Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 07-01-2018, 19:56   #1581   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Die is ook uit glas
Nieker is online now   Reply With Quote
Old 08-01-2018, 02:18   #1582   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Die balustrade zou veiligheidsglas moeten zijn, dat gaat niet zomaar barsten. Steek er desnoods een plaat hitte bestendige isolatie tussen?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2018, 08:20   #1583   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Mijn huisbaas heeft liever niet dat ik een bbq op mijn terras zet omdat die warmte ervoor kan zorgen dat mijn ruit barst. Is wel een heel grote ruit, en hij zegt dat het al eens gebeurd is.

Kan dat effectief? Niet dat ik het zomaar wil negeren of er tegenin gaan, integendeel. Gewoon uit interesse, lijkt mij wel gek
Wacht, bezitte gij niet huizen en zo?
Old 08-01-2018, 20:57   #1584   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Dat was allemaal gelogen
Old 22-01-2018, 10:22   #1585   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Kheb gisteren voort eerst (fuck yeah) zelf een lamp ge´nstalleerd in ons huis.
Alles is goed verlopen bij de installatie, de aarding int midden en de plus&min in hun dingskes van het suikerke.

Nu bleek vannacht dat er toch nog stroom op die lamp komt, waardoor de leds heel fijn oplichten.

zie foto:

https://1drv.ms/i/s!AuPxxua7UdJ9pPQ09fEGZqNtyh85Rg

Het bizarre is dat er met de lamp in een pries in de tuin dit ook gebeurd wanneer het stormt. De ledjes in ons terras lichten dan ook een beetje op. Wanneer ik de pries van die lamp uittrok, begonnen die te flikkeren. Of dit resultaat had op de lamp in onze slaapkamer weet ik (nog) niet.

Iemand een idee van waar dit kan komen en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2018, 10:47   #1586   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Het bizarre is dat er met de lamp in een pries in de tuin dit ook gebeurd wanneer het stormt.
um. wat?

Oorzaak is waarschijnlijk lekstroom, door slechte bekabeling / corrosie / slechte of verroeste 'suikerkes'. Werd je electrische installatie gekeurd voor je de woning betrok?
Old 22-01-2018, 10:52   #1587   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

in 2011 toen zonnepanelen ge´nstalleerd werden. Toen waren er geen opmerkingen.
Daarvoor in 1996, waardoor we moeten laten herkeuren in 2026 als ik het me goed herinner.

De notaris had er zelfs nog een opmerking over toen we de akte onderschreven, dat het niet vaak meer voorkwam dat de keuring blanco was...

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.

Last edited by Irmo; 22-01-2018 at 10:56.
Old 22-01-2018, 11:51   #1588   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dat komt wel vaker voor bij minder recente elektrische installaties. Doordat LED-lampen danig weinig stroom nodig hebben, is een minimum aan spanning al voldoende. Vaak wordt het nagloeien genoemd. Als het je niet stoort, kan het weinig kwaad.
Old 24-01-2018, 08:31   #1589   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Ik heb de kabel van de aarding niet meer vastgekoppeld aan die lamp. Nu schijnt die dus niet meer. Maar als ik de armatuur vastpak, die in metaal is, dan geeft het terug een beetje licht.
Ik vermoed dat ik dan met stroom op mijn aarding zit? :-/

Kan dat doordat er hier zonnepanelen staan?

Fidoh vond het te lang

Old 24-01-2018, 08:44   #1590   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Zoals ik al zei, lekstroom. Ergens is er (een weinig) contact tussen uw aarding en de neuter, waarschijnlijk door vocht, slechte isolatieweerstand, corrosie, ...

Heeft waarschijnlijk niets met de zonnepanelen te maken (tenzij de aansluiting daarvan zeer slecht uitgevoerd is).

Waar die lekstroom zich precies bevindt is door een goede elektrieker of met het juiste materiaal wel na te meten, maar zolang het niet erger wordt dan dit zou ik je er niet te veel van aantrekken.
Old 24-01-2018, 09:08   #1591   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Zoals ik al zei, lekstroom. Ergens is er (een weinig) contact tussen uw aarding en de neuter, waarschijnlijk door vocht, slechte isolatieweerstand, corrosie, ...

Heeft waarschijnlijk niets met de zonnepanelen te maken (tenzij de aansluiting daarvan zeer slecht uitgevoerd is).

Waar die lekstroom zich precies bevindt is door een goede elektrieker of met het juiste materiaal wel na te meten, maar zolang het niet erger wordt dan dit zou ik je er niet te veel van aantrekken.
Thanks. Kga er nu niet al te veel meer aan prutsen dus

Fidoh vond het te lang

Old 06-02-2018, 12:56   #1592   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Iemand ruwe schatting op welke prijs ik kan rekenen voor het optoppen van een woning? Dat wil zeggen bestaande dak wegnemen, muur opmetsen/houtskelet plaatsen met plat (groen)dak om extra kamer(s) te maken. Iets van 6 op 8.
Old 06-02-2018, 15:35   #1593   link
Deff
!= Deffe

Van platte daken ken ik niet teveel maar met klassiek zadeldak zou ik gokken op 40-50k.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2018, 22:19   #1594   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Vergeet uw bouwvergunning niet. :-x
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2018, 14:03   #1595   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik heb enkele ledstrips in mijn living hangen, maar die zijn op een paar maand tijd enorm veel lichtopbrengst verloren. Waaraan zou dat liggen? Ze branden wel 24/7
Old 13-02-2018, 14:04   #1596   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

zonnebril niet binnen dragen
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2018, 15:42   #1597   link
Horla
Senior Member

Slechte kwaliteit van de strips? Bij oude leds heb ik dat wel meer gezien, bij moderne niet direct.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2018, 15:45   #1598   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

kan zijn dat ze meer spanning/stroom krijgen dan voorgeschreven, of de voorgeschreven stroom is hoger dan wat ze feitelijk aankunnen
Old 19-02-2018, 10:20   #1599   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roswell View Post
Iemand ruwe schatting op welke prijs ik kan rekenen voor het optoppen van een woning? Dat wil zeggen bestaande dak wegnemen, muur opmetsen/houtskelet plaatsen met plat (groen)dak om extra kamer(s) te maken. Iets van 6 op 8.
Mijn zolder met zadeldak is 40m▓ groot. Ik heb volgende werken laten uitvoeren:
- Afbreken dakkapellen
- afbreken schouw (tot net onder het dak, de rest heb ik gedaan)
- Plaatsen van 4 dakramen (velux) (1 kleine, 3 grote waaronder 1 elektrische, omdat die hoog in het dak zit)
- Plaatsen van blauw doek, onderdak
- afnemen asbest onderdak
- Plaatsen van Koramic dakpannen (antraciet). Niet de duurste, maar ook niet de goedkoopste prijsklasse.
- Opnieuw maken van bakgoten + bekleding in een soort zink/antraciet achtige afwerking.
- De zijkant van mijn dak werd ook verlengt, omdat er tegen die muur nog isolatie moet komen.

Prijs was rond de 16k.

Dat is inclusief het plaatsen van een stelling (rondom mijn huis, van 6-7m hoog).
Arne is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2018, 22:38   #1600   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Dat is dakvervanging dus, gezien je over dakramen spreekt?
Mijn vraag was eerder het wegnemen van zadeldak om er een verdiep bij te zetten.

Maar wel blij met die prijs, de 11k offerte die ik kreeg voor vervangen van dakgoten + dat stuk van het dak gewoon terug in dakpannen (ook die Koramic dacht ik) te leggen lijkt dan zeker normaal.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules