Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 01-09-2017, 13:16   #461   link
Horla
Senior Member

Mja. Als ik het goed begrijp staat die klimop op uw grond? Uit uw post kan ik niet goed opmaken of de verzekering geen klimop meer wil of dat jij dat niet wilt. Volgens mij waaien die panelen nog veel gemakkelijker om dan een deftig gezette draad dus ik snap het niet goed als de eis komt van de verzekering.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 13:34   #462   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Nee, de klimop staat op de scheidingslijn en is door hun aangeplant.

Volgens onze buren mag er geen klimop meer groeien van de verzekering, maar dat is natuurlijk bullshit, ze willen gewoon geen onderhoud meer hebben en grijpen dat nu aan. De verzekering zou zich zogezegd terugtrekken als het nog eens zou gebeuren. Punt is dat de eerste afsluiting gewoon slecht geplaatst was (meermaals door mij aangegeven). Een verzekering kan en mag trouwens zo geen advies geven, die moeten puur de schade vaststellen.

Ik wil gewoon de privacy zoals die er altijd is geweest (via eerder gemaakte afspraken). En wil niet opdraaien voor kosten die eigenlijk de mijne niet zijn.
Old 01-09-2017, 14:10   #463   link
Horla
Senior Member

De meest logische plaats voor een gemeenschappelijke schutting is op de scheidingslijn. Als er bij u niets staat kan je misschien vragen om het op die lijn te plaatsen? Dan moeten ze de klimop wel wegdoen.
Het klinkt nu alsof jij wel eisen stelt over wat ze moeten plaatsen (privacy) maar niets betaald en ze het op een halve meter van de scheidingslijn moeten plaatsen (dus x-aantal vierkante meter extra tuin)?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2017, 05:55   #464   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

De schutting is niet gemeenschappelijk, onze buur is een nieuwbouw die indertijd ervoor gekozen heeft heel zijn perceel af te bakenen met draad. Toen is er ook afgesproken dat het deel grenzend aan onze tuin met klimop ging beplant worden.

Fast forward 15 jaar later willen ze opeens af van de klimop. Mij goed, maar dan moeten ze de klimop maar zelf terug uithalen. Wat ze nu weigeren.
Old 02-09-2017, 11:08   #465   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Klimop groeit toch niet zo snel? Dat is toch maar twee keer per jaar eens passeren met je grasmachine om alles wat uit de grond steekt af te maaien?

Je privacy is in orde door houten panelen right?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2017, 16:45   #466   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ja, de privacy is na lang aandringen in orde. Is eerder een principezaak
Eerst moeilijk doen omdat hun afsluiting omwaait, dan eeuwig wachten tot herstelling en dan niet alles correct afhandelen.

Klimop groeit wel degelijk snel!

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules