Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 28-01-2019, 08:44   #1041   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Yes, Edifier levert fantastisch dingen inzake prijs/kwaliteit.
Old 29-01-2019, 08:38   #1042   link
Horla
Senior Member

Ik ben aan het kijken om een Denon AVR-X2500H te kopen om aan te sluiten op 2x B&W CM5 (zonder subwoofer). Commentaar hierover Disabled? In principe heeft die veel te veel aansluitingen voor wat ik nodig heb maar vooral voor de rest van de familie zou het veel in gebruiksgemak schelen (nu moet je handmatig de versterker aanzetten, juiste kanaal selecteren etc).

edit: lap, ten opzichte van gisteren al €30 duurder geworden
Horla is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2019, 10:49   #1043   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Ben je van plan ooit te upgraden naar 5.1 (of zelfs 7.1)?

Indien nee, dan zou ik echt nooit voor maar 2 speakers een volledige A/V receiver kopen. Dan zou ik eerder gaan naar een stereo network receiver of gewoon een stereoversterker (maar laatstgenoemde hebben meestal niet veel aansluitingen voor A/V).
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2019, 11:07   #1044   link
Horla
Senior Member

Dat is het probleem. Ik ben niet van plan over te schakelen naar 5.1 of 7.1(vrouw wil niet) maar een stereoversterker is niet gebruiksvriendelijk genoeg voor de andere leden van de familie. Voordeel is dan ook dat ik de vele hdmi kabels naar mijn tv kan weg doen en nog meer kan automatiseren met onze Logitech Harmony remote.

Ik ben tijdens mijn zoektocht één stereoversterker tegengekomen met een aantal hdmi uitgangen maar qua functies was dat ook om van te wenen, zeker als je de prijs bekijkt.
Old 30-01-2019, 08:11   #1045   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Je zou nog stiekem een woofer en dan later een center speaker kunnen toevoegen. Je vrouw gaat dat niet doorhebben.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2019, 08:28   #1046   link
Horla
Senior Member

Die woofer zal er ooit nog wel komen
Old 30-01-2019, 11:26   #1047   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Nog even een vraagje betreffende woofers en vermogen. Hoe zit dat eigenlijk? Ik zie woofers met een vermogen van 500W, hoeveel vermogen moet je versterker kunnen leveren in zulke gevallen?
Metal is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2019, 11:39   #1048   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Yes, Edifier levert fantastisch dingen inzake prijs/kwaliteit.
Ik heb toch die Sennheiser gekocht.
gisteren aangekomen.
Geluid is heel goed in vergelijking met mijn vorige headset (Kingston HyperX Cloud).
Nu nog zien voor een microfoon, ik dacht aan de Antlion Modmic V5.
Die kan je gemakkelijk bevestigen eraan.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2019, 12:39   #1049   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

dieje modmic heeft hier 6 maand overleefd, de kwaliteit van dat kabeltje is protnul.
Old 30-01-2019, 12:49   #1050   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Dat is het probleem. Ik ben niet van plan over te schakelen naar 5.1 of 7.1(vrouw wil niet) maar een stereoversterker is niet gebruiksvriendelijk genoeg voor de andere leden van de familie. Voordeel is dan ook dat ik de vele hdmi kabels naar mijn tv kan weg doen en nog meer kan automatiseren met onze Logitech Harmony remote.

Ik ben tijdens mijn zoektocht één stereoversterker tegengekomen met een aantal hdmi uitgangen maar qua functies was dat ook om van te wenen, zeker als je de prijs bekijkt.
Klopt hoor. Daar is volgens mij ook gewoon geen markt voor. Beetje jammer, want de prijs die je betaalt moet verdeeld worden over 5 of 7 kanalen (dus evenveel eindversterkers) wat de kwaliteit voor een deel gaat bepalen, natuurlijk. Als een fabrikant voor hetzelfde geld maar 2 kanalen moet inbouwen gaat dat automatisch resulteren in meer hoogwaardige componenten.

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Nog even een vraagje betreffende woofers en vermogen. Hoe zit dat eigenlijk? Ik zie woofers met een vermogen van 500W, hoeveel vermogen moet je versterker kunnen leveren in zulke gevallen?
Bijna alle subwoofers tegenwoordig zijn actief, het enige wat de receivers doen is een signaal doorsturen. Dus het vermogen dat de woofer nodig heeft wordt geleverd door de ingebouwde versterker.
Old 02-03-2019, 18:34   #1051   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Dudes, ik heb twee guitige canton chrono sl 595.2 speakers die ik voorheen aan mijn receiver had hangen die bij de tv stond, een iets oudere onkyo intussen. Aan die receiver hing mijn ps4, de digicorder, de TV, standaard stuff.
Met mijn verhuis gaat die receiver nog altijd aan de TV hangen met ps4 enal en in de toekomst wat kleinere speakers. Die van ongs wenst die twee mottige grote dingen namelijk niet in de tv kamer boven. Inorite.
Nu wil ik dus in de leefruimte met aangrenzende keukenruimte beneden die speakers klaarzetten voor awesome muziekgenot tijdens het drinken van de dagelijkse gin tonic en tijdens het koken.
Wat voor receiver kan ik daar best aanhangen? Ik wil fatsoenlijk geluid maar heb hier voor de rest niks, enkel wifi. Eigenlijk wil ik gewoon Spotify kunnen gebruiken.
En die bak mag er ook mooi uit zien, maar wil dan ook wel weer geen 5000euro uitgeven.
Wat is aan te raden om mijn twee geliefdes goed in te kunnen zetten?

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2019, 13:57   #1052   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Bluesound Powernode 2i doet volgens mij alles wat je wil. Spotify, Airplay, stereo-amplifier, klein, design, WiFi ...
Old 03-03-2019, 17:16   #1053   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Awesome, dat lijkt inderdaad precies wat ik nodig heb. Merci!!

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2019, 11:51   #1054   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Damn, knap toestel. Bestaan er goedkopere alternatieven die even klein en gebruiksvriendelijk zijn (WiFi, Alexa, always on, deftige app), maar iets minder audiofiel?
operator is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2019, 12:11   #1055   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by operator View Post
Damn, knap toestel. Bestaan er goedkopere alternatieven die even klein en gebruiksvriendelijk zijn (WiFi, Alexa, always on, deftige app), maar iets minder audiofiel?

Een Sonos Connect + huidige amplifier en speakers houden?

I know... niet helemaal all-in-one.
Old 07-03-2019, 12:36   #1056   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Op dit moment heb ik in de woonkamer een Echo Dot aan een Marantz versterker hangen voor snelsnel wat achtergrond muziek op te zetten. Om 'echt' naar muziek te luisteren, grijp ik nog terug naar LPs of CDs). In de studeerkamer van mijn vriendin hangt eveneens een Echo Dot aan een bluetooth speakertje.

In de keuken staat een grotere Echo, zonder versterker. Luidsprekers heb ik nog staan, die kunnen in hoeken van de kamer geplaatst worden. Maar een grote versterker bijplaatsen.. dat krijg ik thuis niet verkocht.
Old 07-03-2019, 12:43   #1057   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Velen onder de sloef hier precies
Bij mij komt er steeds een grote versterker. En vloerstaander speakers. Foert
Old 07-03-2019, 13:33   #1058   link
Horla
Senior Member

Ik heb de radio in de keuken weg gedaan en een Denon Heos luidspreker gezet. Via google mini i.c.m. Logitech Harmony te bedienen met stem of app op gsm. Lukt voor de vrouw ook zonder problemen.
Old 08-03-2019, 13:07   #1059   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by operator View Post
Bluesound heeft ook meer instap modellen, veelal wel met ingebouwde speakers dan. (Bluetooth speaker principe maar dan uitgebreider)
Old 11-03-2019, 17:45   #1060   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Het kriebelde, dus dit weekend toch gekocht. Te duur voor wat ik nodig had, maar heerlijk toestel.

Ondertussen de kabels van de vloerstaanders netjes in kabelgoten op de plinten verstopt, altijd verrassend veel werk, maar veel netter.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules