Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 13-06-2019, 08:45   #1921   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Zo van die vierkante in een kooi? Mijn ouders hebben er al jaren één zonder problemen.
Dat zijn IBC containers, geen regenwatertonnen
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2019, 09:49   #1922   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by operator View Post
Warmte isolatie, of geluid?
Beide. Geen idee of het tussen mijn oren zit, weliswaar.

EDIT: ik ga alleszins dezelfde onderlaag gebruiken in ons nieuwe huis.

Last edited by Potenza; 13-06-2019 at 10:39.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2019, 09:50   #1923   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Zo van die vierkante in een kooi? Mijn ouders hebben er al jaren één zonder problemen.
Die dingen zijn meestal gratis (clandestien) op te halen bij zuivelbedrijven. Mogen maar een beperkt aantal keer gebruikt worden.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2019, 10:31   #1924   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Nee, 'echte' regenputten die je kan ingraven.
Old 14-06-2019, 22:54   #1925   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

we zouden onze ventilatie (systeem D) in flex buizen van 90 mm willen uitwerken, maar de meeste winkels vragen €300 voor een rol van 50 m (denk er zo 3 tot 4 nodig te hebben)

€1200 voor eenvoudige plastieken buizen vind ik er wat over. iemand een idee waar je die goedkoper kan vinden?

ruban zelfbouw biedt ze in zijn offerte aan voor €130, maar dan moet ik het volledige systeem daar kopen (€4500). ik zou de wtwunit liever importeren uit litouwen (€1600 ipv €2500)
Freddie Wasbak is online now   Reply With Quote
Old 15-06-2019, 06:39   #1926   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Nee, 'echte' regenputten die je kan ingraven.
Al paar keer gestoken in rijhuizen waar je moeilijk in de tuin kan geraken.
Makkelijk te plaatsen, licht, en prijs valt idd wel mee, maar is wel een veelvoud van een betonnen put.

1000l is wel echt vree weinig, hoeveel wil je er juist aan elkaar koppelen?
Old 15-06-2019, 11:46   #1927   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Freddie Wasbak View Post
we zouden onze ventilatie (systeem D) in flex buizen van 90 mm willen uitwerken, maar de meeste winkels vragen €300 voor een rol van 50 m (denk er zo 3 tot 4 nodig te hebben)

€1200 voor eenvoudige plastieken buizen vind ik er wat over. iemand een idee waar je die goedkoper kan vinden?

ruban zelfbouw biedt ze in zijn offerte aan voor €130, maar dan moet ik het volledige systeem daar kopen (€4500). ik zou de wtwunit liever importeren uit litouwen (€1600 ipv €2500)
Dat lijkt me eigenlijk een vrij correcte prijs, zo'n 300 eur. Dat zijn geen gewone 'flex' buizen, maar volledig glad van binnen, om schoon te kunnen houden en zo weinig mogelijk geluid te produceren.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2019, 13:44   #1928   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

Binnenkort wordt mijn dak vernieuwd en ben van plan veluxen te steken. Zijn precies veel maten en versies. Wat zouden jullie aanraden? Ik zou er 2 grotere nemen (voor 2 kinderslaapkamers) en 1 kleintje voor boven de trap. Voor die in de slaapkamers overweeg ik elektrische buitenrolluiken. Iemand die dit heeft en kan aanraden?

Bedankt!
Old 16-06-2019, 18:31   #1929   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

volg
Freddie Wasbak is online now   Reply With Quote
Old 16-06-2019, 18:35   #1930   link
Horla
Senior Member

Ik zou sowieso altijd de grootste nemen die je kan. Een rolluik scheelt enorm qua warmte en lawaai bij o.a. regen. Een absolute aanrader. Bij ons is het achteraf gestoken en werkt het dus via een zonnepaneel en dat werkt perfect. De zolder is de dochter haar slaapkamer (een moeilijke slaper) en sinds we het rolluik hebben, heeft ze nooit meer aan ons bed gestaan dat ze bang was van de regen/donder.

edit: scheelde bij ons zeker 5 graden in de zomer trouwens (nu we een warmtepomp hebben gestoken, is dat minder belangrijk maar toch)
Horla is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2019, 09:37   #1931   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

ivm die 5° verschil : Had je voordien dan zo'n externe zonneschermrolletjes; of helemaal niets?
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2019, 10:01   #1932   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Ik heb in mijn appartement in de slaapkamer grote ramen, en mocht van de VME géén externe rolluiken plaatsen. Heb dus uiteindelijk een interne zonne/lichtwering gezet, met de uitdrukkelijke vraag om die deftig heat resistant te maken. Elke ochtend, (bij zon) als ik die "rolluik" benader, voel ik al van 2 meter ver de temperatuur daarvan. Kak VME.
Old 17-06-2019, 13:36   #1933   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post
ivm die 5° verschil : Had je voordien dan zo'n externe zonneschermrolletjes; of helemaal niets?
Extern niets, intern wel zo'n velux volledige verduistering gordijn.
Horla is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules