Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 2 66.67%
3 sterren 1 33.33%
2.5 sterren 0 0%
2 sterren 0 0%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 3. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 14-01-2018, 22:40   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'Paddington 2'

Paddington (Ben Wishaw) is inmiddels goed ingeburgerd bij de familie Brown. De mensen kennen hem als een vrolijke beer die steeds een vriendelijk woord over heeft en iedereen verblijdt met zijn boterhammen met marmelade. Maar dan wordt Paddington onterecht beschuldigd van een diefstal en belandt hij in de gevangenis. Terwijl de Browns een zoektocht naar de echte dief voeren tracht onze harige held zich staande te houden tussen de harde criminelen.

De eerste 'Paddington' was een film die temidden van het drukke kerstseizoen voor mij wat verloren ging. Een leemte die ik een aantal weken geleden wist goed te maken. Tot mijn verbazing bleek het een bijzonder geslaagde filmversie van de klassieke kinderboeken die mij bijzonder veel plezier wist te brengen. Ik had geen flauw benul of de film een succes was geweest of niet, maar blijkbaar is er destijds meer dan genoeg volk gaan kijken om het licht op groen te zetten voor een sequel. Hoera!

Als er zoiets bestaat als de perfecte Paddingtonfilm, dan komt 'Paddington 2' verdomd dicht in de buurt. Alles wat er zo genietbaar was aan het eerste deel is behouden en alles waar meer aandacht aan besteed kon worden is aangepakt. 'Paddington 2' is opnieuw een erg geslaagde mix van Britse humor, slapstick, aandoenlijke naïviteit en warme gezelligheid. De stem van Paddington wordt in de originele versie nog steeds ingesproken door Ben Wishaw en het valt moeilijk in te beelden dat er op deze aardbol iemand rondloopt die beter geschikt is. De hele cast mag trouwens een pluim op zijn hoed steken. Dit zijn stuk voor stuk topacteurs die duidelijk aan het genieten zijn en er vol voor gaan. Uitblinkers zijn een hi-la-rische Hugh Grant als een ijdel uitgerangeerd acteur en Brendan Gleeson als Knuckles McGinty, de keiharde misdadiger die de gevangenen in de gevangenis van hun dagelijkse kost voorziet. Vooral Grant, nooit grappiger als hier, steelt de show en deed me schaterlachen.

De term 'familiefilm' wordt vaak nogal op gezucht onthaald omdat het meestal betekent dat een kinderfilm de ouders probeert wijs te maken dat hij ook voor hen geschikt is. Hoe vaak hebben we al niet films moeten doorstaan die duidelijk niet voor een doelgroep bedoeld zijn die ouder en kritischer is, maar het toch pretenderen? 'Paddington 2' is die fijne uitzondering, een film die echt 100% jong en oud kan entertainen. Het Londen van 'Paddington 2' is een geïdealiseerde bubbel waarin de vuilnismannen lachend rondrijden, de buurman altijd vrolijk zwaait en de politie steeds aanspreekbaar is. Een veilige, warme plek, vrij van elke vorm van cynisme. Paul King heeft de sequel echter vol met kleine details, visuele grapjes en zelfs lichte satire op de maatschappij gestoken die de jongsten niet zullen opmerken maar waar ouderen veel plezier aan zullen beleven. De hele zaal, voornamelijk volwassenen, was voortdurend aan het lachen. De eerste scène wist meteen een brede glimlach op mijn gezicht te toveren en die is gedurende de hele film nooit weggegaan. De film is ook spannend als het moet, de actie is degelijk en de digitale effecten zien er piekfijn uit.

'Paddington 2' is gewoonweg een heel fijne, leuke film vol goed getimede fysieke humor, Britse kolder en ouderwetse warmte. Het zijn de klassieke prentenboeken, maar dan in een modern jasje en met meer panache. Beregoed!

3.5 sterren op 4

Last edited by Maniac; 15-01-2018 at 08:33.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2018, 00:57   #2   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Dringend allebei eens zien, dus. Ik vond de trailers van allebei super leuk, maar geraakte voor beiden niet in de bioscoop.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2018, 19:19   #3   link
Devroush
SR is de max

Devroush's Avatar

Heb de eerste Paddington rond de kerstperiode gezien. Zei me geen fluit maar was blij dat ik hem gezien had. Ik ben benieuwd naar de tweede!
Devroush is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2018, 14:44   #4   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Aangezien de tweede nu zo goede reviews krijgt, gisteren de eerste bekeken. Om één of andere reden had ik er hiervoor nog niet van gehoord. Aangenaam verrast, één van de betere familiefilms. Ik kijk nu ook al uit naar de tweede.

Ik had wel een enorme goesting in een boterham met marmelade erna. :/
HeLLBirD is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules