Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 14-12-2017, 14:54   #2421   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Vond het ook wel cava, ben halverwege gestopt. Maar dat ligt eerder aan dat ik momenteel niet in de mood ben voor het farmen van al die punten op de kaart/planeten. Ik vond dat best amusant de eerste 2 planeten, maar daarna was het been there done that. Waarschijnlijk dat ik in het kerstverlof de story line erdoor jaag.

Het heeft de Mass Effect feel en de open world / galaxy wordt ok gebracht. Moet niet onderdoen voor een Far Cry of zo.
Old 14-12-2017, 16:26   #2422   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

War for the Overworld - Fijne Dungeon Keeper-kloon met alles wat daarbij komt kijken qua gameplay, monsters, humor. Alleen jammer dat er een memory leak in de engine zit waardoor ik op de latere (grotere/drukkere) levels steevast stutter kreeg. Daardoor is de Heart of Gold uitbreiding onspeelbaar voor mij, want die levels zijn al direct op het niveau van het einde van het originele spel
Old 15-12-2017, 09:40   #2423   link
Droggy
Senior Member

Droggy's Avatar

AC 2 Revelations. Ik vond het de minste van de AC 2 reeks maar nog steeds een hele goede. Op het einde begint het wel moeilijk te worden om het hele verhaal nog te volgen. Zeker als het al even geleden is dat je de voorgaande nog hebt gespeeld. Op het einde van de game dacht ik 2 apples . Ben ik toch eens even moeten googelen waarna het allemaal duidelijk werd.

Shadow of Mordor. Een echte AC cloon met een iets uitgebreider combat systeem. Ik vond het heel plezant in het begin maar tegen het einde begon het toch iets teveel in herhaling te vallen. (Wat ik meestal trouwens ook altijd heb bij de AC games)

Is AC 3 trouwens de moeite om te spelen of niet? Eventueel enkel rushen door het verhaal? De meeste mensen zijn er meestal niet echt laaiend enthousiast over.
Droggy is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2017, 10:16   #2424   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

AC3 was leuk voor zijn schepen, een toen nieuwe dynamiek. Het verhaal was op zich niet slecht, al kon het wel beter. Erger was vooral het hoofdpersonage, dat een irritant schepsel was en geen plezier om te spelen. Dus ik zou hem persoonlijk overslaan en doorgaan naar AC: Black Flag en/of Rogue.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2017, 10:25   #2425   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Droggy View Post
AC 2 Revelations. Ik vond het de minste van de AC 2 reeks maar nog steeds een hele goede. Op het einde begint het wel moeilijk te worden om het hele verhaal nog te volgen. Zeker als het al even geleden is dat je de voorgaande nog hebt gespeeld. Op het einde van de game dacht ik 2 apples . Ben ik toch eens even moeten googelen waarna het allemaal duidelijk werd.

Shadow of Mordor. Een echte AC cloon met een iets uitgebreider combat systeem. Ik vond het heel plezant in het begin maar tegen het einde begon het toch iets teveel in herhaling te vallen. (Wat ik meestal trouwens ook altijd heb bij de AC games)

Is AC 3 trouwens de moeite om te spelen of niet? Eventueel enkel rushen door het verhaal? De meeste mensen zijn er meestal niet echt laaiend enthousiast over.
Ik vond de sfeer enorm goed, zowel van de steden als de wilderness. Ook erg interessant qua historische background, waarbij je een aantal historische gebeurtenissen als het ware 'live' meemaakt (de Boston Massacre, Boston Tea Party, Battles of Lexington en Concord, de Braddock Expedition, Battle of Bunker Hill,...), hetgeen erg cool is als je al wat gelezen hebt over de periode van de onafhankelijkheid.

De gameplay zelf is hetzelfde als zowat elke andere Assassin's Creed: leuk als het lang geleden is, boring als je recent nog een AC gespeeld hebt.

Ik vond het erg tof, maar was mijn eerste AC sinds de originele AC II, dus da's misschien de reden.
Heb nu recent wat AC IV zitten spelen, en puur qua gameplay is die inderdaad wel wat beter. Maar ik mis een historisch kader; er komen hier en daar wel een paar historische personages op de proppen, maar voor de rest is het toch gewoon piraatje spelen en je van niks iets aantrekken. Als dat je ding is, go for it!
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2017, 11:48   #2426   link
Droggy
Senior Member

Droggy's Avatar

Misschien toch een kans geven omwille van de historische achtergrond en sinds ik het reeds tussen mijn steam games heb staan.
Ik ga toch een half jaartje wachten omdat ik het anders waarschijnlijk toch al direct beu ga zijn omdat ik pas een AC game heb gespeeld.
Als het echt zo slecht is, ga ik wel over naar Black flag. Deze staat trouwens ook al in mijn steam lijst.
Old 15-12-2017, 16:13   #2427   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ik vond nummer 3, Black Flag en Rogue allemaal een pak minder interessant dan de voorgaande games. Voor zijn historische context is 3 nog tof, maar het hoofdpersonage en beperkte stedelijke omgeving halen het voor mij naar beneden. Black Flag is plezant als je gewoon een piratenspel wil spelen, Rogue is de overschot van 3 en BF - die zou ik gewoon skippen.
Old 17-12-2017, 18:40   #2428   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Dungeons

Een vriend van mij zei dat Dungeons 3 tof was, dus heb ik tijdens de Steam sales de bundel met de 3 games gekocht. De eerste Dungeons is helaas bagger, omdat het nodeloos complex is en tegelijk heel gemakkelijk.

Het is de bedoeling om helden naar uw kerker te lokken, hun noden te voldoen en ze dan te verslaan om hun "soul energy" te oogsten, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Met goud bouw je monster spawns, schatkisten en kamers om de noden van de helden te voldoen. Goud kan je mijnen en krijg je ook (terug) door helden te verslaan. Verslagen helden geven soul energy, waarmee je prestige gimmicks kan bouwen. Die verhogen uw prestige als dungeon lord, waardoor je nieuwe items/kamers unlockt die je bouwt met goud of soul energy en uw stats een tijdelijke boost krijgen. Ja stats, want uw dungeon lord is een ventje dat je bestuurt en kunt levelen/speccen. Volgt ge nog?

Helaas is er vrij weinig gameplay aan, want op een bepaald moment heb je de routes van de helden volgebouwd met de nodige items en is er niets nuttig meer te bouwen of doen. Dan verzuip je in het goud en soul energy en is het gewoon objectieven afhaspelen om te winnen. Winnen is meestal super eenvoudig, omdat vijandige lords dom zijn en je ziek veel bonussen op uw stats kan hebben via prestige. Dus wacht je tot de vijand aanvalt in uw kerker, versla hem en rush naar zijn dungeon heart voor hij respawnt. Dungeon heart kapot maken, done.

Gelukkig is Dungeons 2 tot nu toe wel plezant! Daar hebben ze bovenstaande formule volledig weggesmeten en is het een combinatie tussen Dungeon Keeper (underworld) en een RTS (overworld).
Old 18-12-2017, 09:42   #2429   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

God Of War (ps2)
God of War: Ghost of Sparta (psp)
God of War: Chains of Olympus (psp)

Op naar God Of War II.
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2017, 07:35   #2430   link
Droggy
Senior Member

Droggy's Avatar

Ik zou echt graag de God Of War series een spelen. Maar ik heb buiten de eerste nooit een playstation gehad. Jammer dat het een exclusive is.
Old 19-12-2017, 10:23   #2431   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Daar bestaan gelukkig emulators voor
Old 19-12-2017, 12:47   #2432   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Kvind dat echt zo'n overrated serie. Geef mij in dat genre dan maar Bayonetta. Bij God of War ben ik precies altijd ene knop aan't mashen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2017, 20:17   #2433   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ah maf, ik vind dat samen met The last of us wel het beste spel op Playstation
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2017, 21:20   #2434   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ne mafkeigel

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2017, 10:50   #2435   link
Droggy
Senior Member

Droggy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ceeke View Post
Daar bestaan gelukkig emulators voor
Eigenlijk nog nooit bij stil gestaan om dat eens te proberen. Ik heb nochtans verschillende nintendo emulators op mijn pc staan.

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Kvind dat echt zo'n overrated serie. Geef mij in dat genre dan maar Bayonetta. Bij God of War ben ik precies altijd ene knop aan't mashen.

Bayonetta staat ook nog op mijn to do lijst.
Ik heb vooral genoten van de Darksiders en Castlevania reeksen. Het is dus vooral uitkijken naar Darksiders 3.
Old 24-12-2017, 11:25   #2436   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Horizon Zero Dawn.
Zogoed als alle extra missies , cauldrons etc gedaan. Iets waarmee ik meestal in dat soort games halverwege stop en enkel nog de storyline doe.

Verassing van het jaar voor mij. 'Pjl en boog vs robot dino's. Wat een dom idee' was mijn eerste gedacht bij het zien van de cover van het spel.
Old 24-12-2017, 14:19   #2437   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

AC:Origins

Spel van het jaar voor mij! De setting en wereld was gewoon af!
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2017, 20:01   #2438   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

lol
Old 26-12-2017, 17:15   #2439   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Send a message via ICQ to Flyby Send a message via MSN to Flyby
Shadow of Mordor: plezant tussendoortje. Grinden viel nog mee
Old 29-12-2017, 17:18   #2440   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

God Of War II (ps2)
God Of War III remastered (Ps now)

Serieus verschoten van de 2, pakken pittiger dan zijn voorgangers, waarbij de 3 ineens terug simpeler is.
Ook aangenaam verrast door Playstation Now, zonder hickups of lagere beeldkwaliteit kunnen spelen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules