Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 14-05-2016, 09:40   #301   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Idem hier - heb dan uiteindelijke the others: 7 sins gebacked (zelfde game designer); maar kans is reëel dat ik die verkoop en blood rage binnenhaal in de plaats (de gewone retail versie, naar ik heb begrepen zijn de KS extra's geen game changers en zullen ze niet echt gemist worden).
Old 15-05-2016, 13:12   #302   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Ik heb toch al enkele toffe games gekregen met KS.

coup, catacombs, vye en migration.

Ik heb ook veel hoop voor 7th continent.

edit: the agents vond ik ook zeer amusant.
En alles van stonemaier
Old 17-05-2016, 09:05   #303   link
kar
Public servant

kar's Avatar

https://www.kickstarter.com/projects...ef=hero_thanks

Is G54 de moeite?
kar is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 08:13   #304   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Niemand?
Old 24-05-2016, 08:16   #305   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik ken het niet, misschien eens vragen op een van de Facebookgroepen (Bordspel Radar, LET'S PLAY, Bordspelfan)?
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 09:12   #306   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik had ook nog nooit van G54 gehoord...

Ze zijn het bij Indie Card&Boardgames serieus aan het uitmelken precies.
Ik ga sowieso passen. Met codenames en spyfall komen coup en resistance atm niet meer op tafel.
Old 24-05-2016, 10:04   #307   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik heb uiteindelijk mijn pledge gecanceled. Het is eigenlijk coup in een bredere variant en ik heb me laten blind maken door de KS exclusives.

Nevermore!

Ik spaar mijn geld voor volgende week de nieuwe van elzra te kunnen backen.

Vorige week deze KS kunnen ontvangen: https://www.kickstarter.com/projects...acement-dice-g

Tis eigenlijk FTL in bordspel-vorm. Toch al 2 keer op tafel gekomen dit weekend. één keer alleen en één keer met de vriendin gespeeld (enfin, zij speelde en ik zorgde ervoor dat ze geen fouten maakte). Wel 2 keer verloren. Er zit wel wat replayability. Ik ben content. Zeker voor die prijs.
Old 24-05-2016, 10:39   #308   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Vorige week deze KS kunnen ontvangen: https://www.kickstarter.com/projects...acement-dice-g

Tis eigenlijk FTL in bordspel-vorm. Toch al 2 keer op tafel gekomen dit weekend. één keer alleen en één keer met de vriendin gespeeld (enfin, zij speelde en ik zorgde ervoor dat ze geen fouten maakte). Wel 2 keer verloren. Er zit wel wat replayability. Ik ben content. Zeker voor die prijs.
Waarom zeg je dat nu pas? Als het op FTL lijkt, ben ik enorm geinteresseerd
Old 24-05-2016, 10:52   #309   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Bij zijne volgende KS zal hij wel wat extra kopieën verkopen.
Old 24-05-2016, 10:54   #310   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Waarom zeg je dat nu pas? Als het op FTL lijkt, ben ik enorm geinteresseerd
Omdat Kar nen dikke egoïst is, ahja!
Old 24-05-2016, 11:19   #311   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Vorige week Scoville en Scoville: Labs ontvangen. Ben er erg benieuwd naar, vanavond hebben we echter een potje Orléans gepland dus zal voor een andere keer zijn

Old 24-05-2016, 11:31   #312   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Orleans leek me wel vet. Post je een report?
Robin is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 11:43   #313   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Orléans is echt goed. Voor mij voorlopig al de verassing van het jaar.

Al weet ik niet of ik de "niet-deluxe" versie ook zo leuk zou vinden.
Old 24-05-2016, 12:35   #314   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Wat zijn de verschillen? Ik heb volgens mij de gewone versie gespeeld, en heb er weinig mis mee gezien. Een Euro als een andere.
edit: zover ik zie gewoon metalen munten en houten voedingsstukjes en disks voor ventjes. Veranderd niets aan het spel dus. Waar nog eens bijkomt dat je de voedingsstukjes niet zo eerlijk random kan verdelen als bij de tegels. Dus of dat echt een voordeel is...

Nuja Orléans is goed, maar, niks speciaal. Er zitten een paar combo's in die het spel echt wel kapot maken. Dus dan is het meer kwestie te voorkomen dat iemand die combo haalt dan uw eigen plan uit te kunnen voeren.

Last edited by OmegaII; 24-05-2016 at 12:44.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 12:42   #315   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Enkel de look hoor. Houten schijfjes voor je "workers", houten technologie radaren, metalen munten, vegimeeples,...
Old 24-05-2016, 14:29   #316   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Deze gebacked trouwens:

https://www.kickstarter.com/projects...edejeu/outlive
https://www.kickstarter.com/projects...1406/anachrony

In die laatste heb ik niet super veel vertrouwen, veel hype vrees. Maar met de extra's heb ik er wel vertrouwen in het makkelijk terug kwijt te geraken.
Old 24-05-2016, 16:41   #317   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

@Turtle en Robin. Ikzelf heb de base game samen met de fan-kit aangeschaft. Deze fan-kit biedt de mogelijkheid voor een 5e speler aan mits kartonnen discs en tokens, maar bevat ook de houten meeples. Die houten meeples (voor alle volgelingen en de raders) zijn echt top en bevatten ook stickers met de afbeeldingen van de volgelingen, maken het spel zoveel leuker en tactieler omdat je het gevoel hebt dat je echt iets vast hebt.

http://www.dlp-games.de/orleans/fan-kit/a-230/. Als ik mij niet vergis kan je alleen de wooden meeples ook aanschaffen, je moet maar kijken op de DLP site.

En wat ik vind van het spel? Dat weet ik u morgen te zeggen, na onze 2e playthrough. De eerste play was om het spel te leren kennen en iedereen is heel dicht bij elkaar geëindigd.

@OmegaII: Anachrony ook gebacked. Gewoon omdat het van de makers van Trickerion is en de KS er goed uit ziet.
Old 01-06-2016, 11:07   #318   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robin View Post
Orleans leek me wel vet. Post je een report?
Dit gemist. Goh, ik vind Orléans eigenlijk een heel uitstekend spel. Het idee achter volgelingen in de zak steken en dan per ronde op je markt leggen (om je acties mee uit te voeren) vind ik op zijn minst geniaal maar ge moet ook geluk hebben om de juiste volgelingen te trekken. Tenzij je zwaar investeert in geestelijken want daarmee kan je gelijk welke volgeling mee vervangen op uw eigen bord .

Algemeen vind ik dat het spel erg vlot speelt en er weinig downtime is. Dit komt omdat je het trekken van de volgelingen en de planning van de acties simultaan doet, alleen de actiefase zelf doe je speler per speler - dit gaat vlot vooruit omdat de acties al geprogrammeerd zijn en je ze niet meer kan wijzigen. Er zijn meerdere wegen naar de overwinning maar daar ga ik niet over uitweiden - het valt op dat we voor de 2e keer opnieuw scores hebben die heel dicht bij elkaar liggen. Hebben het voor de 2e x gespeeld met quasi dezelfde groep en iedereen vond het zo super dat ze al uitkijken naar de volgende play.

Wat voor mij een grote meerwaarde is, is de Fan-Kit die ik heb aangeschaft. Normaal zijn uw volgelingen kartonnen schijfjes, met de Fan-Kit heb je kartonnen schijfjes voor een 5e speler maar krijg je ook houten meeples voor 5 spelers. Die houten meeples zijn absoluut een meerwaarde aan het spel: het voelt goed op tactiel vlak en je hebt het idee dat je iets hebt in je handen om mee te werken in het spel.

Da's het zowat. Superspel, ik zou het zeker opnieuw willen spelen
Old 03-06-2016, 00:17   #319   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Voor de mensen die vorige keer de KS van catacombs gemist hebben, ze zijn terug met een stand alone expansie: https://www.kickstarter.com/projects...bs-and-castles
Old 03-06-2016, 09:50   #320   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
maar ge moet ook geluk hebben om de juiste volgelingen te trekken. Tenzij je zwaar investeert in geestelijken want daarmee kan je gelijk welke volgeling mee vervangen op uw eigen bord .
Het is een deck management spel he.
Je moet de juiste actievelden afdekken (zodat je die meeples niet meer nodig hebt) en de juiste meeples wegsturen zodat je draws effectiever worden.

Die monniken zijn handig, maar geen investering nodig als je je zak slim opbouwt.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules