Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 17-09-2018, 13:46   #121   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

je zou normaal ook eens per jaar (of meer) een update moeten ontvangen + als je stort dat jaar een bewijs voor je belastingsaangifte.

Daar staat de naam van het product dat je hebt ook op.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2018, 18:18   #122   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Ergo Secure Pension Plus (60) blijkbaar.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2019, 11:15   #123   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Gisteren ingetekend op het PRICOS-plan van KBC, 81 euro per maand om maximaal 980 euro per jaar te kunnen sparen.

Gisteravond heeft een vriend mij wel verteld dat het geen goed idee is om deze jaarlijks in te brengen in de belastingen, om te vermijden dat ge op het einde van de rit zoveel moet afdragen, ook mocht ge te komen overlijden voor uw 60e.

Iemand die zijn licht hierop kan laten schijnen, of doorverwijzen naar posts in deze thread?
Old 18-05-2019, 11:25   #124   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

eindbelasting is 10%
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2019, 11:59   #125   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

voorlopig
rooz is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2019, 12:01   #126   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Dus, ik zoek meer informatie. Ik ga ook eens een mailke sturen naar de bank.

Gisteren vertelde die vriend (werkt bij Liantis) dat het bedrijf maandelijks aan €120 pensioensparen doet voor hem. Als hij nog werkt tot zijn 64e bij hetzelfde bedrijf, krijgt hij 300.000 euro
Old 18-05-2019, 12:43   #127   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Dat is niet zo abnormaal.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2019, 17:57   #128   link
Boself
Member

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Gisteren ingetekend op het PRICOS-plan van KBC, 81 euro per maand om maximaal 980 euro per jaar te kunnen sparen.

Gisteravond heeft een vriend mij wel verteld dat het geen goed idee is om deze jaarlijks in te brengen in de belastingen, om te vermijden dat ge op het einde van de rit zoveel moet afdragen, ook mocht ge te komen overlijden voor uw 60e.

Iemand die zijn licht hierop kan laten schijnen, of doorverwijzen naar posts in deze thread?
Domste dat je kan doen.

Eindbelasting heb je sowieso tenzij je in geen enkele jaarlijkse aangifte ooit de belastingvermindering hebt aangevraagd.

Voor de rest is pensioensparen niet zo interessant. Het enige wat het als belegging interessant maakt is dat je de aftrek hebt. Altijd aangeven dus.
Boself is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2019, 19:03   #129   link
Matthias
*snore*

Quote:
Kleine tip: geen financieel advies vragen aan iemand die denkt dat ge als dooie nog iets hebt aan uw pensioenspaarproduct.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2019, 19:08   #130   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Boself View Post
Domste dat je kan doen.

Eindbelasting heb je sowieso tenzij je in geen enkele jaarlijkse aangifte ooit de belastingvermindering hebt aangevraagd.

Voor de rest is pensioensparen niet zo interessant. Het enige wat het als belegging interessant maakt is dat je de aftrek hebt. Altijd aangeven dus.
Mijn investering wordt wel verdrievoudigd. Dat is niet interessant?
Old 19-05-2019, 19:44   #131   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

misschien*
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2019, 20:47   #132   link
Boself
Member

Quote:
Mijn investering wordt wel verdrievoudigd. Dat is niet interessant?
Pricos is een pensioenspaarfonds. Onmogelijk dat men een garantie geeft dat je kapitaal verdrievoudigt, da's onmogelijk en ook niet wettig. Los daarvan is het ook geld van binnen 30-40 jaar, dus door inflatie minder groot bedrag dan je zou denken. Als je toch niet voor het belastingsvoordeel gaat zijn er betere beleggingen. 100 euro die je nu investeert gaat aan beursgemiddelde van 7% ook meer dan maal zeven op dertig jaar i.p.v. maal drie.

Het belastingsvoordeel is daarentegen 30%. Voor een som van 960 is dat 288 euro. Het is onzinnig om het voor 30 jaar of meer in zo een defensief product te zetten en dan niet het belastingsvoordeel te claimen. Belast word je toch (tenzij je het nooit (niet zomaar af en toe niet) aangeeft, maar dan blijft het een veel te defensieve belegging).
Boself is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules