Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 04-03-2018, 09:23   #15701   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Florida Project

normaal zijn kinderen in films zowat het irritantste wat er bestaat maar dit was knap gedaan.
verder een best vermakelijke film, die op een licht verteerbare manier je toch met de harde realiteit confronteert.
aanrader
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 04-03-2018, 13:28   #15702   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Florida Project

normaal zijn kinderen in films zowat het irritantste wat er bestaat maar dit was knap gedaan.
verder een best vermakelijke film, die op een licht verteerbare manier je toch met de harde realiteit confronteert.
aanrader
Staat klaar voor vanavond.

Black Panther: mooi in beeld gebracht, maar CGI-bewegingen konden beter. Verder ook trager dan andere Marvel actie-films.

Darkest Hour: Zet die oscar maar klaar voor Garry. Het verhaal achter de legendarische speech, en zeker wijs om zien nadat je Dunkirk hebt gezien.
Old 04-03-2018, 14:04   #15703   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Maandag gezien: 'Phantom thread'

Ik zou eerder zeggen dat die oscar naar Daniel Day-Lewis mag gaan (al heb ik 'Call me by your name' nog niet gezien).

Quality time met de grote Q. Meesterlijke cinema.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 08:26   #15704   link
Jens
Member

Three billboards outside Ebbing, Missouri

Zalige film en verdient ongetwijfeld de Oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol, en de nominatie voor beste film was ook zeker terecht.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 08:48   #15705   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Heb gisteren naar Mother gekeken en buiten een bijzonder slechte bevallingsscene vond ik die allesbehalve slecht. Wat een sfeer.

Een razzie nominatie voor Jennifer Lawrence vond ik dan ook totaal onterecht.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 08:51   #15706   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jens View Post
Three billboards outside Ebbing, Missouri

Zalige film en verdient ongetwijfeld de Oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol, en de nominatie voor beste film was ook zeker terecht.
Oscar voor beste mannelijke bijrol was ook terecht voor Sam Rockwell.
Old 05-03-2018, 12:24   #15707   link
Jens
Member

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Oscar voor beste mannelijke bijrol was ook terecht voor Sam Rockwell.
Idd, zeker ook verdiend gewonnen, al had ik niet verwacht dat hij die Oscar ging winnen vanwege het racistische personage.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 13:10   #15708   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by Jens View Post
Idd, zeker ook verdiend gewonnen, al had ik niet verwacht dat hij die Oscar ging winnen vanwege het racistische personage.
Integendeel, iedereen had wel verwacht dat hij ging winnen. Hij vertolkt een duikelnicht en dat is belangrijk in deze tijden van diversiteit.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 08:16   #15709   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Darkest Hour

Meh, we kennen Churchill ondertussen wel.
Enfin niks op aan te merken maar het voelde alsof ik het allemaal al eens gezien had.

I, Tonya

Over dit personage had ik dus letterlijk nog nooit gehoord, en enkel bekeken voor Margot Robbie.
Deze vond ik dan weer wel meevallen. Werd luchtig gebracht maar zeker een kleurrijk personage. Ideale simpel vrijdag avond vertier.
Old 10-03-2018, 20:04   #15710   link
Dorfmeister
O_o

Call Me by Your Name. Film zoals film moet zijn.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2018, 21:07   #15711   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Call me by your name ook net gezien

heel subtiel geniaal. echt genietbaar en heel knap gedaan

Jumanji reboot

beikes. Hollywood kan echt geen toffe actie/adventuren films meer maken.
Net dezelfde eenheidsworst als elke andere big budget blockbuster die de laatste 10 jaar is uitgekomen. (Marvell, Jurasic World, ...) enfin binnen dat spectrum wel nog bij de betere helft maar das echt niet zo moeilijk.
Old 11-03-2018, 13:05   #15712   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Op Day For Night eindelijk Le Trou gezien, één van de beste films die ik ooit heb gezien. Blij dat ik het zo lang heb uitgesteld dat het nu meteen op het groot scherm was. Voelt bijna documentair waarheidsgetrouw, met een hoofdrol voor de slotenmaker die bij de echte ontsnapping was betrokken. De ultieme prison escape movie, en in dat genre zijn er wel een pak uitstekende contenders. Publiek was unaniem lovendn. Er is sinds deze zomer een Bluray. Dikke aanrader.

Ook The Breakfast Club voor het eerst gezien en ongelofelijk gecharmeerd.

En Rio Bravo voor de derde keer, hij wordt gewoon elke keer beter. 't Was de kopie uit 1959 die vermoedelijk door de katholieken was gecensureerd - elke vuistslag was uit de film geknipt, maar blijkbaar was het niet zo'n probleem dat er wel een man of dertig brutaal wordt neergeschoten Heerlijk ook dat de humor volledig gesmaakt werd door het publiek en dat de film over het algemeen gewoon werkte - idem bij My Darling Clementine een tijdje geleden.

Last edited by eye; 11-03-2018 at 13:10.
eye is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 15:02   #15713   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Vorige week zondag 'Call me by your name' gezien.

Ik kan alleen maar al het goede beamen wat hier al over de film is gezegd.

Sam Rockwell heft die oscar voor beste mannelijke bijrol niet gestolen, maar als Michael Stuhlbarg met de prijs was gaan lopen was dat ook helemaal prima geweest.
Old 11-03-2018, 21:14   #15714   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Lady Bird

Leuke coming of age film, die een frisse kijk geeft op het Amerikaanse high school leven en alle problemen waar afstuderende tieners mee wikkelen ( hormonen en op een geschikt college binnenraken, meningsverschillen met ouders).
zeker geen absolute topper ofzo maar wel een meer dan aangenaam tussendoortje
Old 12-03-2018, 08:14   #15715   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

'Raw deal'. Typische eighties cheese met de Schwarz als sheriff die undercover gaat om de maffia van Chicago op te rollen.

Niets bijzonders, maar wel enkele goede oneliners

Quote:
You should not drink and bake!
Quote:
Max, if you're the best there is, the wheel would never have been invented.
Quote:
Losing improves your character.

Winning improves your wardrobe.
Old 12-03-2018, 09:16   #15716   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
'Raw deal'. Typische eighties cheese met de Schwarz als sheriff die undercover gaat om de maffia van Chicago op te rollen.

Niets bijzonders, maar wel enkele goede oneliners
Ook nog eens gekeken, zalige sfeer
Old 12-03-2018, 16:32   #15717   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

k, kheb mother! nog maar eens gezien gisteren en kben er nu zeker van da er één iemand prominent heeft gezegd "tis nen aronofsky film dus em is pretentieus" en da de rest dan maar heeft gevolgd omdat da logisch lijkt. het klopt sowieso niet omdat zaken zoals the wrestler in zijn conto bestaan maar daar bovenop ist toch duidelijk dat hij helemaal geen pretentieuze film wou maken? waarom zou alles anders zo duidelijk en on the nose zijn?

heel het punt van de film is om uw progressief ongemakkelijk te laten maken door de progressieve chaos redelijk deftig te vertalen. ik geloof geen bal van de gedachtegang "hij wou subtiele maatschappelijke commentaar geven, das het enigste doel van zijn film en daar faalt em in'" nix aan deze film is subtiel, zeker als ge hem meer dan één keer hebt gezien. maar da's toch het hele punt? alles is wree duidelijk: de "commentaar", het verhaal, het acteerwerk, de shots en zelfs de chaos blijft duidelijk

het is geen hoogvlieger of een meesterwerk maar hij is intrigerend en kvind het een schande dat die razzie noms heeft gehad tussen al de ongelooflijke drek en shit da vorig jaar is uitgekomen
Old 12-03-2018, 23:26   #15718   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik vond hem best goed maar het hele bijbelse verhaal en het "moeder aarde" idee was toch zeer duidelijk aanwezig dacht ik. Stoorde mij ook niet alhoewel dat ik het een beetje getelefoneerd vond, zeker na Kain en Abel.

Die razzie vond ik ook raar, zeker voor Jennifer Lawrence die toch een deftige prestatie neerzet imho.
Was ook letterlijk geleden van Requiem dat ik mij nog zo ongemakkelijk gevoeld heb in een film. Was ook écht slechtgezind en donker na die film, wat op zich een compliment is.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2018, 09:52   #15719   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Jumanji reboot

beikes. Hollywood kan echt geen toffe actie/adventuren films meer maken.
Net dezelfde eenheidsworst als elke andere big budget blockbuster die de laatste 10 jaar is uitgekomen. (Marvell, Jurasic World, ...) enfin binnen dat spectrum wel nog bij de betere helft maar das echt niet zo moeilijk.
Awel ik agree toch niet. Kvond dat echt een toffe (brave) film en kheb toch een paar keer goed moeten lachen. Kvond die precies recht uit de jaren 90 komen. Echt verrassend gezien mijn verwachtingen beneden het vriespunt lagen. Tis vooral gewoon goed dat ze de originele niet hebben willen hermaken.

7/10

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2018, 10:52   #15720   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Awel ik agree toch niet. Kvond dat echt een toffe (brave) film en kheb toch een paar keer goed moeten lachen. Kvond die precies recht uit de jaren 90 komen. Echt verrassend gezien mijn verwachtingen beneden het vriespunt lagen. Tis vooral gewoon goed dat ze de originele niet hebben willen hermaken.

7/10
Id, leuke remake, net geen 8/10 zelfs.

Jack Black + Kevin Hart + The Rock = wijze combo (ze dragen de film echt wel, zonder hen had het zeker niet dit resultaat)

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules