Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 30-05-2018, 14:42   #1841   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Over beursgoeroes gesproken

Mijn beslissing eind vorig jaar om mijn indexfondsen en brave-huisvader-aandelen te verkopen en voluit voor tech te gaan heeft geen windeieren gelegd. Al is de volatiliteit duidelijk wel een pak groter maar niet zo erg als bitcoin...

Ik ga nu een deel van mijn aandelen terug verkopen wegens aankoop van, jawel, vastgoed
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 18:55   #1842   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Net ook iets nieuw geleerd: de 'trailing stop'. Ideaal om nog zoveel mogelijk winst te pakken alvorens te verkopen.
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 20:45   #1843   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Styn View Post
Wat ook wel belangrijk is is dat je zo'n verhuurwoning gewoon met een lening kan kopen, en als de huur de lening +- dekt blijf je na x jaren over met een woning die je verder kan verhuren of verkopen.
Als je dat vergelijkt met wat het zou opbrengen als je gewoon het extra geld dat je er in steekt (bovenop wat de huur opbrengt) zou beleggen, moet je al een beursgoeroe zijn om aan zo'n rendement te komen.
Goed argument, het is een hefboom die ik nu onmiddellijk zou kunnen inzetten.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 20:46   #1844   link
Devroush
SR is de max

Devroush's Avatar

Ja met tech winnen van de bel 20 lijkt niet moeilijk momenteel . Tegenover nasdaq zal het verschil minder groot zijn waarschijnlijk.

Ik heb zelf eind vorig jaar wat geld in ETFs gestoken, iShares North American Tech ETF en iShares Automation & Robotics ETF. Die eerste zit al aan 17% winst op een half jaar tijd, vraag me iedere dag af of dat niet te snel aan het stijgen is.
Devroush is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2018, 09:21   #1845   link
beki
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Veel interessanter zijn, IMO, industrie hallen.
Let dan wel op dat je eenvoudige hallen zet. Ben nu bezig met bedrijvencentrum van 3800m, en ben verschoten van de extra miserie (en kosten) qua brandalarm/compartimentering, en de ventilatienormen (en kosten)

Ik merk dat er wel een vastgoedmarkt is, maar veel mensen zitten in bouwvallige loodsen die ze huren aan 2/m, en dan zet je nieuwe loods die je min. aan 4 moet verhuren op uit de kosten te geraken, maar de mensen willen in hun bouwval blijven zitten...
beki is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2018, 12:25   #1846   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Zo'n mensen gaan je bijna nooit uit hun pand kunnen krijgen, tenzij het afbrandt. Teveel verhuiswerk, teveel verhalen, vertrouwde omgeving. Gelukkig zijn er dagelijks nieuwe kleine zelfstandigen die de stap wagen naar 'iets groters dan hun garagebox', ik denk dat dat een betere doelgroep is.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules