, 23:03   #13   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Volgens Google is Jackson Rodriguez ne wielrenner. Wat.
i
aangepast,

Vandaar de verwarring dus.

in ieder geval, van een heel ander niveau dan onze grote negers die puur op kracht af en toe is een bal binnebuffelen bij meelopertjes uit de PL.
Ben benieuwd wat onze verdeding daar tegen gaat geven. Zou Vertonghen wel centraal zetten, anders wordt het lachen.
Old 12-11-2013, 23:41   #14   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Zapata, Guarin, James Rodriguez, Jackson Martinez, Falcao, Bacca, ...
Nu nog een andere Shrimper. Eentje die geen gebruik maakt van uw post of van Wikipedia dan

Quote:
Op Hazard, Kompany en Courtois na hebben wij ook niemand die elke week speelt op absoluut top niveau. Januzaj mss nog, maar voor de rest toch ook den hoogste sub top.
Inderdaad, wij hebben ook zo niemand, maar wij zijn dan ook in de verste verte geen WK-favoriet. Als ze de groepsfase overleven zou ik het al een 'geslaagd' WK vinden. En nee, wij hebben Januzaj niet, rarara hoe/door wie zou dat komen?

ServiŰ is ook een ploeg die ik heel hoog inschat (enorm individueel potentieel, collectief met toekomst, spelers bij grotere clubs, een speler die een echte krijger is en altijd wil winnen etc.), maar toch zijn ze om bepaalde redenen geen WK-favoriet.

Hoog inschatten en iemand bombarderen tot WK-favoriet zijn dus twee totaal verschillende dingen. Een bondscoach zou zoiets toch mogen weten imo, maar laten we het hem vergeven wegens het feit dat hij in het verleden enkel kutploegen heeft getraind en zich nu voelt zoals een konijn op de plein.

In dergelijke (respectvolle) bewoordingen spreekt de huidige generatie RD's ooit nog over onze huidige bondscoach, geloof me vrij:

Een geweldige man, maar daar houdt het ook op.

Last edited by Wazeiterna?; 12-11-2013 at 23:46.
Old 13-11-2013, 09:35   #15   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
in ieder geval, van een heel ander niveau dan onze grote negers die puur op kracht af en toe is een bal binnebuffelen bij meelopertjes uit de PL.
Ben benieuwd wat onze verdeding daar tegen gaat geven. Zou Vertonghen wel centraal zetten, anders wordt het lachen.
Dit, vandaar dat ik heel benieuwd ben naar donderdag. Imo winnen we niet.
Prono : 1-3
Old 13-11-2013, 09:39   #16   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Door in de groepsronde en dan eruit, denk ik. Op het EK is dat een andere zaak, daar kunnen we halve finale halen maar dat is nog enorm ver weg.
Old 13-11-2013, 09:54   #17   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Radje View Post
Door in de groepsronde en dan eruit, denk ik. Op het EK is dat een andere zaak, daar kunnen we halve finale halen maar dat is nog enorm ver weg.
Normaal zijn er op een EK juist meer toppers dan op een WK. alz vroeger toen t nog met 16 was. Altijd zal zeker van Spanje, Duitsland, Nederland, Italie, Engeland of Frankrijk in je groep, en voor de rest nooit echt kleintjes.
Op WK heb je vaak nog enkele mindere ploegen uit Azie of Afrika.
Nu het met 24 is is dat misschien lichtjes veranderd maar toch. Wel een ronde minder dus ofc wel rapper in de halve finale maar toch.
Old 13-11-2013, 10:03   #18   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Fucking hell, probeer ik dat voetbal zowat te volgen, denk ik "JEEJ RODE DUIVELS DE MAX", blijk ik de boot volledig gemist te hebben en zijn de Rode Duivels plots gewoon weer een kutploeg vol Jacky Peetersen die enkel maar goed lijken omdat ze constant tegen andere Didier Dheedenes spelen.

Tijd dat de koers terug begint. Maar toch bedankt voor de update, jongens!
Old 13-11-2013, 10:14   #19   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Fucking hell, probeer ik dat voetbal zowat te volgen, denk ik "JEEJ RODE DUIVELS DE MAX", blijk ik de boot volledig gemist te hebben en zijn de Rode Duivels plots gewoon weer een kutploeg vol Jacky Peetersen die enkel maar goed lijken omdat ze constant tegen andere Didier Dheedenes spelen.

Tijd dat de koers terug begint. Maar toch bedankt voor de update, jongens!
Volgens mij is voetbal leuker als ge er niets van kent.

Dan zijn het 11 mannen die uw land staan te verdedigen door op nen bal te shotten tegen 11 man die een ander land verdedigen. En dan wat roepen naar den TV als hij er bijna in zit en pinten pakken.

Meer moet dat toch niet zijn?
kar is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2013, 10:20   #20   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Ivm met de vorige 10j zijn de RD absoluut geweldig.
Ivm de topfavorieten zijn we nog niet zo geweldig.

Ikzelf ben al blij dat we erbij zijn komende WK, als we door de groepsfase geraken is het helemaal geslaagd imo.
Binnen 2-6j zouden we toch moeten meedoen voor winst.
De ploeg zit vol jonge talenten die absolute wereldtop kunnen worden, maar het nu nog niet echt zijn.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules