Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 15-03-2018, 22:38   #1   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

MotoGP/Moto2/Moto3, MXGP, WorldSBK, EWC, etc. 2018

Nog één keer slapen en het circus begint weer.

Ik kreeg het niet over mijn hart om géén topic te starten, maar wordt dit opnieuw een onderonsje van Teus en mezelf of kijkt er nog volk?

Je zou alleszins een motorsport in blakende gezondheid te zien krijgen.

Quote:

There has never been a time when the racing has been so close, when the field has been so tight. The amount of talent on the grid is just plain ridiculous: thirteen world champions in various classes, and almost everyone on the grid has won a Grand Prix. Bikes from three, maybe four different manufacturers are capable of winning races. Riders from three different satellite teams could win a race or three as well. The only downside to all this is it makes predicting the outcome of each race and of the championship nigh on impossible. It is a small price to pay for this golden age of racing in which we find ourselves.
Be there or be square.

Last edited by Clipper; 16-03-2018 at 05:30.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2018, 23:19   #2   link
rooz
racist

rooz's Avatar

Kzal ook kijken
Team KTM!

Die sucken zeker in moto GP?
Old 15-03-2018, 23:32   #3   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

als ik ook mxgp motocross zever mag komen verkondigen doe ik gerust mee, ben van plan om de motogp even hard te volgen dit jaar

ofte: als ge aan uwe titel mxgp bij zet zal ik mee komen neuten
Old 16-03-2018, 04:47   #4   link
rooz
racist

rooz's Avatar

Yes daarin is KTM wel goe
Old 16-03-2018, 05:23   #5   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

jow clipper!
Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
als ik ook mxgp motocross zever mag komen verkondigen doe ik gerust mee, ben van plan om de motogp even hard te volgen dit jaar

zeker, welkom, radje
Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Kzal ook kijken
Team KTM!

Die sucken zeker in moto GP?
ja lap.
Old 16-03-2018, 05:34   #6   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik denk dat KTM op termijn wel een serieuze concurrent wordt. 2017 was hun eerste seizoen in de hoogste klasse, en voor een compleet nieuw team met een van een blanco blad ontworpen moto maakten ze in feite vrij spectaculaire vooruitgang.

Hét grote nieuws van begin 2018 was trouwens dat Tech 3 (al jaren met Yamaha's) het KTM satellietteam wordt in 2019 en dat ze dus al gaan uitbreiden naar 4 moto's op de grid.

De piloten in hun fabrieksteam zijn ook twee net iets mindere goden, dus daar is nog ruimte voor verbetering als ze een keer een huidige topper zouden kunnen verleiden of talent laten doorstromen.

En niet te vergeten, de helft van de Moto3-grid zijn KTM's, en hun Moto2-team is er één om in de gaten te houden. Die Oliveira zou ik zonder aarzelen een titelkandidaat noemen en Binder moet er al niet veel voor onderdoen.

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
Tradities zijn er om te breken, dus allez, na jaren van quasi dezelfde titel ga ik hier plat op de buik.
Old 16-03-2018, 15:35   #7   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Ik vind het vreemd hoe Tech3 afstapt van Yamaha. Ze waren in 2017 het beste satelietteam.
Old 16-03-2018, 23:08   #8   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Bwa, 'k stel me voor dat Poncharal al wat gefrusteerd was door de onzekere toekomst van zijn deal met Yamaha (met een eventueel VR46 MotoGP team in het vooruitzicht) en door het gebrek aan echte fabriekssteun.

Dan komt KTM aankloppen met allicht zowel een bom geld als een hoop beloftes die het voortbestaan van uw team zo goed als verzekeren, en met het plan om 4 in se identieke fabrieksmoto's in twee verschillende teams op de grid te zetten in 2019. Moeilijk te weigeren als je een beetje vertrouwen hebt in je kunnen en niet gelooft dat je succes volledig toe te schrijven is aan een paar verouderde Yamaha's waarover je mag beschikken.

Leuke bijkomstigheid is dat het de rijdersmarkt voor 2019 compleet dynamiteert.
Old 18-03-2018, 11:43   #9   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Sfeerbeelden van de kwalificaties gisteren, 3 man die het tien jaar oude ronderecord breken op een paar seconden tijd.

Old 18-03-2018, 15:56   #10   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Tijd voor de hoofdschotel.
Old 18-03-2018, 16:04   #11   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

is natuurlijk de tweede manche van de mxgp op dezelfde moment als de moto gp -____-

tzal zappen worden
Old 18-03-2018, 16:44   #12   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

nou blij dat ik bij motogp ben gebleven

geweldig einde
Old 18-03-2018, 16:53   #13   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Jup, en sinds de terugkeer van Michelin zijn het met de regelmaat van de klok races zoals vandaag. Zotte shit.
Old 18-03-2018, 17:09   #14   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

reden dat ik paar jaar geleden was weggestapt van moto gp was met momenten het grote verschil tussen pakt de eerste twee rijders en dan de rest. dat maakte niet echt voor een spannende sport.

nu zaten we tegen het einde met in principe nog 5 man die nog konden winnen, alhoewel het tegen het einde duidelijk was dat het om dovizioso en marquez ging. maar de marge voor error was vandaag zo klein terwijl paar jaar geleden ze bij wijze van spreken op hun muil konden gaan en nog altijd voor de pack zouden blijven

good shit
Old 18-03-2018, 17:45   #15   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

in de motogp gebeurde niet zo heel veel, maar het einde was het waard.
veel mensen die een goede prestatie hebben neergezet, wat vertrouwen geeft om het seizoen te beginnen. Lorenzo zal wel zuur achterblijven. nog niet in de top 10 raken en dan crashen.
Old 19-03-2018, 08:56   #16   link
eniac
Senior Member

OK race. Jammer van Rins, die toch heel goed bezig was. Jammer dat Rossi zo weinig vertrouwen had in de remzone naar T1, had anders misschien ook echt kunnen meedoen in de laatste rondes. Liet daar toch elke keer een pak liggen.
Ondertussen is Dovi ook goed gewend aan de last-corner lunges van Marquez en reageert er perfect op.

MXGP ook gekeken. Wat is die Herlings verschrikkelijk goed. met 20 minuten op de klok 13 seconden achter? Geen probleem maat, die Cairoli pakken we wel even. 1, 2, soms 3-4 seconden sneller op 1 fucking ronde.
Als hij dit jaar ook nog eens goed gaat beginnen starten gaat het echt saai worden. Of hij zou moeten vallen en zich blesseren.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2018, 20:53   #17   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

MotoGP, Jorge Lorenzo and Alex Debon part ways
Quote:
The former rider was kept on as coach over the winter but his collaboration with the Majorcan only lasted the winter and one race

After just one race and a handful of tests, Alex Debon and Jorge Lorenzo are going their separate ways. The Majorcan has asked the former rider and team manager to follow him as coach during the championship but the collaboration presumably hasn't worked out.

As published on website pu24.it, as of the upcoming Argentinian Grand Prix, Debon will no longer be at Lorenzo's side. Ducati has confirmed the news, stating that it has been informed of the development by Lorenzo himself.
Old 07-04-2018, 09:43   #18   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

heu
Quote:
Three-time MotoGP champion Jorge Lorenzo has accused his Ducati teammate Andrea Dovizioso of trying to intentionally “undermine” his morale, both currently and throughout their respective careers.
Lorenzo, who enjoyed a famously difficult relationship with his previous teammate Valentino Rossi at Yamaha, is currently in his second year alongside Dovizioso at Ducati – with both their deals up for renewal at the end of 2018.

The Spanish rider's comments regarding his teammate come a day after Dovizioso pointed the finger at Ducati when asked about the delay in extending his contract – and also claimed he would not be surprised if Lorenzo departed the Italian manufacturer.

"Dovi is very intelligent, isn't he?," Lorenzo said sarcastically in an interview with Movistar TV. "He basically knows everything.

"Dovi has always, during my whole career, tried to undermine my morale. And he's still doing it as my teammate, that's nothing new to me.

"He's always trying it, if you look at him. It's the relationship he has through the press with me. But it's all okay."

Lorenzo and Dovizioso were championship rivals in 125cc and 250cc over a decade ago, with the former twice defeating the latter to win the intermediate-class title.
Old 07-04-2018, 11:15   #19   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Jep, helemaal van het padje gelijk ze zeggen.
Old 07-04-2018, 20:01   #20   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Whoa, Miller! Spectaculair paar rondjes op het einde van Q2, gaat nog een soort van regenkoning van de MotoGP worden die knul.

Dovizioso redt ook nog enigszins de meubelen, was tot nu toe toch een baalweekend voor Ducati. Als hij wil meedoen voor het WK zal hij morgen eens moeten tonen dat hij zelfs op zo'n dagen niet te veel moet prijsgeven op Márquez.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules