Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 03-07-2018, 11:20   #4161   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Lol dat rammelt toch aan alle kanten. Dat geitenwollensokken gedoe kun je dus kapen. Benieuwd wat de geen-mening-hebbende zou doen als een groepje neonazis komt aankloppen die ook beweren voor hem gestemd te hebben.

Echt democratisch noem ik het afnemen van stemmen van oudere mensen ook niet.
Ehm, heb je ooit al van Cirq gehoord of iets van hen gezien?

Spoiler: 't is om te lachen
Old 03-07-2018, 17:14   #4162   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Lol dat rammelt toch aan alle kanten. Dat geitenwollensokken gedoe kun je dus kapen. Benieuwd wat de geen-mening-hebbende zou doen als een groepje neonazis komt aankloppen die ook beweren voor hem gestemd te hebben.

Echt democratisch noem ik het afnemen van stemmen van oudere mensen ook niet.
Wat Jonah zegt.

http://blog.zog.org/2018/06/batacrat...n-systeem.html

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is online now   Reply With Quote
Old 19-07-2018, 16:40   #4163   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

https://www.topics.be/de-wetstraat-z...errerBrand=hln

interesting.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 26-07-2018, 00:08   #4164   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Hoe 2,5 miljard bij elkaar fantaseren.

CSM is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2018, 15:08   #4165   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Andere gaat zweten.
Old 20-08-2018, 17:34   #4166   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180820_03673624

m'enfin, hilarisch hoe twee ministers in één dezelfde regering die qua bevoegdheden redelijk overlappend zijn in bepaalde kwesties zo verschillend naar de situatie kijken. toch ongelooflijk met al die commissies en whatnot dat die hun informatie niet wat aan elkaar kunnen gelijkstellen voor ze antwoorden en naar buiten komen?

De vluchtelingencrisis heeft geleid tot een opstoot van extreemrechts, zegt minister van Justitie Koen Geens (CD&V). Meer nog, ‘aanslagen door geradicaliseerde extreemrechtse individuen in België zijn nog steeds niet uit te sluiten’.

Zijn collega van Binnenlandse Zaken en Veiligheid, Jan Jambon (N-VA) komt tot een andere vaststelling. ‘Uit de geregistreerde cijfers is er een stijging van extreemlinkse activiteiten waar te nemen naar aanleiding van de aanwezigheid van transmigranten.’ Kamerlid Brecht Vermeulen (N-VA), die beide ministers vragen voorschotelde over extreemrechts én -links, is verbaasd over de antwoorden en roept hen op om de zaken te bekijken.

‘Als gevolg van de vluchtelingencrisis in 2015-2016 hebben inlichtingen- en veiligheidsdiensten in verschillende Europese partnerlanden een toename gerapporteerd van de mobilisatie en de activiteiten van extreemrechts. Ook België ontsnapte niet aan deze tendens’, antwoordt Geens op een schriftelijke vraag van N-VA-Kamerlid Brecht Vermeulen. De aanslagen in Parijs in 2015, bij Charlie Hebdo en in de Bataclan, maar ook in Zaventem en Maalbeek in 2016, versterkten dat nog, aldus Geens.

Vermeulens vraag komt voort uit de stijging van het aantal aanhangers van extreemrechts dat de Duitse veiligheidsdiensten in eigen land waarnemen, maar maakt ook melding van de extreemrechtse aanslag in Charlottesville, één jaar geleden, en extreemlinkse gewelddadige protesten bij de G20 in Hamburg in 2017. ‘Al jaren wordt er door de Staatsveiligheid gezegd dat we moeten oppassen voor extreemrechts geweld, maar toch zie ik daar niet meteen iets van. Op een betoginkje van Pegida na, maar veel stelde dat niet voor’, zegt Vermeulen. Hij stelt zich vragen bij wat hij noemt ‘hand- en spandiensten van extreemlinks’ ten voordele van transmigranten en de mensen die verblijven in het Maximilaanpark.

Extreemrechts én -links in Antwerpen en Luik

De politie houdt twaalf extreemlinkse organisaties in de gaten, en zestien extreemrechtse. De lijst is opgesteld door de federale politie, de inlichtingen -en veiligheidsdiensten en het Ocad. Over welke groeperingen het gaat, wil en mag Jambon niet bekendmaken. Volgens de Staatsveiligheid (VSSE) zijn er ‘meerdere tientallen’ extreemrechtse activisten die niet terugdeinzen voor geweldacties, vooral in Antwerpen, Brussel, Charleroi, Gent en Mechelen. Maar ook in landelijke gebieden in Oost- en West-Vlaanderen, Limburg, Luik en Luxemburg zouden kernen zijn, aldus Geens. Bij extreemlinks wordt dat geraamd op een dertigtal voor Brussel alleen. ‘Er zijn daarnaast ook concentraties extreemlinkse activisten in steden zoals Antwerpen, Leuven en Luik.’

Maar wat met de impact van de vluchtelingencrisis? Jambon antwoordde Vermeulen dat ‘uit de geregistreerde cijfers een stijging van extreemlinkse activiteiten is waar te nemen naar aanleiding van de aanwezigheid van transmigranten’. Als voorbeelden noemt Jambon inderdaad ‘steunbetuigingen aan transmigranten’, maar ook protestacties bij voordrachten en lezingen van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). Maar, ‘vanuit extreemrechtse hoek is er geen enkele activiteit geregistreerd in verband met deze problematiek’.

Verhoogde activiteit, ook in België

Dat staat haaks op wat Geens antwoordt. ‘De vluchtelingencrisis is een van de factoren die in heel Europa heeft geleid tot een verhoogde activiteit bij extreemrechts. Ook in België.’ Maar, ‘de vluchtelingencrisis en de aanpak van de kwestie door de federale regering hebben niet tot een betekenisvolle verhoging van het protest van extreemlinks geleid’.

Veel wijzer is Vermeulen voorlopig dus niet geworden. Navraag bij Geens leert dat beide ministers vanuit hun bevoegdheid hebben geantwoord. Voor Geens is dat de VSSE, voor Jambon de politie. Dat er meer protesten zijn en meer acties, betekent niet noodzakelijk dat er meer gewelddadige protestacties zijn, zegt Geens’ woordvoerster. ‘Als er protesten zijn tegen een lezing omwille van de inhoud doet de VSSE daar niet noodzakelijk een opvolging van. Uiteraard zal de lokale politie wel een oogje in het zeil houden en een registratie maken.’ De protesten in het kader van de vluchtelingencrisis zijn een probleem van openbare orde, maar niet van de nationale veiligheid, waar de Staatsveiligheid voor bevoegd is. Jambon zal daar dus wel melding van maken, Geens niet.

Toch blijft Vermeulen wat op zijn honger. Dat Geens geen preciezere cijfers kan geven dan ‘enkele tientallen’, vindt hij onvoldoende. Hij vraagt beide ministers om de violen te stemmen. ‘Ze moeten dit samen bekijken. Dit doet denken aan de problemen met radicalisering, toen de diensten naast elkaar werkten. Het is op dit moment relatief kalm aan zowel extreemlinkse als -rechtse kant, dit is dus het moment om een betere samenwerking op poten te zetten.’

Last edited by Ferrex; 20-08-2018 at 17:37.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 20:09   #4167   link
Horla
Senior Member

Zoals ik het lees is er een stijging van extreemlinks geweld waarbij de politie moet tussenkomen, maar is het (nog?) niet gewelddadig genoeg zodat staatsveiligheid wordt ingelicht en het wordt opgevolgd. Op zich zie ik dus geen tegenstrijdige zaken.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2018, 20:00   #4168   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180831_03694394

oktober komt dichtbij
Old 31-08-2018, 20:35   #4169   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Staat voorlopig wel op 1 bij mij.
NVA hun verzuring levels zijn er wat over laatsten tijd. Tjeeven ook nog niks overtuigend gebracht. En links sowieso en no go.

Last edited by Jack Carver; 31-08-2018 at 20:39.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2018, 22:12   #4170   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

op gemeentelijk niveau gaat het sowieso groen worden hier, voor volgend jaar totaal geen idee, waarschijnlijk hetzelfde.

de tsjeven zijn wel aanlokkelijk met hun centristische meme en ik vind het leuk dat ze openstaan voor een linkse coalitie (wat ze met de stadslijst al jaren hebben gedaan vroeger) maar in beide instanties moet ge om een meerderheid te hebben er minstens de sp.a bij pakken en dat is echt een schande. ik kan niet spreken over andere steden maar die afdeling van antwerpen, dat is echt een dumpster fire

dus veel keuze is er niet echt en de sp.a zult ge er altijd moet bijnemen. er is nog altijd de PVDA maar dan zijt ge nog altijd niet van het probleem sp.a af voor coalities dus mja, dan liever de partij waar ik hedendaags het meeste met resoneer. al de rest van de partijen zijn sowieso een no-go, ook de liberalen. moesten we nen antwerpse somers hebben, misschien. maar de backer zal sowieso de n-va en cd&v nodig hebben voor een coalitie en in die coalitie wordt die nooit van zijn leven burgemeester.

Last edited by Ferrex; 31-08-2018 at 22:17.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2018, 23:05   #4171   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Waarschijnlijkste scenario: N-VA en Groen de grootsten, met VB in't midden als spelbreker waardoor coalitie op rechts onmogelijk wordt en coalitie op links onmogelijk wordt. Onbestuurbaarheid tot volgende zomer, wanneer Groen "zijn verantwoordelijkheid zal nemen om de politieke crisis in Antwerpen te bezweren", op die manier De Wever II faciliteert en zich wat in't zak laat zetten met onbelangrijke schepenpostjes terwijl de N-VA de kroonjuwelen wegrooft (Annick De Ridder als schepen van de haven? Zou het?)

Ik hoop dat ik me vergis.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2018, 04:05   #4172   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik denk dat je de kracht van de liberalen in 't stad onderschat

groen gaat op zich een enorm grote partij worden in antwerpen maar gaat daar geen hol met kunnen doen want cd&v gaat tsjeven zoals gewoonlijk (afwachten of rechts of links wint en volgen, met andere woorden, rechts wint.) en sp.a en pvda gaan verschrikkelijke nummers opbrengen. enfin, voor pvda gaat het op zich waarschijnlijk een pak beter gaan tegenover de vorige verkiezingen maar statistisch gaat het geen invloed hebben. en de sp.a, die gaan zwaarder tanken dan de titanic en de deepwater horizon spill.

uw scenario is "hoopvol", want dat komt te veronderstellen dat groen in de meerderheid zit en posten krijgt, ook al zijn ze onbelangrijk. wat er eerder gaat gebeuren is dat -ook al zijn ze nu aan't neuten tegen elkaar- is dat n-va, cd&v en open vld gewoon verder gaan doen.
Old 01-09-2018, 12:57   #4173   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-out~a8f0ca5b/

voorwaardelijk, voorwaardelijk, voorwaardelijk ...
Waarom loopt zo iemand nog rond. Je zou voor minder op rechts stemmen. Dan was deze racistische aanval niet gebeurd.

Quote:
Old 01-09-2018, 17:53   #4174   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Stemtest hier gaf als resultaat NVA & CD&V heel kort op elkaar.
Tot ik eens checkte en zag dat dat dan ook de enige 2 partijen zijn die opkomen in m'n gemeente, vond het al raar lol.

Dan de test van Brugge gedaan met dit resultaat :

Open VLD PLUS
72%
sp.a de Brugse lijst
68%
Vlaams Belang
60%
PVDA
60%
N-VA
56%

ben ik nu nog een racist?
Old 01-09-2018, 17:58   #4175   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

yup
Old 01-09-2018, 18:03   #4176   link
rooz
siii

rooz's Avatar

JAMA SEG
Old 01-09-2018, 18:42   #4177   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Groen
72%
CD&V
52%
Vlaams Belang
52%
N-VA
48%
SP.A
44%
Open VLD
36%

Quote:
Old 01-09-2018, 21:08   #4178   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Een echte zetelliberaal
Old 01-09-2018, 21:11   #4179   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Bedankt voor uw deelname, dit zijn uw resultaten uit Antwerpen:

Groen