Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 01-03-2014, 12:42   #21   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Vorig jaar een Cube Attention 26 gekocht. Zeer content van, nog geen miserie mee gehad en toch al heel wat kilometers mee gedaan. Weinig MTB lussen in de buurt spijtig genoeg.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 20:35   #22   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
Toch nog eens herhalen, belachelijk dure fietsen voor een absolute beginner.
Nee, je hebt je iets laten aanpraten door een verkoper of dat familie trekje.

Nuja, als je er echt zoveel geld voor wilt uitgeven, zover ik weet is prijs/kwaliteit Cube (en andere duitse merken) moeilijk te kloppen. Maar met eender welk van die fietsen ga je veel plezier beleven, tenzij je teveel schrik hebt om te vallen en dat mooie carbon kader te breken.
Ik heb me vooral laten baseren op wat andere vrienden vertellen die ook MTB doen, en onlangs met iemand gefietst die een nieuwe Cube Reaction GTC SL 29 heeft, ook heel tevreden van. Voor de rest een budget opgesteld en winkels afgegaan, verschillende mensen zeggen mij ook dat ik voor 1500-2000 euro al een goede fiets heb om 1-2 keer per week mee te gaan rijden.

Ik kan ook iets van 1000 euro kopen, maar het verhaal is dan dat die fietsen dan sneller slijten. Nu heb ik een gewone MTB die totaal versleten is, en ik ben op zoek naar iets voor de komende jaren.

Morgen gaan fietsen in Anzegem btw
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 20:48   #23   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Ik ken er niets van maar ik zou deze kopen : http://www.izibike.be/cube-ltd-cc-29
Old 02-03-2014, 12:32   #24   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Anzegem gedaan: heel leuk parcours met veel klimmen en dalen, en tussen de akkers gaan fietsen. 25km gedaan in 2u, er is nog veel werk aan de winkel maar ik vind 't alvast geestig! Alsook was er iemand mee die zei dat ik de verkeerde cassette op de fiets heb: is een kleine en dus eerder baancassette. Dat die nieuwe fiets maar rap komt.
Old 02-03-2014, 16:16   #25   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Je rijdt 25 km in 2u (in mooi weer) en gaat dan een fiets van 2k kopen? Je gaat met een fiets van €2000 niet plots 10 per uur rapper rijden h.

Zoals gezegd: 1200 euro voor Reaction (basis, dus geen GTC,...) en die gaat al 3j mee zonder enige kosten (behalve na elk seizoen nieuwe cassette+ketting). Maar 't is jouw geld natuurlijk
Old 02-03-2014, 16:53   #26   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Tuurlijk niet, ben al zo'n 10 keer gaan rijden dit jaar . Ik besef ook dat een betere fiets mij niet beter zal maken, de conditie is het grootste werkpunt nu. Deze week bekijk ik het nog.
Old 04-03-2014, 09:05   #27   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Gisteren de Reaction GTC SL 29 besteld . Is een 17" geworden, een 19" zou net gepast zijn maar dan staat het zadel helemaal naar omlaag.

Iemand ervaring met het "inrijden" van schijfremmen?
Old 04-03-2014, 09:27   #28   link
Horla
Senior Member

Wat ze mij ooit hebben gezegd is dat de schijfremmen moeten opwarmen zodat ze zich aanpassen aan je velg. Mij werd aangeraden een aantal keer goed snelheid te maken en dan remmen langzaam dichtknijpen. Praktisch: zoek een brug en rijdt een aantal keer op en af.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2014, 09:36   #29   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=6&t=80521

Ik ga hier meestal helling op en dan eraf met remmen semi dicht... worden ze lekker warm van. Ik verander eens per jaar... +/- 4000 km de blokjes.

Of ik moet weten da het echt slecht weer gaat zijn en veel steile afdalingen ( mtb vossem / tervuren en die kanten ) dan steek ik nieuwe ( ingereden ) blokjes. Kwestie van zeker het einde te halen.

Welke serie reaction heb je juist? er zijn nog genoeg 2012 modellen te vinden die met grote kortingen te koop zijn... moet er wel wat fietsboeren voor afbellen misschien.
Xcarma is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2014, 09:45   #30   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Deze: http://www.cube.eu/en/bikes/mtb-hard...ck-grey-white/. 2014 model dus.

Ik zal eens grasduinen hoe je schijfremmen inrijdt, bedankt voor de link! Xcarma, dan bedoel je gewone remblokjes ipv schijfremmen of? Ik ben geen expert
Old 04-03-2014, 10:15   #31   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Ik ben eigenlijk op zoek naar advies
Quote:
Originally Posted by iedereen
Slaat nergens op om zo veel geld uit te geven aan een eerste fiets. Hier kijk, veel goedkopere modellen.
Quote:
Gisteren de Reaction GTC SL 29 besteld .
Nuttige thread!
Old 04-03-2014, 10:22   #32   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

Vooral ne stoef thread. Kijk eens naar mijn kei duur fietske hahaha
Lion is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2014, 10:28   #33   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

En elders stoefen mensen over hun auto / pc / tuin / whatever... kan geen kwaad, tis ne mooie / degelijke fiets.

Maar beter nog budget over voor:
- degelijke fietsstand voor onderhoud
- degelijke onderhoudsproducten

Anders ga je niet lang plezier beleven van al dat geweld dat tussen uw benen steek binnekort :D.

Heb het trouwens over schijfremmen... Koop u ineens een 2tal setjes blokken extra, rem die ook al in en dan ben je gesteld voor de komende 10000km.
Old 04-03-2014, 10:55   #34   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Haja, wat onderhoudsproducten betreft. Heb voorlopig enkel smeerolie om alles terug deftig in te smeren na het kuisen, maar ik neem aan dat dat niet alles is?
Old 04-03-2014, 11:33   #35   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Vind het toch maar zielig, ik vraag tips/advies naar de technische kant toe en krijg alleen maar op mijn kap dat het te duur is. Het blijft mijn geld en ik vraag alleen jullie opinie over die 4 fietsen, naar de rest heb ik niet gevraagd.

Xcarma, zal ik doen. Schoonvader onderhoudt al zijn fietsen zelf dus ik ga die info wel krijgen. Heb je tips voor fietsstanden en onderhoudsproducten, eventueel online te bestellen?

Jonah: voor -en achterderailleur, cassette en ketting ontvet ik na elke tourtocht met kettingreiniger, laat het 5 minuten inwerken en dan vet ik het terug in. Ik moet wel nog opzoeken welke producten daarvoor goed zijn want met een nieuwe fiets wil je dat zo goed mogelijk doen. Voor de rest zal ik hem - zolang ik er nog geen kennis van heb - regelmatig binnendoen bij de fietsenmaker voor een onderhoud.

Oja, na het touren spuit ik hem af en eenmaal thuisgekomen kuis ik de fiets af met bikewash waarna het onderhoud hierboven volgt.

Last edited by Tyrael; 04-03-2014 at 11:57.
Old 04-03-2014, 11:59   #36   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Pro tip voor kuisen: spuit een dun laagje olie op je fiets (op alles) als hij proper is, dan is het afkuisen vaak een kwestie van met een vod af te vegen.

Ik gebruik WD40 voor te kuisen & voorvork, en generieke kettingsmeer voor de ketting. Een hogedruk reiniger probeer ik zo weinig mogelijk te gebruiken.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2014, 12:08   #37   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Vind het toch maar zielig, ik vraag tips/advies naar de technische kant toe en krijg alleen maar op mijn kap dat het te duur is. Het blijft mijn geld en ik vraag alleen jullie opinie over die 4 fietsen, naar de rest heb ik niet gevraagd.
Quote:
Ik ben op zoek naar een fiets die lang kan meegaan zonder grote kosten
Grote kost nr. 1: veel te dure fiets.
Grote kost nr. 2: de verbruiksonderdelen die je sowieso ooit gaat moeten vervangen, indien je die van dezelfde groep neemt en die gaan niet langer mee omdat ze duurder zijn

Last edited by BOERteun; 04-03-2014 at 12:13.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2014, 12:09   #38   link
Xcarma
Senior Member

Xcarma's Avatar

Trouwens... wichelen.

Next weekend! Wemmel: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=2&t=123302
Old 04-03-2014, 12:14   #39   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Pro tip voor kuisen: spuit een dun laagje olie op je fiets (op alles) als hij proper is, dan is het afkuisen vaak een kwestie van met een vod af te vegen.

Ik gebruik WD40 voor te kuisen & voorvork, en generieke kettingsmeer voor de ketting. Een hogedruk reiniger probeer ik zo weinig mogelijk te gebruiken.
Inderdaad, heb ook al gelezen dat hogedrukreinigers sterk af te raden zijn.

Zondag ga ik naar Rekkem met 2 of 3 andere gasten
Old 04-03-2014, 12:16   #40   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
Grote kost nr. 1: veel te dure fiets.
Grote kost nr. 2: de verbruiksonderdelen die je sowieso ooit gaat moeten vervangen, indien je die van dezelfde groep neemt en die gaan niet langer mee omdat ze duurder zijn
negrep inc
Lion is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules