Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 17-02-2007, 04:49   #1   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Warhammer Online: Age of Reckoning

Door de LotR:Online-thread terug aan dit spel moeten denken, dat ondertussen volop in ontwikkeling is.
Voor zij die bekend zijn met het Warhammer-wereldje zal er niet veel nieuw zijn in het spel: de meeste units komen rechtstreeks uit de Warhammer-boeken gelopen.
Voor zij die er niks van kenne: Warhammer is nu al ongeveer 25 jaar een zeer populair tabletop-game waar mensen met legers van kleine (en niet zo kleine...) units ware veldslagen uitvechten. Je hebt verscheidene rassen: The Empire (gewone human soldaten enzo), Bretonnians (nobele ridders), Chaos (alles wat met het slechte te maken heeft: Misvormde wezens, evil soldaten,...), Dwars (tja, duh...), Elven (High Elfs, Dark Elfd, Wood Elfd), Skaven (een rat-achtig ras),...
In het spel zal je voorlopig enkel kunnen kiezen uit The Empire, Dwarfs, Chaos en Greenskins (Orcs en Goblins), High Elves en Dark Elves, maar men heeft al onthuld dat er na verloop van tijd expansions komen met nieuwe rassen.
De info op de website is al vrij volledig heb ik de indruk, al veel informatie over units, PvP, RvR (is van dezelfde maker als Dark Age of Camelot en ze hebben hun RvR-systeem overgenomen, wat nooit kwaad kan), rassen,...

http://www.warhammeronline.com/english/home/index.php

Onder andere het verhaal van het spel, informatie over de classes (Bekend zijn al: de 4 classes bij de Dwarfs namelijk: Ironbreaker, Hammerer, Rune Priest en Engineer, de 4 classes bij de Greenskinsk: Black Orc, Orc Choppa, Goblin Shaman en Goblin Squig Herder, de 4 classes van de Empire: Bright Wizard, Warrior Wizzard, Witch Hunter en Knight of the Blazing Sun en (voorlopig, ) als laatste Chaos met: Chosen, Magus, Zealot en Marauder (hier een filmpje van de Marauder: .
Binnenkort zullen daar nog de High en Dark Elves bij komen.
Ik had ook al ergens een inleiding gelezen tot het Chaos-gedeelte van het spel, hoe je begint enzo. Je komt dus uit een kooi en moet direct een dorp uitmoorden om sterker te worden: Pure Evil dus
Het meest veelbelovende gedeelte lijkt mij persoonlijk de RvR: Je kan dus de hoofdsteden van je vijand aanvallen en veroveren, wat gewoon rete-cool is.
Na een bepaalde periode wordt dat wel gereset, anders zit het spel al vast na een week ofzo.

Uitgeverij: Mythic Entertainment
Streefdatum: Ergens in 2007, zeer waarschijnlijk 3de of 4de kwartaal.
Officiële Website: http://www.warhammeronline.com/english/home/index.php

Check zeker Paul's Video Blog, zeer de moeite.

Paar sfeerbeeldjes om in de mood te komen :

Concept art voor Chaos:

edit: blijkbaar maar 8 images mogelijk, hier is dan de Magus nog:
http://www.warhammeronline.com/engli...Magus01_07.jpg
DM is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2007, 07:23   #2   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Heb hiervan op E3 een zéér uitgebreide privé demo gekregen en was echt onder de indruk. Zelfs mijn broer die niks van MMO moet hebben, vind dit echt heel mooi en goed gedaan, zeker qua gameplay en uitgebreidheid. Als ik nog eens betaal voor een mmo, zal het deze zijn denk ik.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2007, 11:29   #3   link
Laere
Member

Laere's Avatar

yup dit word men volgende mmorpg,heb al lang een abo op de newsletter en heb vroeger lang daoc (us) gespeelt........Mythic FTW
en om nog eens te zagen wow begint men kloten uit te hangen
ps3:Laere71
Laere is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2007, 16:38   #4   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Same, na DAoC kan Mythic niet meer afdoen voor me. Paar gameplay video's gezien op war-welten, en ik heb er momenteel alle vertrouwen in. Momenteel gaat m'n keuze uit naar Chaos Magus, maar het kan evengoed een Orc Choppa of Black Orc worden. Enfin, we zien wel, nog tijd genoeg tegen dat pre-order-beta begint (ergens rond juli).
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2007, 18:15   #5   link
Banxafe
Senior Member

Banxafe's Avatar

dat spel gaat dus echt WoW met de grond gelijk maken....
EINDELIJK!!!
Old 17-02-2007, 18:37   #6   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Ik hoop van niet, iedereen die wow speelt mag daar blijven.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2007, 19:13   #7   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
al van in het begin ben ik dit aan het volgen.

Kijk vooral naar de video blogs op de site..genieten!
Old 17-02-2007, 22:55   #8   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
pre-order-beta
Care to elaborate?
Old 18-02-2007, 09:16   #9   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Ze zijn niet van plan om een open-beta te organiseren, het type waar iedereen en je schoonzus mogen proberen onder het mom van bugs vinden. Ze zijn wel van plan een 'open-beta' te organiseren voor mensen die een pre-order geplaatst hebben.
Old 18-02-2007, 10:28   #10   link
Bluestrike
Junior Member

Send a message via MSN to Bluestrike
Ehm dat heeft een van de devs ontkracht op de warhammer alliance forums dacht ik.

Der komen eerst een paar beta stages waaronder een guilds beta,
en daarna komt er een open beta (stress test anex demo is dat in het mmo wereldje) Die open beta zal natuurlijk maar een maar weken tot een maand duren.

Ik denk dat ze toch wat achter lopen op schema, eind vorig jaar/ begin dit jaar zou de eerste beta round beginnen.
Bluestrike is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2007, 10:39   #11   link
micksque
World of Warcraft nerd.

micksque's Avatar

Pre-order-beta? Mmm, meer info! Dan kan ik nog overwegen om Warhammer te pre-orderen zodat ik iets te doen heb in de zomer en kan buizen op mijn 2e zit.
micksque is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2007, 11:15   #12   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
Ze zijn niet van plan om een open-beta te organiseren, het type waar iedereen en je schoonzus mogen proberen onder het mom van bugs vinden. Ze zijn wel van plan een 'open-beta' te organiseren voor mensen die een pre-order geplaatst hebben.
Nja hoe werkt dat dan?
Waar moet je pre-orderen, bij hun zelf?

Als het waar zou zijn zou ik ook wel pre-orderen.
Old 18-02-2007, 12:51   #13   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bluestrike View Post
Ehm dat heeft een van de devs ontkracht op de warhammer alliance forums dacht ik.

Der komen eerst een paar beta stages waaronder een guilds beta,
en daarna komt er een open beta (stress test anex demo is dat in het mmo wereldje) Die open beta zal natuurlijk maar een maar weken tot een maand duren.

Ik denk dat ze toch wat achter lopen op schema, eind vorig jaar/ begin dit jaar zou de eerste beta round beginnen.
Warhammeralliance lees ik ook, en kan me niet herinneren dat er zoiets op stond. Heb echter het volgende gevonden op de officiele warhammer online site:

Quote:
Originally Posted by Mythic
[...] Also, keep an eye out for special promotions and contests with gaming magazines and online sites. We will be offering many chances to win a Beta spot in the future.

While we haven't worked out the full details yet, anyone who pre-orders the game will be offered special Beta access. Dark Age of Camelot players will also have a chance to get into the Beta Test. [...]
Jammer dat ik mijn daoc account afgesloten heb, maar ik pre-order toch (waar nog geen verdere info over beschikbaar is trouwens). Het zal waarschijnlijk wel hetzelfde systeem zijn als bij andere mmorpgs met dit systeem. Je koopt de game in pre-order (volle pot betalen) nog voor het spel uit is, en je krijgt onmiddellijk een cd toegezonden met speciale key, die je vanaf een bepaalde dag kan gebruiken. Daar speel je de beta mee. Wanneer de game dan écht uit is, krijg je gewoon dat dvd-doosje toegezonden samen met de retail key.

Er is trouwens nog maar een nieuwe pers conferentie geweest, te lezen op mmorpg.com

Quote:
Originally Posted by MMORPG.com
[...] Loot and gear were definitely a hot topic on the call. It was made clear that gear will not be the driving force behind the game. Players will have up to six different ways to collect new gear in the game. Anything from simple monster drops, player quest influence rewards, RvR drops, Capital City drops, and even capturing the King of the city rewards are in the game. Jeff was very serious when he talked about balancing game loot among players and it seems to be a major priority. The reason is they want the RvR combat to be as fair as possible.[...]

Last edited by ibaun; 18-02-2007 at 12:53.
Old 18-02-2007, 13:12   #14   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Poke me nekeer op irc als/wanneer gij dat zou doen.
Old 18-02-2007, 13:31   #15   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Als er nog een MMORPG is waar ik mijn tijd zou insteken, dan zou het deze wel eens kunnen zijn. Ik heb nooit WoW gespeeld, dus ik heb nog veel mmorpgtijd open staan.

DaOC was zondermeer absoluut geweldig, heb ik veel gespeeld, dus ik verwacht hier zeker zoveel van.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2007, 08:00   #16   link
Rufus
PimpMeister

Daoc de goeie oude tijd met flemish mayhem
Old 21-02-2007, 12:13   #17   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Hopen dat systeemvereisten wat meevallen.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 00:22   #18   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
http://www.gametrailers.com/player.p...e=wmv&id=16663

Hilarisch
DM is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 09:41   #19   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Paul Barnett <3
Old 22-03-2007, 18:45   #20   link
Bluestrike
Junior Member

Send a message via MSN to Bluestrike
Voor de warhammer alliance forums was er een ander forum, en ik ben vrij zeker dat Mythic een open beta/stress test doet (dat kan maar 2 weken duren bvb) doen ze dat niet allemaal bij wijze van demo?
Bluestrike is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules