Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 16-05-2008, 17:25   #21   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Dat vind ik ook een non-issue, heb je 100% gelijk. Het is alleen jammer dat Telenet het niet toelaat de ingebouwde digitale tuners van nieuwe tv's te gebruiken (omdat de interactiviteit dan weg is).

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2008, 17:29   #22   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tigerr View Post
niemand heeft daar volgens mij problemen bij me ne video en dvd speler.
maar de digibox oeioeioei ... foei telenet da moet toch op meer tv's kunnen zeker ...
Vind ik een heel ander onderwerp dan een dvdspeler of videorecorder. Ze hebben destijds zenders van ons weggepakt om die in het digitale aanbod te zetten (niemand keek daarnaar, my ass). France 3, BBC World,... Zenders waar ik -en genoeg anderen- wel naar keek. Dan vind ik het schandalig dat ik ineens 2 digiboxen zou moeten kopen om die zenders op mijn 2 tv's te krijgen.
Old 16-05-2008, 17:34   #23   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Quote:
als die ooit aankoop zijn geweest wel ja.
dan mag de klant die doorverkopen.
gehuurde boxen uiteraard niet want die zijn eig van telenet.
Als je enkel een digibox al hebt, is het gewoon een kwestie van insteken en het werkt? Of moet er iets geactiveerd worden? Of heeft die kaart dat in de digibox steekt er iets mee te maken?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2008, 17:35   #24   link
Tigerr
Looney Tune

Tigerr's Avatar

believe me der is _genoeg_ onderzoek naar geweest welke zenders der de minste impact zouden hebben.
en trouwens 2 digiboxen?
en de cabletuner?
uw 8 zenders perfect terug zonder zever ... ja oké ne waarborg van 50 euro die ge gewoon terugkrijgt als ge uw kaske terug binnen zou doen.
Old 16-05-2008, 17:37   #25   link
Tigerr
Looney Tune

Tigerr's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
Als je enkel een digibox al hebt, is het gewoon een kwestie van insteken en het werkt? Of moet er iets geactiveerd worden? Of heeft die kaart dat in de digibox steekt er iets mee te maken?

godver ben hier in 2 topics telenet aant verdedigen

die box moet door een tech geplaatst worden in principe want die kaart moet aan de nieuwe klant gekoppeld worden.
kaart en box zijn 1 geheel.
dus die wordt gede-installeerd bij de ene klant en terug actief gezet bij de nieuwe.
Old 16-05-2008, 19:04   #26   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

manmanman, ze worden achterlijker met den dag daar bij telenet...

ben dus nen tijd geleden verhuist en in mn nieuwe woning digitv en corder gepakt. maar telenet was al zo slim om mn facturen nog naar mn oude adres te sturen. hoe ze daar opgekomen zijn, weet ik nog altijd niet... enfin, dus mn adres laten veranderen naar mn nieuwe. krijg ik e paar dagen later ne foutmelding dat mn smartcard niet geactiveerd zou zijn. ondertussen is dat euvel weer opgelost, maar vandaag staken er wel 2! rekekingen van telenet in de bus voor een nieuwe aansluiting terwijl ik dat maanden geleden al heb betaald. kga nog e tijd wachten om naar de klantendienst te bellen denk ik...bende idioten man...
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2008, 19:11   #27   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Quote:
godver ben hier in 2 topics telenet aant verdedigen
Telenet is de duivel!
Old 16-05-2008, 19:29   #28   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by boogie_man View Post
Ook bij series mogelijk om direct "alle uitzendingen" op te nemen zodat je niet toevallig eentje vergeet te programmeren.
Ow, serieus? Goed dat je 't zegt, straks eens uittesten .
Jonah is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2008, 19:51   #29   link
minion
beefcake!

minion's Avatar

Wij hebben hier de HD-digicorder, en die werkt perfect: nog nooit moeten hard-resetten of verbinding herstellen. Snelheid + grootte van hardeschijf is ook echt wel een pak beter dan op een gewone digicorder, dus daar ook geen klachten over.
minion is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2008, 19:54   #30   link
Riko
Senior Member

Riko's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
nadelen:
* hardware-gebonden, alhoewel digitv via ingebouwde tv-decoders technisch perfect kan. welkom in monopolie-land.
wat bedoel je?
je moet altijd een externe box gebruiken om digi tv te ontvangen in België?

heb ook veel gehoord dat zo een digbox, het hd digitaal signaal verneukt.. (als er al eens een zender iets in hd uitzendt in vlaanderen) namelijk door het signaal dat toekomt in hd in je box, om te zetten in analoog in die box, en dan weer in hd naar de tv gestuurd wordt...die omschakelijk gaat toch gepaard met verlies in kwaliteit?
En MOEST men die hele box shit afschaffen, kon men eigenlijk de ingebouwde tuners van zijn duur aangeschafte televisie gebruiken en zou de beeldkwaliteit pas echt tot zijn recht komen?

zijn er geen kabelleveranciers die het ongemoeid laten?

en heb nog een vraagje over DVB-T HD ontvanstsysteem, wat is dit?
dit is eigenlijk via antenne zenders ontvangen, dus niets te maken met kabel?
en is dit minderwaardig dan via kabel?

Last edited by Riko; 16-05-2008 at 19:58.
Riko is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2008, 20:18   #31   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Ik denk dat je voor digitale tv van teleslet nog altijd een modem nodig hebt, dus moesten ze het toelaten om digitale tv rechtstreeks via je tv te bekijken zonder hun eigen decoder zijn ze een hele hoop inkomsten kwijt.

Ik kan via indi enkel de openbare omroep digitaal ontvangen via mijn tv (één, canvas/ketnet en alle radiostations incl klara continuo). Hoewel de kwaliteit even slecht tot erger is dan het analoge signaal.

http://en.wikipedia.org/wiki/DVB-T
Old 16-05-2008, 22:33   #32   link
eniac
Senior Member

Hm, veel informatie, iedereen al bedankt. Ik denk dat ik toch maar een digicorder ga nemen, wegens de kleine meerprijs tov een digibox.

Over Indi heb ik ook al gelezen, maar zijn die niet net overgenomen door Telenet? En hoeveel nut heeft het dan dat ik daarvoor ga, gaat dat aanbod niet mergen ofzo?
eniac is online now   Reply With Quote
Old 16-05-2008, 23:14   #33   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Overgenomen niet, ik dacht dat het over een samenwerkingsakkoord ging, maar vanwegen protest van oa belgacom is dat nog niet mogen doorgaan.
Old 16-05-2008, 23:26   #34   link
eniac
Senior Member

Enfin, keuze voor Telenet atm is zoals gezegd een keuze uit gemak. Dan hou ik me volgend jaar wel eens bezig met vergelijken wat nu effectief het interessantst wordt.

De keuze om mijn muren nog open te slijpen om netwerkkabel naast de coax te leggen gaat vroeger vruchten afleveren dan verwacht.
Old 18-05-2008, 18:54   #35   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Los van het feit dat telenet evil is, ben ik toch tevreden van mijn combo prime+digicorder. Begin van de maand browse ik eens door de prime gids, selecteer films die ik wil zien, programmeer die en neem die op. Meestal vullen de deftige films zich sneller aan dan ik ze kan bekijken en de kostprijs van mijn abbo haal ik er elke maand uit als ik reken hoeveel ik bespaar door geen dvd's aan te schaffen van films die ik feitelijk maar één keer bekijk.
Old 18-05-2008, 21:29   #36   link
eniac
Senior Member

Harlequin, kan je die opgenomen films overzetten naar DVD ofzo?
Old 18-05-2008, 21:57   #37   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Quote:
Originally Posted by eniac View Post
Harlequin, kan je die opgenomen films overzetten naar DVD ofzo?
Jammer genoeg niet. Ik denk niet dat Telenet zijn users wil in staat stellen auteursrechten van prime en zo te schenden.
Da's dan ook wel het grote nadeel, maar er zijn welk elke maand tal van films of series op tv of prime die ik met één keer te zien wel gehad heb. Harddisk is overigens groot genoeg om een flink aantal zaken lange tijd te bewaren. Ik heb er nog steeds films op staan van een paar maand terug die ik ooit eens ga bekijken.
Old 18-05-2008, 22:03   #38   link
eniac
Senior Member

Oki. Dan moet je wel niet gaan vergelijken met DVD's kopen, eerder huren he. Vandaar dat ik eventjes dacht (hoopte? ) dat het misschien wel kon.

Enfin, die extra paketten zijn me helaas wat te duur, maar de digicorder zal er wel in komen.
Old 18-05-2008, 22:15   #39   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Gehuurde DVD's kan je tenminste nog koppieren.
Old 19-05-2008, 17:54   #40   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Ik huur over het algemeen geen dvd's. Ten eerste omdat er geen videotheek in de buurt is en ten tweede omdat ik in videotheken meestal door de overvloed aan keuze niet meer in staat ben tot actie te komen. Ik noem het het Elder-Scrolls-syndroom.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules