Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 01-11-2018, 19:13   #5381   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Ah welja snap wat hem zegt, maar we hebben natuurlijk zelf gekozen een bod te doen. Plus we staan al ver. De moed zakte me in de schoenen met alle werkjes die moesten gedaan worden, maar eigenlijk is dat wel plezant. Dit weekend: keuken slopen. Je voelt je na zo'n dag werken een ware man. Ik kan echt helemaal niks. Maar toch!

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2018, 08:43   #5382   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

afslagen in de zin van slopen, soms komt ge bij een renovatie zoveel miserie tegen dat van 0 beginnen sneller en goedkoper had geweest.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2019, 19:42   #5383   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

Yo, ik sta op het punt een bod te doen op een appartement, hoeveel % bieden jullie meestal onder de vraagprijs?
Old 18-06-2019, 19:54   #5384   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

waar ist?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2019, 19:57   #5385   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

Merchtem

Appartement staat ondertussen al 1 maand te koop, ben naar eerste bezoekdag geweest en vandaag nog een tweede bezoek gebracht
Old 18-06-2019, 22:22   #5386   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by DyNaRaX View Post
Yo, ik sta op het punt een bod te doen op een appartement, hoeveel % bieden jullie meestal onder de vraagprijs?
10%
Old 19-06-2019, 08:09   #5387   link
Horla
Senior Member

Hoe kan iemand anders daar op antwoorden? Voor mij hangt dit o.a. af of het huis zijn vraagprijs waard is en of je het absoluut wil hebben. Een maand vind ik trouwens nog niet lang, voor hetzelfde geld hebben ze al drie keer een bod onder de vraagprijs afgewezen.

Wat bij ons ook een factor was, was de achterlijkheid van de eigenaar. Eerste bod van €295k niet aanvaard, maand later stuurt hij een mail met de vraag of we nog geïnteresseerd waren met als bijlage een mailconversatie met zijn bank dat als hij het niet verkoopt, ze het huis gaan aanslagen. Tweede bod was dus €270k...
Horla is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2019, 08:43   #5388   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Wordt vastgoed niet nog altijd standaard 10-15% boven de prijs aangeboden.
Maar het hangt idd van vele factoren af, niet in het minst de verkoper zelf. Je hebt geen idee wat hij zelf wil en met wie hij al in gesprek is.
Old 19-06-2019, 08:57   #5389   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Hier van 239k naar 217k. Erop terugkijkend zou er nog wel wat afgemogen hebben. Ons aanvankelijk bod was 210k.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2019, 08:58   #5390   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Wat bij ons ook een factor was, was de achterlijkheid van de eigenaar. Eerste bod van €295k niet aanvaard, maand later stuurt hij een mail met de vraag of we nog geïnteresseerd waren met als bijlage een mailconversatie met zijn bank dat als hij het niet verkoopt, ze het huis gaan aanslagen. Tweede bod was dus €270k...
Hah, exact hetzelfde meegemaakt maar dan 6 maand tussen. Vraagprijs 280k, wij hebben het gekocht voor 222k.
kar is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2019, 10:24   #5391   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by DyNaRaX View Post
Doe een schatting via realo, dan weet je wat de marktprijs waarschijnlijk
En bied daar dan onder, zodat je nooit boven de marktprijs gaat uitkomen

Meestal wordt de vraagprijs 10 procent boven hun verwachte prijs gezet,
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2019, 19:52   #5392   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

ok, merci voor de info allemaal, 10% onder de vraagprijs bieden is dus normaal.
Old 19-06-2019, 20:09   #5393   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Het ergste dat kan gebeuren is ook dat ze zeggen dat dat te weinig is. Dan bied je meer hè,als je het dat waard vindt.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 29-06-2019, 21:40   #5394   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Zus heeft net appartement gekocht, nu blijkt de volledige sanitair verstopt te zijn, van zowel keuken als badkamer.

Kan ze dat op een of andere manier terugvorderen?
Old 30-06-2019, 20:45   #5395   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Je koopt "in de staat dat het zich bevindt" dacht ik. Tenzij ze zaken bewust verborgen hebben (rotte plekken in muren die overschilderd zijn bv), denk ik niet dat je iets kan doen.
Old 30-06-2019, 22:36   #5396   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Jamaar je moet zoiets wel zeggen, anders lijkt het mij toch een verborgen gebrek? En was dat al toen ze bv gingen bezichtigen?

Quote:
Old 01-07-2019, 08:12   #5397   link
Horla
Senior Member

Sanitair dat verstopt is, is waarschijnlijk niet zichtbaar. Ik zou het dus als een verborgen gebrek aanzien. De vraag is, wat is er juist verstopt? Als je een wc borstel bedoelt en je kan hem vrij maken met een ontstopper dan zou ik er niet veel spel van maken. Als je een professional moet inhuren dan zou ik ze wel aansprakelijk stellen.
Old 01-07-2019, 08:32   #5398   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Er is al een profirma langs geweest en die krijgen het niet ontstopt. Alles moet uitgebroken worden.
De onderbuur komt nu ook af met ahja, af en toe ligt hier wat water en we wisten niet vanwaar dat komt.

In de akte staat blijkbaar wel: verkocht met zichtbare en onzichtbare gebreken. Zijt ge dan sowieso fucked?

Last edited by Kolb; 01-07-2019 at 10:08.
Kolb is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2019, 12:40   #5399   link
Horla
Senior Member

Een verborgen gebrek is iets anders dan een onzichtbaar gebrek. Een verborgen gebrek is een probleem dat niet direct zichtbaar is én waarvan de vorige eigenaar wist én dat het normale gebruik van het huis verhindert. Ik denk dat het voor de vorige eigenaar moeilijk hard te maken is dat hij niet wist dat zijn water niet weg liep. Complete verstoppingen verhinderen volgens mij ook serieus de bewoning.

Er zijn een aantal mogelijkheden zoals de koop verbreken (en de kosten verhalen op de verkoper) of via advocaat/rechtbank de kosten proberen terug te vorderen. Dat laatste is uiteraard wel een werk van lange adem. Je kan het ook "in de minne" proberen te regelen maar ik weet niet hoe de relatie momenteel is met de verkoper...
Old 01-07-2019, 13:06   #5400   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Wat is "net" gekocht? Hoe langt woont ze er al alvorens de verstoppingen gebeurd zijn?

Mocht het pre-verkoop al verstopt zitten merk je dat toch als je er naar het toilet gaat en je handen wast?

Dit ervan uitgaande dat iedereen dat doet bij een aankoop. (Zou moeten in ieder geval)
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules