Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 10-03-2014, 20:40   #61   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Wss fabrieksfout oid?
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2014, 17:42   #62   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Vandaag eerste keer offroad gereden in Wetteren (Serskamp, Wetteren, Oordegem, Lede) - 35km en 't is goed gegaan . Daarna gekuist op mijn Tacx, is een superding want veel beter voor uwen rug aangezien je je dan niet meer moet bukken. Fiets staat er ook heel stabiel op. Foto:

Wel nog een vraag in verband met het reinigen van de cassette, voor/achter derailleur en ketting. Is het normaal dat je ze na behandeling (natspuiten, ontvetten, droogwrijven met een doek, invetten, droogwrijven met doek) in de showroomstaat moet krijgen? Onderstaande kan je duidelijk zien: de grootste zijn niet gebruikt en dus in showroomstaat, de andere krijg ik niet helemaal proper. In het echt is het kleurverschil groter.

Old 11-03-2014, 17:47   #63   link
rooz
siii

rooz's Avatar

wtf die koer
Old 11-03-2014, 21:01   #64   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Enige manier om in 'showroom' staat te krijgen is alles demonteren en afzonderlijk kuisen. Maar tenzij je een ijdeltuit bent hoeft dat echt niet te blinken.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2014, 12:40   #65   link
Horla
Senior Member

Tyrael: doe jij regelmatig de mtb toer van Wetteren?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2014, 12:47   #66   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Gisteren de groene lus gedaan. Viel serieus goed mee, dankzij het droge weer is er nog maar weinig modder meer, terwijl het 2-3 weken geleden nog een modderpoel was.

Begonnen aan paaltje 80, bij 27 moeten stoppen aangezien 't wegenwerken waren en ze alle volgende pijltjes hadden weggehaald
Old 12-03-2014, 17:14   #67   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Tyrael: doe jij regelmatig de mtb koer van Wichelen?
fixed

toch een interessante thread

ik zit normaal gezien tegen het eind van mijn eu ingreep. vanaf dat spel er uit is start mijn eigenlijke revalidatie, dus vollenbak fietsen. kzal eerst terug een basis moeten opbouwen uiteraard, maar daarna zou ik willen starten met MTB. het zou kunnen dat ik dat vies onderschat. op de baan met ne (koers)vélo is continuďteit, in de bossen zal dat wel wat anders zijn..
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2014, 17:23   #68   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Iemand deze al gedaan? http://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=171

Ook een Blosoparcours. Dat rond Destelbergen vond ik niet zo geweldig, vooral wegens vreselijk slecht aangegeven. Maar van dat in Overmere/Berlare al een paar stukjes gezien in het voorbijrijden, en dat ziet er mij nog wel tof uit.
Old 12-03-2014, 23:20   #69   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by KingSix View Post
fixed

toch een interessante thread

ik zit normaal gezien tegen het eind van mijn eu ingreep. vanaf dat spel er uit is start mijn eigenlijke revalidatie, dus vollenbak fietsen. kzal eerst terug een basis moeten opbouwen uiteraard, maar daarna zou ik willen starten met MTB. het zou kunnen dat ik dat vies onderschat. op de baan met ne (koers)vélo is continuďteit, in de bossen zal dat wel wat anders zijn..
Wanneer je een droog MTB-parcours gaat doen, zal dat nog meevallen hoor. Het is vanaf dat er modder ligt dat je gaat afzien

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Iemand deze al gedaan? http://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=171

Ook een Blosoparcours. Dat rond Destelbergen vond ik niet zo geweldig, vooral wegens vreselijk slecht aangegeven. Maar van dat in Overmere/Berlare al een paar stukjes gezien in het voorbijrijden, en dat ziet er mij nog wel tof uit.
Die ga ik binnenkort normaal doen, tamelijk wel veel MTB-routes op rijafstand hier.
Old 24-03-2014, 12:11   #70   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Gisteren de lussen van Koksijde en de Panne afgereden, ook de 2 singletracks van Koksijde (legerkazerne) en in de bossen van De Panne gedaan. Was tof, maar zand is een beetje lastig om te kuisen.

Hoe meer ik de mtb een service geef, des te beter het lukt en ik hem terug goed proper kan krijgen. Al doende leert men
Old 18-05-2014, 09:24   #71   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

ik ga mij na jaren getwijfel ook ne mountainbike aanschaffen. ik woon vlakbij het heuvelland, ideale streek dus. ik heb geen goesting om er veel meer dan 500 euro aan te geven, iemand tips? ik ken er echt geen zak van, zijn er zo nog andere zaken die best aangekocht worden? Velo, helm, broekske en WD40 om dat ding wat proper te houden?
Corax is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2014, 09:27   #72   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

ahja, misschien een niet onbelangrijk detail: ik ben vrij groot (1.88) en weeg rond de 95 kilo, heb ik nu een aangepaste velo nodig?
Old 18-05-2014, 11:55   #73   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ja, eene mee 6 wielen, dikzak.

Nee, nen velo kan wel meer aan.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2014, 12:05   #74   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

zo ene
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2014, 12:07   #75   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Quote:
Originally Posted by Corax View Post
ik ga mij na jaren getwijfel ook ne mountainbike aanschaffen. ik woon vlakbij het heuvelland, ideale streek dus. ik heb geen goesting om er veel meer dan 500 euro aan te geven, iemand tips? ik ken er echt geen zak van, zijn er zo nog andere zaken die best aangekocht worden? Velo, helm, broekske en WD40 om dat ding wat proper te houden?
Zelfde scenario hier, uiteindelijk uitgekomen bij een Cube Analog 29 waar ik waarschijnlijk volgende week om ga. Ietsje meer dan de ~400-500 die ik voor ogen had (€679) maar prijs/kwaliteit ga je niet veel beter vinden in de lagere klasse. En zowat alles onder de 600 is lichtjes kak heb ik gemerkt.

Qua materiaal en onderhoud heb ik ook wel wat tips nodig
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2014, 12:34   #76   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

http://www.bikester.be/358710.html

en dezen?
Old 18-05-2014, 12:42   #77   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

ik reed gisteren de kemmelberg op en passeerde nen mountainbiker die afgestapt was (niet dat het van mij wreed vooruit ging ma bon). vanboven efkes mee staan babbelen, die dude had nen velo van 5000 euro:/ daar sta je dan de kemmelberg op te wandelen met fancy schmancy materiaal rafl
Old 19-05-2014, 17:28   #78   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Was het een tandarts?

Ik kan talloze redenen bedenken waarom hij moest wandelen, die allemaal niets te maken hebben met de man zijn conditie. Nu, zelfs al gaat het om gebrek aan conditie, als hij het geld kan missen, vind ik dat er dwazere manieren zijn om het te verbrassen. En er zijn er hier een paar die u zouden voorbij knallen op een stadsfiets van 50 euro, of op blote voeten, mogen zij u dan ook uitlachen en superieur voelen?
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2014, 18:30   #79   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

als er mij ene met een stadsvelo voorbijknalt op de kemmelberg mag die zich gerust superieur voelen ja, wat is dat nu voor gelul en natuurlijk doet iedereen met zijn geld wat hij wil, maar als beginner materiaal van 5000 euro kopen is gewoon onnozel.
Old 31-05-2014, 17:34   #80   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pleun View Post
Zelfde scenario hier, uiteindelijk uitgekomen bij een Cube Analog 29 waar ik waarschijnlijk volgende week om ga. Ietsje meer dan de ~400-500 die ik voor ogen had (€679) maar prijs/kwaliteit ga je niet veel beter vinden in de lagere klasse. En zowat alles onder de 600 is lichtjes kak heb ik gemerkt.

Qua materiaal en onderhoud heb ik ook wel wat tips nodig
Ik heb pleun zijn keuze gevolgd en vandaag ook een cube analog 29 gekocht.

Gaan halen in de AS adventure waardoor ik direct 70 euro aan aankoopcheques kreeg (10% van fietswaarde naar boven afgerond) en een jaar VAB fiets bijstand en 2 onderhoudsbeurten.
Eerste indrukken zijn goed, is veel groter dan mijn vorige en ze hebben in de winkel alles afgestemd op mij en zelfs de stuurstang vervangen met een langere. Volgende week alles eens deftig testen.

Coole feature dat ik niet op voorhand wist: kunt aan het stuur de voorvork vering aan en uit zetten.

Last edited by frenzal; 31-05-2014 at 17:38.
frenzal is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules