Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 05-08-2016, 09:16   #14441   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

The Driver. Fuck ja. Beetje Melville, beetje Mann, bloedmooi en fantastische car chases. Eentje waar Drive de mosterd haalde.

Dik aangeraden. Trailer doet de film weinig recht aan.
eye is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2016, 10:34   #14442   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Quote:
Originally Posted by Moldonado View Post
Suicide Squad

Meh. Zoveel meer van verwacht. Geen enkel likeable personage, behalve dan het kontje van Harley Quinn. Voelde mij op geen enkel ogenblik betrokken in het verhaal. Proberen 'Guardians'-gewijs gebruik te maken van hippe muziek maar falen daar enorm hard in. Jammer.
http://www.vice.com/read/suicide-squ...ource=vicefbus

"The villains of Suicide Squad are the cynical marketing campaign targeting that demographic and a studio so anxious to impress, it stoops to an on-the-nose soundtrack that uses "Sympathy for the Devil" and "Bohemian Rhapsody" as shorthand instead of building mood organically."

jup
Old 05-08-2016, 13:14   #14443   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Warcraft. Aaargh, zonde. Wat een bagger
Ik was enthousiast toen ik zag dat Duncan Jones deze had geregisseerd maar helaas heeft hij werkelijk niets om mee te werken, enkel de visuals zijn ok.

Last edited by Cage; 05-08-2016 at 13:17.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2016, 14:07   #14444   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Ik was enthousiast toen ik zag dat Duncan Jones deze had geregisseerd maar helaas heeft hij werkelijk niets om mee te werken, enkel de visuals zijn ok.
Eigen script nochtans
Old 05-08-2016, 14:36   #14445   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Oei
Cage is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2016, 14:42   #14446   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Dat is natuurlijk de val waar je als zelfverklaarde fan in kan vallen: dat je de film maakt voor de fans van't spelletje, niet voor het grote publiek.

Alé ja, dat is natuurlijk niet de film zijn enigste fout, het is ook een ongestructureerde mess van begin tot einde.
Old 05-08-2016, 15:49   #14447   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
The Driver. Fuck ja. Beetje Melville, beetje Mann, bloedmooi en fantastische car chases.
Verdomme, al een paar keer een poging ondernomen om hem te zien omwille van exact deze redenen, maar nooit echt vertrokken geraakt. Lijkt me duidelijk dat ik het nog maar eens moet proberen een van deze dagen.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2016, 10:14   #14448   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
The Driver. Fuck ja. Beetje Melville, beetje Mann, bloedmooi en fantastische car chases. Eentje waar Drive de mosterd haalde.

Dik aangeraden. Trailer doet de film weinig recht aan.
Oooh, staat bij deze op mij to see list!
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2016, 14:15   #14449   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Flesh + Blood. Zalig. Danku Maniac voor het aanraden.

Mijn review:

A movie like they don't make 'em anymore. A classic story with a classic hero and 80's style full analog visual effects. Lots of smoke, lots of nakedness and a sort of roughness that you don't see anymore, while still being a kind of cutesy love story at the same time.
Old 06-08-2016, 14:57   #14450   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Bekijk ook de Vierde Man alsjeblieft!

Mijn persoonlijke favoriet van Verhoeven en ik ben grote fan van hem.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2016, 15:21   #14451   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Bekijk ook de Vierde Man alsjeblieft!

Mijn persoonlijke favoriet van Verhoeven en ik ben grote fan van hem.

Aha wist niet dat dat boek verfilmd is.

Reve heeft veel goeie dingen geschreven maar denk dat de Vierde Man toch mijn favoriet is.
Old 06-08-2016, 15:24   #14452   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Aha wist niet dat dat boek verfilmd is.

Reve heeft veel goeie dingen geschreven maar denk dat de Vierde Man toch mijn favoriet is.

Edit: en dat staat dus gewoon op YouTube noice
Old 07-08-2016, 02:57   #14453   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Mocking jay part 2. Boring.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2016, 04:13   #14454   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
The Secret Life of Pets

Vreselijk saai en ongeïnspireerd. Het uitgangspunt in de eerste trailer leek leuk, maar de film doet er zo weinig mee. Dit hebben we al duizend keer gezien, en beter.
En de "cute bunny goes evil" is letterlijk (tot sommige gezichtsuitdrukkingen en ticks toe) een rip-off van die van Hoodwinked.

Inside Llewyn Davis

Moeilijk geval. Ik voelde me weer welkom geheten in het Coen-universum, maar de film had, an sich, zeer weinig om handen. Wat er was, was nicely crafted, maar toch... Goed, niet geniaal.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2016, 08:40   #14455   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Suicide Squad. Helaas, de Rotten Tomatoes score van 30% is meer dan terecht.

0 diepgang in heel de film. Het is een superheldenfilm, maar de "komische" twists die ze proberen geven, zijn echt tenenkrullend bij momenten. Geen enkel personage krijgt iets van diepgang mee, waardoor je heel de film met een #care gevoel zit uit te kijken. Het geheel kaderen doen we niet meer aan mee, hier zijn 20 peten met powers, veel plezier ermee.

Heel die Joker verhaallijn is volgens mij geïntroduceerd om mensen naar de zalen te lokken en deel 2 aan te kondigen. Want voor de rest zie ik daar geen enkele meerwaarde in.

Er zit veel potentieel in, maar ze zijn vergeten om een deftig scenario te schrijven. Misschien meer succes bij deel 2.
Old 07-08-2016, 11:01   #14456   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Only Lovers Left Alive

pretentieus maat, gewoon ne regisseur die zijn muziek wil promoten, chance dat het nog wat deftig klinkt want aan plot of acteerwerk zal het niet liggen
Old 07-08-2016, 23:16   #14457   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Vrijdag 'Florence Foster Jenkins' gezien.

Tranen in mijn ogen gehad van het lachen. Mooie film ook.

En serieus, Meryl Streep, is er iets wat die vrouw niet kan spelen? Oscarnominatie incoming. Grappigste rol van het jaar
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2016, 09:19   #14458   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
The BFG gezien.
Fantastisch. Zoveel respect voor het bron materiaal, zoveel sfeer, zo mooi,.. Mijn nostalgische kinderhartje had kunnen bloeden maar het werd er helemaal warm van.
Ik was niet helemaal overtuigd. Een paar echt magische, menselijke momenten, maar de film mist wat tastbaarheid en drive.

What’s missing, above all, is the wild, palpable sense of excitement that has galvanized so many of Mr. Spielberg’s other juvenile adventures, from “E.T. the Extra-Terrestrial” to “The Adventures of Tintin.” His approach to the material is dutiful and appreciative, and his devotion to his own craft is impeccable. He lays out an imaginary world in meticulous detail but never grants it full life. There are delights on display, but not many surprises.

The exception might be Mr. Rylance, an extravagantly admired stage actor who was the central enigma and the emotional nexus of Mr. Spielberg’s “Bridge of Spies.” “The BFG” is a different kind of movie, and Mr. Rylance’s face and body have been enhanced and distorted by digital sorcery, but his unique blend of gravity and mischief imbues his fanciful character with a dimension of soul that the rest of the movie lacks.
Old 08-08-2016, 12:14   #14459   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Kan ik mij wel in vinden, maar bij mij werd dat opgevuld door nostalgie. Puur objectief gezien zou ik hem inderdaad iets minder overstelpen met superlatieven.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2016, 00:39   #14460   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Runaway Train. Fuck ja.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules