Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 12-11-2019, 15:53   #41   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Ik heb vanmorgen 5 minuten gameplay gezien. Ik wist niet goed wat ervan te denken - het lijkt me een pickup & deliver spel gewoon, of vergis ik mij?
Ge vergist u
Old 12-11-2019, 16:54   #42   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Ge vergist u
Enlighten me, maar zonder spoilers aub. Dank je
Old 12-11-2019, 16:59   #43   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

ja en nee
Old 13-11-2019, 17:22   #44   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Voor mensen die net bezig zijn of het nog gaan spelen. Speel zo rap mogelijk tot chapter 3, er is geen enkele reden om te blijven plakken in de eerste 2 buiten een beetje gewoon worden aan de mechanics.

Goed op weg om mijn GotY te worden trouwens.
Old 13-11-2019, 18:35   #45   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Net begonnen aan episode 3. Tot nu toe dik in orde, dit spel. Totaal niet saai. Ik amuseer mij. Ik speel op hard en 'k heb al een paar keer op mijn doos gekregen van BTs, maar met deftige voorbereiding prima kunnen doorgeraken. I like it very much.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2019, 11:40   #46   link
blumcole
Chairman of the bored

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Ik heb vanmorgen 5 minuten gameplay gezien. Ik wist niet goed wat ervan te denken - het lijkt me een pickup & deliver spel gewoon, of vergis ik mij?
Misschien wat spoilery, maar kpeist ni:

Eigenlijk bekijk ik het meer als een survival game. Gij vs de omgeving.

Ge moet bepaalde locaties connecteren (vrijspelen zeg maar), maar eerst moet ge daar geraken met een shipment. Iets wat die locatie nodig heeft. Ge pakt uw shipment op uwe rug en uw tools dat ge denkt nodig te hebben en ge vertrekt.

Ge onderneemt uw tocht door een onbekend gebied met snelstromende rivieren (te diepe waters putten u uit en kunnen uw shipment meespoelen), ge moet bergen beklimmen (maar rotsachtig gebied kan uw shipment beschadigen; sommige bergen moet ge over of af met ladders en kabels maar die moet je meesleuren en dat is extra gewicht).

En dan is er de regen; zogenaamd de timefall. Dat is regen die de tijd doet versnellen en dus de verpakking van uw pakskes doet roesten tegen topsnelheid. Maar die kunt ge wel herstellen met een spray. Maar die spray neemt plaats en gewicht in. En die timefall hangt ook samen met vijanden dus vaak kunt ge niet door die regen rushen Bouw ik mij een storage (binnen de zone waar het kan) waar ik dan voorlopig mijn shipments in bewaar en probeer ik de vijanden in dat gebied uit te roeien of ga ik er gewoon door met al mijn grief?

Ge komt door vijandig terrein waar ge of kunt doorsneaken, doorvlammen (als ge wat geluk hebt en wat uithoudingsvermogen) of waar ge gewoon de vijanden uitschakelt (als ge genoeg wapens mee hebt, want dat is weer allemaal gewicht meesleuren).
Er zijn ook cocksuckers die u detecteren van zodra ge door hun gebied passeert met pakketten en die uw grief proberen te pikken. Dus gaat ge helemaal rond dat gebied of gaat ge erdoor? Of bergt ge uw shipment op in een container die ge bouwt (als ge de materialen mee hebt) en schakelt ge ze uit. Of pikt ge hun shipment? Da's wel awesome, maar ge moet er wel mee teruggeraken. Wat ja, alles neemt plaats in.

Ge moet een beetje de belans maken: teveel klimgrief en wapens meenemen is minder shipment meenemen. Teveel meesleuren in't algemeen is snel stamina verliezen en superwobbly op uw benen staan; ge kunt geen 2 meter wandelen of ge begint omver te vallen; het kan maar het wordt moeilijker.

Eenmaal ge een bepaalt gebied hebt geconnecteerd, ziet ge de constructies van andere spelers en kunt ge dingen bouwen. (wegen, bruggen, voortuigen, ...)

Tot en met episode 2 is het redelijk barebones. Niet saai (imo), maar vooral te voet. Ge kunt ergens halverwege wel een motorke scoren maar de wegen zijn niet altijd even berijdbaar. Maar tis ook wel vrij puur in dat opzicht. Alles gaat traag en alles wilt u "kapot maken". Naderhand krijgt ge meer en meer tools ter uwer beschikking.

Ik zou zeggen dat het een saaie delivery game wordt als ge u verliest aan sidequests, zeker in't begin. Dan ist eigenlijk gewoon puur fetchquests aan tempo nihil. En da's nutteloos en kaksaai.

Edit: dit allemaal gecombineerd met een rare wereld, veel mysterie en nen evil dude.

Last edited by blumcole; 14-11-2019 at 11:43.
Old 14-11-2019, 11:58   #47   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

En is er een soort van lvl systeem waarin je bepaalde stats kan verbeteren?
Cage is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2019, 12:52   #48   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
En is er een soort van lvl systeem waarin je bepaalde stats kan verbeteren?
Ge wordt automatisch beter naarmate ge meer levert, sneller levert, leveringen toevertrouwd aan andere spelers en uw producten in betere staat aflevert.

Naarmate ge het verhaal volgt, krijgt ge ook meer en meer hulpmiddelen om u het leven gemakkelijker te maken.

En uiteraard ook het online gebeuren maakt het spel veel gemakkelijker eens ge een gebied geconnecteerd hebt met de rest van de wereld.

Ik bouw bijvoorbeeld weinig zaken omdat er meestal al iets in de buurt staat, maar veel bouwwerken van andere spelers probeer ik steeds te verbeteren, te repareren of af te werken.

Last edited by Fallschirmjaeger; 14-11-2019 at 12:56.
Fallschirmjaeger is online now   Reply With Quote
Old 15-11-2019, 10:10   #49   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Misschien wat spoilery, maar kpeist ni:

Eigenlijk bekijk ik het meer als een survival game. Gij vs de omgeving.

Ge moet bepaalde locaties connecteren (vrijspelen zeg maar), maar eerst moet ge daar geraken met een shipment. Iets wat die locatie nodig heeft. Ge pakt uw shipment op uwe rug en uw tools dat ge denkt nodig te hebben en ge vertrekt.

Ge onderneemt uw tocht door een onbekend gebied met snelstromende rivieren (te diepe waters putten u uit en kunnen uw shipment meespoelen), ge moet bergen beklimmen (maar rotsachtig gebied kan uw shipment beschadigen; sommige bergen moet ge over of af met ladders en kabels maar die moet je meesleuren en dat is extra gewicht).

En dan is er de regen; zogenaamd de timefall. Dat is regen die de tijd doet versnellen en dus de verpakking van uw pakskes doet roesten tegen topsnelheid. Maar die kunt ge wel herstellen met een spray. Maar die spray neemt plaats en gewicht in. En die timefall hangt ook samen met vijanden dus vaak kunt ge niet door die regen rushen Bouw ik mij een storage (binnen de zone waar het kan) waar ik dan voorlopig mijn shipments in bewaar en probeer ik de vijanden in dat gebied uit te roeien of ga ik er gewoon door met al mijn grief?

Ge komt door vijandig terrein waar ge of kunt doorsneaken, doorvlammen (als ge wat geluk hebt en wat uithoudingsvermogen) of waar ge gewoon de vijanden uitschakelt (als ge genoeg wapens mee hebt, want dat is weer allemaal gewicht meesleuren).
Er zijn ook cocksuckers die u detecteren van zodra ge door hun gebied passeert met pakketten en die uw grief proberen te pikken. Dus gaat ge helemaal rond dat gebied of gaat ge erdoor? Of bergt ge uw shipment op in een container die ge bouwt (als ge de materialen mee hebt) en schakelt ge ze uit. Of pikt ge hun shipment? Da's wel awesome, maar ge moet er wel mee teruggeraken. Wat ja, alles neemt plaats in.

Ge moet een beetje de belans maken: teveel klimgrief en wapens meenemen is minder shipment meenemen. Teveel meesleuren in't algemeen is snel stamina verliezen en superwobbly op uw benen staan; ge kunt geen 2 meter wandelen of ge begint omver te vallen; het kan maar het wordt moeilijker.

Eenmaal ge een bepaalt gebied hebt geconnecteerd, ziet ge de constructies van andere spelers en kunt ge dingen bouwen. (wegen, bruggen, voortuigen, ...)

Tot en met episode 2 is het redelijk barebones. Niet saai (imo), maar vooral te voet. Ge kunt ergens halverwege wel een motorke scoren maar de wegen zijn niet altijd even berijdbaar. Maar tis ook wel vrij puur in dat opzicht. Alles gaat traag en alles wilt u "kapot maken". Naderhand krijgt ge meer en meer tools ter uwer beschikking.

Ik zou zeggen dat het een saaie delivery game wordt als ge u verliest aan sidequests, zeker in't begin. Dan ist eigenlijk gewoon puur fetchquests aan tempo nihil. En da's nutteloos en kaksaai.

Edit: dit allemaal gecombineerd met een rare wereld, veel mysterie en nen evil dude.
Interessant, thanks! Met eindejaar normaal twee weken thuis, zal zien of ik het ga oppikken of niet
Old 15-11-2019, 10:49   #50   link
blumcole
Chairman of the bored

Kvind het moeilijk om het aan iemand aan te raden omdat het echt wel saai kan zijn als ge niet van trage gameplay houdt. Tis zo'n love it or hate it spel. Maar tis wel lang geleden da'k nog eens 60 kletten heb gesmeten naar een spel en content was da'k het gedaan had. Er bestaat eigenlijk niets gelijk Death Stranding.

Old 17-11-2019, 11:49   #51   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Is het traag zoals Firewatch traag is? Want dat was ook met veel rondlopen en dat vond ik ook tofkes.
Old 17-11-2019, 16:06   #52   link
blumcole
Chairman of the bored

Ik vond Firewatch niet traag en ik vind dit traag (maar niet storend).

Tis een gans andere ervaring. In firewatch zijde naar een verhaal aan't luisteren terwijl ge rustig wandelt. In DS zijde met de logistiek bezig terwijl ge probeert om niet op uwe smoel te gaan en overvallen te worden. Ik moet toegeven dat het toch een beetje speelt op uwe OCD. Firewatch was te kort om saai te worden imo. Dit kan echter heel snel saai worden als ge er u in verliest.

Old 19-11-2019, 18:33   #53   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Meest interessante review die ik er tot nu toe van gezien heb.
Old Yesterday, 14:02   #54   link
blumcole
Chairman of the bored

Kzit nu 36 uur ver in dat spel, episode 4. Kben het nog niet beu; in tegendeel. Ik kan mij niet weerhouden van al die deliveries te doen. Het lijkt een beetje op vijanden grinden in een MMO. Verslavend in feite en totaal niet nodig maar tblijft mij bezig houden. Ik ben helemaal niet gehaast om verder te gaan in het verhaal, ondanks dat het mij wel intrigeerd.

Het begin van episode 4 (of einde episode 3) vond ik ook heel interessant; totaal andere gameplay en een paar keer op mijn doos gekregen.

Mijn grootste minpunt is wel de difficulty tot nu toe. Ik vind het net iets te gemakkelijk.

Old Yesterday, 14:07   #55   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Ik zit ondertussen in episode 6, het spel blijft gewoon boeien.

Hou mij nu wel veel bezig met de straten uit te bouwen en heb Lake Knot al volledig met South Knot verknoopt.

Ergens in episode 5 krijgt ge trouwens een nieuwe upgrade voor uw PCC, waardoor ik ondertussen een volledig transportnetwerk tussen 4 distributiepunten heb uitgebouwd, ook gebruik makend van andere spelers hun constructies.
Old Yesterday, 14:25   #56   link
blumcole
Chairman of the bored

Damn son. Hoe hard gaat gij? Had gij dat spel niet een dag na mij?

Hoeveel uur hebt ge zo op de teller?

Old Yesterday, 16:42   #57   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Ik zit al een tijdje in epi 8

Side stuf een beetje gelaten voor wat het is voorlopig want had wat schrik voor een burn-out.

Dat gezegd, het is nog steeds de max.
Old Yesterday, 16:56   #58   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Damn son. Hoe hard gaat gij? Had gij dat spel niet een dag na mij?

Hoeveel uur hebt ge zo op de teller?
Zal vanavond eens zien. Had het spel op de release, maar pas 2 dagen later begonnen.

Kan u wel aanraden om straten te bouwen, dan gaat het pas echt vlot vooruit. Al heb ik geen idee hoe het online gedeelte exact werkt. In het begin moest enkel aan Lake Knot en hun distributiecentrum de straat zelf bouwen, omdat al de rest al gebouwd werd door anderen. Van het distributiecentrum tot South Knot heb ik alles zelf moeten bouwen, maar waren er wel al redelijk wat resources in die auto pavers beschikbaar. Denk zowat 1/3de zelf moeten bijdragen, dat ging vanaf chapter 5 wel snel vooruit.

Edit: 41 uur speeltijd blijkbaar. 225 km afgelegd, waarvan 130km te voet. En 8 liter van mijn bloed gebruikt in wapens ook blijkbaar.

Last edited by Fallschirmjaeger; Yesterday at 19:36.
Fallschirmjaeger is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules