Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 24-06-2007, 16:45   #1   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

De koers !

Bon, aan gezien de voorbereidingsrondes (Zwitersland, Dauphiné) op de Tour - die dichter en dichterbij komt - nu wel afgelopen zijn, en er nog geen topic over de koers is, ziehier!

Stijn devolder zonet een dijk van een tijdrit gereden in Zwitserland met een podiumplaats in het algemene klassement tot gevolg. Nice.

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is online now   Reply With Quote
Old 25-06-2007, 18:17   #2   link
vlammes
Senior Member

ach de koers het brengt me meer en meer frustraties ten goede. Doping enal ... Het is en blijft mijn favoriete sport maar de geloofwaardigheid is imo toch enorm gedaald de laatste tijd. Ik zit nu toch niet meer vol spanning op de ronde van Frankrijk te wachten zoals vroeger ...
vlammes is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2007, 19:16   #3   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Menchov wint.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2007, 20:13   #4   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Menchov wint.
Nogal gewaagde uitspraak, nietwaar?

Ik denk dat het wel een mooie ronde kan worden, er doet toch schoon volk mee. Meer dan vorige jaar imo. Vinokourov en Klöden hebben een schoon ploeg, maar ik denk dat Vino in het hooggebergte misschien toch wat zal tekort schieten. Evans zie ik het podium halen, hie kon mij in de Dauphiné zeker bekoren. En dan zijn er nog een hele hoop, zoals Leipheimer, een Menchov idd, misschien zelfs een Shleck.

Ik kan al niemeer wachten.

Quote:
Old 25-06-2007, 20:23   #5   link
Kermit
Senior Member

Kermit's Avatar

Quote:
Originally Posted by vlammes View Post
ach de koers het brengt me meer en meer frustraties ten goede. Doping enal ... Het is en blijft mijn favoriete sport maar de geloofwaardigheid is imo toch enorm gedaald de laatste tijd. Ik zit nu toch niet meer vol spanning op de ronde van Frankrijk te wachten zoals vroeger ...
Pff, geloofwaardigheid, ik ben er vrij zeker van dat er nu evenveel doping gepakt wordt als vroeger. Ze pakken nu wel andere dingen (ongelooflijk hoeveel wielrenners astmapatiënten zijn), maar de opsporingsmethoden zijn wel een pak beter vandaag de dag. Maar het is wel jammer als blijkt dat mensen waarbij je op het puntje van je stoel ging zitten als ze grootse prestaties neerzetten nu gedopeerd bleken te zijn.

Knappe prestatie van 'Volderke', maar zoals Demol zei heeft hij weer dom gereden. Heeft de laatste dagen nog onnodig tijd verloren door aan te vallen en dan weer half te breken. Voorts nog genoten van de Dauphiné en dan vooral van het team van Astana. Knappe prestaties en een indrukwekkende Vino. Ik hoop dat hij de Tour wint, hij verdient het imho.
Kermit is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2007, 17:22   #6   link
eaurouge
Senior Member

mhehehe, koers. Heeft IMO totaal géén geloofwaardigheid meer, ga dan ook niet meer kijken dit jaar. Misschien es een bergettappe ofzo maar anders niet.
Bende pillenslikkers.
eaurouge is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2007, 20:12   #7   link
dweezil
Adult Male Mud Shark

dweezil's Avatar

Alessandro Petacchi zal zaterdag niet starten in de Tour de France.

Een concurrent minder voor Boonen.
dweezil is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2007, 16:29   #8   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

En vooral voor McEwen. Damn ik wil zo hard dat hij nog eens 4 ritten wint ofzo.

Quote:
Old 05-07-2007, 16:34   #9   link
dweezil
Adult Male Mud Shark

dweezil's Avatar

Ik vraag mij af wat de Milram trein nu gaat doen.
dweezil is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2007, 16:35   #10   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Toch voor Zabel nog proberen om misschien voor groen ofzo mee te doen? Meer kunnen ze eigenlijk niet, wel?

Quote:
Old 05-07-2007, 16:36   #11   link
Kermit
Senior Member

Kermit's Avatar

Voor Zabel rijden?
Old 05-07-2007, 21:51   #12   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Pffft den tour, doen er vandejaar wat serieuze coureurs mee of zijn de deftige weer allemaal uitgesloten?
Old 05-07-2007, 22:09   #13   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

't Is te hopen dat het stront regent.
Moeten ze daar nu echt heel Gent voor afsluiten ffs? 't Is maar een bende achterlijke coureurkes zenne.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2007, 22:46   #14   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

LoL.. Tour De France

Proloogrit : LONDON...? wtf?
Old 05-07-2007, 22:57   #15   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Bueno:

Christophe Moreau - AG2R PREVOYANCE **

Uiteraard beestige Dauphiné op zak, maar in het achterhoofd houdend dat Mayo dat destijds ook deed én hij niet echt beestig drie weken kan overleven. Schaduwfavoriet. Een ritje hier en daar en mss de bollen. Relatief sterke ploeg achter zich (Calzati, Dessel, Elmiger).

Alexandr Vinokoerov - ASTANA *****

Topfavoriet. Heeft alles op alles gezet voor deze tour en is reeds jaren een klassementsrijder. Gaat voor het eerst een tour rijden waarbij hij in het voorjaar nauwelijks wedstrijden heeft gereden. Meesterlijk tijdrijder. In het klimwerk misschien een half maatje te klein tegenover de echte berggeiten. Heeft een fantastische ploeg achter zich staan (Klöden, Kasheskin, Salvodelli). Misschien zowel voordeel als nadeel. Kan de eerste aziaat worden die de tour neemt. Heeft meestal minstens 1 rotdag in grote rittenkoers.

Andreas Klöden & Andrei Kasheskin - ASTANA ***

Beide renners die een rittenkoers kunnen overleven bovenaan het klassement. Klöden werd steeds frisser in Zwitserland en werd vorig jaar podium in de Tour (waar op dat podium, dat weet niemand), Kacheskin werd derde in Romandië. Beide buitengewoon tegen de tijd. Niet echt duidelijk welke rol ze gaan spelen in de ploeg. Vino had laten weten de tour te willen winnen, koste wat kost, maar bij zijn eventuele falen zou de kaart Klöden of Kasheskin getrokken kunnen worden. Klöden iets meer waarschijnlijk, door zijn Tour-verleden.

Alejandro Valverde Belmonte - Caisse d'Epargne ****

Vrij sterk voorjaar gereden, zijn klassiekers van vorig jaar waren moeilijk te evenaren maar heeft daar zeker niet slecht gepresteerd. Stelde teleur in de Dauphiné en is een veelgenoemde naam in de dopingkringen. Heeft vorig jaar zeer sterke Vuelta gereden als vervanging van de Tour de France dus kan een grote ronde zeker aan. Als klimmer evenaart hij Vinokourov moeiteloos. Als tijdrijder is hij de mindere tegenover zijn ASTANA concurrent(en). Waarschijnlijk dé persoon om Vinokourov aan te vallen.

Carlos Sastre Candil - TEAM CSC ****

4e uit de Tour de France 2006. Begint de jaren op de kalender te voelen (32) en zit in een ploeg waar een gevecht voor de koppositie aan de gang is met ene Schlek. Heeft zeker een grote ronde in de benen en een zeer sterke ploeg achter zich staan (Schlek, Cancellara, Zabriskie, Voigt). Scoort overall in dezelfde categorieën als een Valverde, maar die heeft zijn leeftijd nog mee. Top kanshebber voor het podium, samen met Valverde zullen ze de aanval op Vinokourov moeten uitwerken in de bergen. Moet het zonder Bjarne Riis stellen.

Levi Leipheimer - Discovery Channel ***

Zit in een ontbindende ploeg zonder zicht op de toekomst. Zal dus zeker zich willen tonen. Vorig jaar winnaar Dauphiné maar wist niet te bevestigen in de Tour (13e). Dit jaar minder op de voorgrond in het voorjaar, misschien vol aan het pieken richting Tour. Heeft een zeer sterke ploeg achter zich (Popovych, Contador, Gusev, Hincapie) maar deze zouden wel eens voor zichzelf durven kiezen in situaties vanaf Leipheimer tekenen van verval toont. Niet zeker of de Amerikaan een rittenkoers van 3 weken in de benen heeft.

Haimar Zubeldia Agirre - EUSKALTEL - EUSKADI **

Nummer 8 uit 2006. Deftige klimbenen en kan ook een tijdrit wegzetten, maar komt te kort tegen de grote kleppers. Heeft zwakke ploeg achter zich en zal het waarschijnlijk hebben van aanklampen en af en toe een prik geven. Te zoeken in de buurt van Moreau. Misschien ook bergklassement.

Cadel Evans - PREDICTOR LOTTO ***

Eeuwige onzichtbare klassementsrijder. Rijdt steevast top 10 in de Tour. Sterk tegen de tijd en sterk bergop. Een aanklamper van reusachtig formaat. Zeer goed voorjaar gereden (Romandië & Dauphiné). Komt waarschijnlijk net iets te kort om voor de knikkers mee te spelen maar valt niet te onderschatten als overlever met een goede tijdrit op het einde. Podium zit er dik in als hij Sastre en Valverde kan volgen. Moet het niet van zijn ploeg hebben, deze is als vanouds vrijwel volledig opgebouwd rond McEwen.

Denis Menchov - RABOBANK ****

6e vorig jaar. Heeft een voorjaar gereden met oog op de tour. (Catalonië & Dauphiné) Wordt gesteund door een zeer sterk Rabobank-blok (Dekker, Boogerd, Rasmussen, Weening) en kan zeker een langere ronde aan. Niet echt een winner en moet het soms hebben van de zwakte van de tegenstanders. Podium zit er in. Het geel zal lastig worden.

Verder nog in het oog houden: Sinkewitz, Millar, Valjavec, Bruseghin, Shumacher, Karpets.

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
't Is te hopen dat het stront regent.
Moeten ze daar nu echt heel Gent voor afsluiten ffs? 't Is maar een bende achterlijke coureurkes zenne.
Zeg waar je woont, kom ik voor je deur kakken. Dan voelt het net alsof je iets bereikt hebt met deze uitspraak.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.

Last edited by Sepulfly; 05-07-2007 at 23:00.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2007, 13:29   #16   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Pffft wat een hoop B-figuren. In mijnen tijd had je nog helden als Ullrich, Armstrong, Beloki, Pantani, Basso, Heras, etc...

Doen er naast McEwen wat deftige Belgen mee?
Old 06-07-2007, 13:34   #17   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peephole View Post
Pffft wat een hoop B-figuren. In mijnen tijd had je nog helden als Ullrich, Armstrong, Beloki, Pantani, Basso, Heras, etc...

B-figuren? Belg? Stop al maar, je kent er veel van zo te zien.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2007, 13:38   #18   link
Kermit
Senior Member

Kermit's Avatar

Van uw lijstje is iedereen buiten Beloki betrapt geweest op doping als ik het niet mis heb Peephole, zo fantastisch was 'uwen tijd' dus ook niet.

Ik zou Rasmussen toch wel tussen het lijstje van Sepulfly zetten. Geen echte kanshebber voor de eindzege, maar zal zeker en vast voor vuurwerk in de bergen zorgen. Een Devolder had misschien voor een top-20 kunnen rijden, maar wou niet mee. Ik denk dat we zullen moeten hopen op een paar ritzeges van Boonen, en eventueel een Belg in een of andere overgangsetappe. En wie weet groene trui, maar McEwen zal daar zeker zijn zinnen opzetten, zal niet makkelijk worden.
Old 06-07-2007, 15:55   #19   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peephole View Post

Lol, is het daar mooi weer, in 2004?
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2007, 12:31   #20   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Vandaag is het zover. Mijn prognose :

1) David Zabriskie
2) Fabian Cancellara
3) Thor Hushovd

Niet zo echt zoals iedereen het verwacht maar meh, hier zou ik kunnen mee leven.

Quote:
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules