Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 14-05-2008, 23:46   #101   link
FiReSe7eN
Senior Member

FiReSe7eN's Avatar

't is toch waar Vooral voor ons landje vind ik het erg. We hadden nu net weer toppers in de tenniswereld, maar na 3 jaar vindt madam het genoeg omdat ze één slecht jaar zou kunnen hebben. Die jeugd van tegenwoordig
FiReSe7eN is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2008, 06:25   #102   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Nog een geluk dat we Fireseven hebben, die perfect op de hoogte is van de persoonlijke toestand van onze sporters!

Gisteren op radio 1 hadden ze een sportmanager uitgenodigd en mensen als Henin zijn al van hun 6 jaar professioneel met tennis bezig. Als je 20 jaar dag in, dag uit moet trainen, de wereld rondreizen om overal toernooien te gaan spelen zonder echt veel te zien van de landen zelf en bijna geen privé leven hebt kan ik het perfect begrijpen dat je er op een dag genoeg van hebt. Veel meer dan wat ze nu bereikt heeft kan ze toch niet meer bereiken. Wimbledon winnen mss, maar dat is ook "maar" 1 toernooi.

edit>
Ben je trouwens ook zo hard van leer getrokken toen Clijsters ermee ophield? Want ik denk dat zij zelfs jonger is dan Henin. En sinds wanneer zijn sporters iets verplicht aan een land? Het is nu aan anderen om op te staan en als het talent er niet is dan tjah, zal het nog een paar jaar wachten zijn.
Old 15-05-2008, 08:22   #103   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Quote:
Originally Posted by FiReSe7eN View Post
Het is gewoon gemakkelijk om nu te stoppen, nadat ze al genoeg geld heeft geschept om een paar jaar zonder inkomen te zitten (ze wil studeren en rondreizen wtf). Voor mij toont dat gewoon geen liefde voor hetgeen je doet. Echte sportmensen blijven doorgaan tot ze te oud zijn om mee te kunnen. Wat was Henin, ~25? Komaan, zeker nog 5 jaar aan de top meedraaien moet geen probleem vormen voor haar.

Najah, dat ze dan wat korstjes eet.
26 dacht ik? Maarja, ik zei het al, zoiets kan je niet blijven doen en word je wel eens beu.
't Is trouwens toffer om te stoppen op je hoogtepunt, op nr1, dan op de 50e plaats op de wereldranglijst, wanneer je in een dal zit.
Old 15-05-2008, 09:00   #104   link
FiReSe7eN
Senior Member

FiReSe7eN's Avatar

Nee Bjorn, toen Clijsters stopte zei ik niets. 'k Had gisteren gewoon eens zin om m'n gedacht te zeggen. Won't happen again. o/

Last edited by FiReSe7eN; 15-05-2008 at 09:05.
FiReSe7eN is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2008, 15:22   #105   link
Marjolein
de junior

Marjolein's Avatar

Send a message via MSN to Marjolein
Ik denk dat er hier een paar vergeten hoe lang Henin al aan de top staat. Dat is best lang hoor. Ik heb dan liever dat ze stopt op (of net na?) haar hoogtepunt, dan zoals Serena en Venus af en toe nog eens een balletje te komen slaan als ze eens tijd hebben tussen hun andere bezigheden door. Ik zal het wel enorm missen, ons Belgisch toptennis.
Marjolein is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2009, 16:55   #106   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Keer oprakelen hé.
Nadal weg, Djokovic weg, Ivanovic weg,...
Nogal wat verrassingen op RG dit jaar. Wie volgt het nog, nu onze Belgen van het toneel verdwenen zijn?
Old 31-05-2009, 17:06   #107   link
The one and only Buffalo
Kwek

Ik volg het (duh) zoveel ik kan. Soderling heeft echt episch goed gespeeld. Wat een match. Dit is een bijblijver.
Als je het tegen Nadal aandurft om uw 2e opslag aan +200km/h te slaan, dan heb je echt wel bakken lef.
Old 31-05-2009, 18:32   #108   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Als Federer het nu niet wint, gaat het hem nooit lukken.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2009, 12:57   #109   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Als Federer het nu niet wint, gaat het hem nooit lukken.
Is alleszins niet goed bezig: staat 2-0 achter in sets.
Old 01-06-2009, 18:58   #110   link
The one and only Buffalo
Kwek

En wat een magistrale remonte achteraf.
Old 04-06-2009, 14:01   #111   link
The one and only Buffalo
Kwek

Onze 38-jarige landgenoot Norman haalt zomaar eventjes de finale in het dubbelspel. De broers Bryan geklopt. 0-6, 7-6, 6-4. Fantastisch. Eerste set duurde een kwartier en het was al gedaan, ik vreesde dat ze in de pan gehakt gingen worden. Niets is minder waar.
Old 04-06-2009, 14:07   #112   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Is inderdaad very nice.
Toch nog eens een Belg in de finale.
Old 05-06-2009, 19:37   #113   link
The one and only Buffalo
Kwek

De 2 halve finales van vandaag waren om duimen en vingers van af te likken. Topniveau en spanning zoals we het willen zien.
Old 05-06-2009, 20:37   #114   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Heb enkel die tussen Soderling en Gonzalez gezien, was inderdaad zalig, vooral die remonte van Soderling op het einde natuurlijk.
Old 05-06-2009, 22:21   #115   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Maat, die gonzalez is me wel een eikel. Was er heel de match voor aan het supporteren en dan gedraagt hij zich als een klein kind wanneer een punt in zijn nadeel wordt gefloten. Dat Federer maar magistraal tennis speelt zondag, kijk er al naar uit.

En waarom heeft Roland Garros eigenlijk als enigste grand slam geen hawk-eye?
Old 06-06-2009, 11:47   #116   link
The one and only Buffalo
Kwek

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Maat, die gonzalez is me wel een eikel. Was er heel de match voor aan het supporteren en dan gedraagt hij zich als een klein kind wanneer een punt in zijn nadeel wordt gefloten.
Helemaal niet akkoord. Ik vond dat hij daar groot gelijk had. Dat was het 3e punt op rij, maar vooral: de lijnrechter heeft daar de foute afdruk getoond aan de hoofdref. Was nog de afdruk van de opslag van 2 punten ervoor. En dat moment was zodanig belangrijk dat hij al het recht had om daar op in te gaan. En dat zeg ik niet omdat ik Pro-Gonzalez ben Gisteren was spijtiggenoeg zijn dag niet en al bij al was Soderling de verdiende winnaar.

Quote:
En waarom heeft Roland Garros eigenlijk als enigste grand slam geen hawk-eye?
Omdat de scheids altijd van zijn stoel kan gaan en de afdruk kan bekijken. Er gebeuren wel een aantal foutjes (zoals gisteren, of in een eerdere match van Federer is er ook eens een foute afdruk gezien) maar die zijn te verwaarlozen. Commentators hebben trouwens wel een hawk-eye systeem ter beschikking.

Edit: Straks de finale van Norman. Weer een paar blok-uren die ik aan het tennis ga verspillen.
Old 06-06-2009, 15:07   #117   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ik hoop echt dat hij het goed gaat doen, sympathieke kerel.
Old 06-06-2009, 15:35   #118   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Chance dat ik van de vrouwenfinale maar de laatste 3 games heb meegepikt, was niet bepaald spannend...

Last edited by Moldonado; 06-06-2009 at 15:45.
Moldonado is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2009, 15:45   #119   link
The one and only Buffalo
Kwek

Vrouwenmatchen laat ik 9 op de 10 keer ook schieten. Die zijn meestal saai in vergelijking met het mannentennis. Deze Roland Garros bewijst dat weer. Bij de mannen tientallen thrillers, bij de vrouwen kan je ze op 1 hand tellen.

Destijds met Henin, dan was er tenminste nog iets te zien. Het vrouwentennis heeft weer een paar dominante figuren nodig. En figuren die iets uitstralen, ze zitten met iets teveel kleurloze karakters.
Old 06-06-2009, 15:47   #120   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

True, hopelijk komt onze Kim sterker dan ooit terug.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules