Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Reply

Thread Tools
Old 31-12-2007, 15:33   #61   link
Exodus
Muziek en shit

Exodus's Avatar

sopraan sax: 2500€
alt sax: 2800€
tenor sax: 3800€
Bariton: 2500€ ( 2de hands) nieuwprijs van het merk dat ik echt wil is een slordig kwart miljoen (oude befkes wel te verstaan )

Piano: 5000€
Exodus is online now   Reply With Quote
Old 31-12-2007, 15:34   #62   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Motherfock. Mag ik zou curieus zijn te vragen of jij daar ene opleiding ofzo voor volgt, en of dat wat leefbaar is enzo?

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2007, 15:41   #63   link
Exodus
Muziek en shit

Exodus's Avatar

ik studeer dit jaar af op het conservatorium dus ja, ik heb ze best nodig.
die instrumenten zijn gekocht op 'belangrijke' momenten.
cfr. die sopraan kreeeg ik voor m'n plechtige communie samen van heel de familie etc..
gepaard met vakantiejobs, en bepaalde delen van m'n werk dat ik ongediplomeerd kan uitvoeren.

en leefbaar, hoe bedoel je?
Old 31-12-2007, 16:17   #64   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Wel, het is best een zware investering - is het beroep dat je dan zal uitoefenen na afgestudeerd te zijn (als muziekant dan hoogstwaarschijnlijk?) leefbaar?

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2007, 17:19   #65   link
Exodus
Muziek en shit

Exodus's Avatar

Het is inderdaad en redelijk zware investering, maar het is er ook een die je voor het leven hebt. tis niet alsof je elke 2 jaar een nieuwe sax koopt.

Om eerlijk te zijn zie ik de toekomst als muzikant niet rooskleurig.
je moet vechten voor aan een full time te geraken in het onderwijs (voor ons 22u, wat handig is) dat eigenlijk je enige bron van 'vast' inkomen is.
Al de rest van de 'jobs' die ik uitvoer zijn 9/10 in het zwart en nooit op vaste basis.
voordeel op mijn leeftijd is dat ik al een contract heb bij een uitgeverij, maar ook dat is iets dat als een heel langgerekt sneeuwbal effect werkt.
elk jaar worden je werken meer gespeeld, schrijf je der meer en zo bouw je op.

Er zijn in België denk ik mss 3 componisten die kunnen 'leven' van hun jaarlijkse inkomsten.
Old 07-01-2008, 16:36   #66   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Een zwarte wandpiano uit 1923 van "Evrard"
En een gewone gitaar...
En een blokfluit

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2008, 10:28   #67   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Crash en china volledig om zeep geslagen, dus nieuw materiaal gekocht:

Rude 17" wild crash
Paiste signature 18" Heavy china

Old 14-01-2008, 19:05   #68   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dude, geld teveel...

Net ProMark Cool Rods toegestuurd gekregen. Een droom als je semi-akoestisch moet spelen. Met brushes haal je nooit dezelfde klank en feel die sticks je geven - deze doen dat wel. Ideaal dus voor kleinere zaaltjes en pubs waar de versterkers van de andere instrumenten amper mogen openstaan. Erg fragiel gerief, dat wel.
Old 14-01-2008, 20:45   #69   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Eerder noodzaak, binnenkort optredens en geen simbalen gaat niet echt samen.
En dan ineens maar geinvesteerd in materiaal dat tegen een stootje kan.

Die wild crash is volledig geschift trouwens. Eerste keer dat ik echt te maken krijg met "cutting power" .
En die heavy china klinkt verbazend fris.
I is happy.
Old 17-01-2008, 23:43   #70   link
TheFluff
www.ianfox.be

TheFluff's Avatar

Send a message via MSN to TheFluff
http://www.djthefluff.be/uploads/gear/
nieuwe Reloop RMP-2 en Sennheiser HD25-C II
Old 19-01-2008, 00:33   #71   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

The old :

Deze is voorlopig nog in gebruik:
Old 19-01-2008, 11:25   #72   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Painful om zulk gerief zo versleten te zien. De Pearl Crash/Ride die ik momenteel heb hangen ziet er anders ook wel Nifty uit, 3 scheuren van minstens 5 centimer. Experimenteel is dat in feite nog wel geweldig. Door die scheuren klinkt de crash bij elke slag anders - altijd een nieuwe verrassing.

Ik had hier nu gaarne paar pics van nieuwe Alpha Hats en 18" Crash gepost, maar omdat de verkoper niet snel genoeg (lees 3 dagen) van mij hoorde wanneer ik erachter ging komen heeft hij ze maar aan iemand anders verkocht. Voor een onnozele €75!

Wat haat ik die man...
Old 19-01-2008, 14:48   #73   link
Stijn
Senior Member

Stijn's Avatar

Send a message via MSN to Stijn
Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Net ProMark Cool Rods toegestuurd gekregen. Een droom als je semi-akoestisch moet spelen. Met brushes haal je nooit dezelfde klank en feel die sticks je geven - deze doen dat wel. Ideaal dus voor kleinere zaaltjes en pubs waar de versterkers van de andere instrumenten amper mogen openstaan. Erg fragiel gerief, dat wel.
Mijn broer speelt ook soms met van dat soort stokken, zij het van een ander merk, en ik vind die eigenlijk nogal crap klinken, behalve op cymbalen. Brushes > stokken
Stijn is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2008, 15:41   #74   link
Era
Senior Member

Era's Avatar

Send a message via MSN to Era
Quote:
Originally Posted by TheFluff View Post
http://www.djthefluff.be/uploads/gear/
nieuwe Reloop RMP-2 en Sennheiser HD25-C II
Heb dezelfde cd-spelers staan. Natuurlijk geen pioneer, maar wel leuke speeltjes
Old 19-01-2008, 17:12   #75   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Stijn View Post
Mijn broer speelt ook soms met van dat soort stokken, zij het van een ander merk, en ik vind die eigenlijk nogal crap klinken, behalve op cymbalen. Brushes > stokken
Kan aan het merk liggen. Zulke rods worden uit ontelbare soorten hout gemaakt, van mapple tot bamboe en elke soort heeft haar eigen klank en attack. Kan aan de speelwijze liggen. Rods dien je te gebruiken als sticks, korte droge single strokes. Kan aan de drums en vellen liggen. Een vel kan je perfect stemmen om rods beter tot hun recht te laten komen. Maar het kan ook aan smaak liggen natuurlijk. En inzake decibels vind ik het niet zo'n ramp om wat kwaliteit te laten vallen. Nog nooit klagen over gehad, en zelf ook geen seconde last van.

Brushes zijn dan weer iets helemaal anders. Onmogelijk te vergelijken met sticks en rods eerlijk gezegd. Rods kan je nog vergelijken met sticks omdat beide alternatieven van mekaar zijn; qua speelstijl liggen ze redelijk close. Hun grootste verschil ligt in geluidssterkte. Brushes brengen op zowat alle vlakken een totaal nieuw spectrum in je klank. Bovendien kan je brushes amper gebruiken als rods en stokken, voldoende techniek is broodnodig.

Shit, ik sta percies weer voor mijn leerlingen
Old 19-01-2008, 17:50   #76   link
Benj
Beerschot

Benj's Avatar

Les Pauk BFG

Een echt beest!
Old 19-01-2008, 21:03   #77   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik heb dan wel geen digitale camera, maar daarjuist was mijn liefste hier en die heeft toch wel zo'n crappy camerageval in haar gsm zeker! Nu pas aan gedacht! Ha!

Ik haal specs nog even boven: Pearl Forum FX 705C - Jet Black - 20"BD-10"TT-12"TT-14"FT-14"SN. Prima kit voor een meer dan schappelijke prijs. Ooit hoop ik wel iets straffers te kunnen kopen, maar voorlopig voldoet dit beestje prima aan mijn wensen. Bijna 2 jaar in mijn bezit, 2de hands gekocht met evenveel op de teller.

Qua vellen Powerstroke III van Remo, voorlopig het meest content van. Vooral dan omdat ik vaak akoestisch speel. Ze zijn niet echt van de dunsten (en dus de ook niet van de stilsten) maar totaal geen overtones en een beperkte sustain. Maar dat is ook te danken aan de moongel. Niet letten op de cymbalen, mijn hol is danig klein dat ik altijd op oefen set-up moet spelen. Kleinschalig en eenvoudig spelen op goedkope brolcymbalen van Pearl heet dat. Laatste weken/dagen voor een optreden verhuist mijn drum steevast naar een oefenruimte waar wél plaats is voor alle deksels en funky accesoires. Keer zien dat ik dan aan een foto denk...

En nog speciaal voor jakkerd...

Dziiing!
Old 19-01-2008, 23:25   #78   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
En nog speciaal voor jakkerd...
Dawg!
Old 28-02-2008, 16:01   #79   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Sinds een tijdje erger ik mij redelijk aan een slechte klank van de G-snaar op mijn Epiphone (SG-400). Omdat ik terug weer wat meer aan het spelen ben, en dat ding toch al erg heeft afgezien, ben ik aan het denken om een nieuwe te kopen.

Ik heb van een kennis een week op zijn Cort M-600 mogen spelen, en die is me echt wel goed bevallen. Vooral de vele mogelijkheden kwa geluid staan mij wel aan: Door de switch uit te trekken maak je single coils van je pickups, die een heel andere klank geven.

Binnenkort ook eens een Fender Strat lenen, de Amerikaanse uitvoering. Daar heb ik een hele poos geleden op gespeeld, en die beviel me ook wel, maar prijs kwaliteit vind ik die Cort toch beter meevallen.

Ook een Les Paul heb ik recent gespeeld, een black beauty Custom. Prachtige gitaar, zowat de mooiste die er iss imo, maar veel te duur. In studio uitvoering zijn die misschien nog wel betaalbaar.

Heeft iemand nog positieve of negatieve ervaringen met die (of andere) gitaren? Specifiek met Cort, want die zijn toch niet zo bekend hier?

Budget is niet echt bepaald, maar aangezien ik enkel op mij zelf wat speel wanneer het mij uitkomt, ga ik er geen duizenden euro's tegenaan gooien. Ik ben gewoon op zoek naar een goede gitaar, voor een goede prijs.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2008, 19:09   #80   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Misschien ook eens de LTD lijn overwegen van ESP ? De 400 series zijn zéér degelijk voor hun geld.
Metal is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Thread Tools

Posting Rules