Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 31-01-2019, 07:18   #4741   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Voor een zomervakantie zou het mss nog gaan in een 3 zonder dakkoffer (als je gaat kamperen mag je dit vergeten). Een wintervakantie... vergeet het maar. Dan nemen wij zowiezo de 5 van mijn madam en het verschil in koffer is enorm groot. Maar ook dan hebben wij nog een dakkoffer nodig. Ik ga nu beginnen uitkijken naar een X5 of zo, maar als het koffervolume niet voldoende is maakt die ook geen kans.

Als de kinderen klein zijn heb je veel accessoires bij, worden ze groter, nemen hun kleren gewoon meer plaats in. het volume verandert niet echt veel
Old 31-01-2019, 09:56   #4742   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Wij hebben ook wel wat gelet op de koffer met 2 kleine kinderen, maar als particulier 1000'n euro's meer gaan betalen voor een groter model voor die 1/2 keer per jaar?

Elke keer wat puzzelen, maar met onze Ford (500l koffer) ging dat net.
Nu we eerder kijken naar accomodaties waar er voldoende voorzien is voor kinderen (kleine bedjes, kinderstoelen, kinderspeelgoed) is het helemaal geen probleem meer. Kleding neemt toch nooit veel plek in en eventueel winkelen kan je terplaatse.

Als we ooit zouden gaan kamperen/skieen is dat idd een ander verhaal, maar daarom een groter model kopen?
Old 31-01-2019, 11:14   #4743   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Wintervakantie met een volvo v60 ging ook nt, mits keuzes maken in wat je meeneemt. Misschien moet ik toch eens een dakkoffer overwegen, dan kan ik alle kanten uit.

Of gewoon die bmw3 + dakkoffer...

Last edited by Bourgi; 31-01-2019 at 11:17.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2019, 13:19   #4744   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

3 Touring + Dakkoffer. Komt wel goed
Guru is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2019, 14:22   #4745   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ik heb een 3 Touring en 1 peuter. Die koffer is voor mij voldoende. Ik heb er ook een verbouwing mee gedaan. We hebben sinds vorig jaar een dakkoffer (goedkoop kunnen krijgen), 1x gebruikt voor een zomerreis. En dat is wel leuk rijden. Veel minder volgestouwd. Volgende maand skin, maar dat hebben we ook al gedaan met baby en zonder dakkoffer.
Old 13-02-2019, 16:06   #4746   link
Deff
!= Deffe

Gisteren testrit met een Tesla Model 3 Performance Edition.
Holy hell. Meest gestoorde rijervaring die ik ooit heb gehad. Niet alleen op gebied van onmiddellijke acceleratie, maar de volledige rijbeleving met die wagen is echt top. Wagen is perfect in balans en heeft enorm veel grip. Wanneer je kijkt naar performance per euro is dit eigenlijk een veel betere deel als tegenhangers van de traditionele merken. Om een drie reeks of C klasse van zoveel power te voorzien ben je rap 100.000 euro kwijt. Over enkele weken ga ik nog eens rijden met de 'gewone' long range four wheel drive versie om verschil in te schatten. Maar gegeven 0-100 tijd van 4.8 seconden van dat model kan ik mij niet inbeelden dat dat niet zou volstaan.

Wat betreft overige aspecten: het is een sedan/berline, dus mensen die al niet toekomen met een drie reeks break kunnen deze wagen onmiddellijk overslaan. Zelf heb ik twee kinderen (2 en 4) en heb ik de afgelopen jaren gereden met een Golf break, 2 reeks active tourer en C klasse break. De twee reeks was soms wat krap, maar niet onoverkomelijk. Dit is van volume vergelijkbaar met de twee reeks, maar natuurlijk net iets minder handig om vol te pakken, maar denk toch dat ik er mij aan ga wagen.

Algemene kwaliteit: Valt best mee, al merk je op sommige vlakken snel dat het geen Duitser is. Eigenlijk vooral aan de buitenkant. De afwerking van de panelen, aluminium trim en de uitlijning van het glazen dak hebben echt belachelijk grote toleranties. Het voelt voor mij zelfs als slordig aan.
Wat betreft interieur: Dankzij het extreem minimalistische ontwerp valt er niet al teveel aan te merken op afwerkingskwaliteit. De zetels vind ik persoonlijk beter als die in mijn huidige C klasse (zijn nochtans ook elektrisch verstelbare comfortzetels). Ik ben wel vrij groot (1m93). Ook de zithouding als bestuurder bevalt mij beter in de model 3. Ook voldoende ruimte en goede afstelling van het stuur.
De achterbank is wel vrij dramatisch. De bank is zeer laag, dus benen zijn bijna niet gesteund (geen probleem voor mijn kinderen die in zitjes zitten), maar mensen van meer als 1m85 kunnen daar nooit comfortabel zitten (mijn hoofd raakt het glazen dak).

Anyway, ik ben verkocht
Deff is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 16:23   #4747   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

mooi.
panel gaps van tesla kun je best niet van de dicht gaan bekijken. op lange termijn komt dit wel goed, maar Tesla moet nog enorm groeien op sommige vlakken van productie.
Old 13-02-2019, 18:38   #4748   link
Deff
!= Deffe

Als je aan zo een zaken een beetje tilt doet het eigenlijk echt wel pijn aan de ogen. Niet alleen panel gaps, maar echt alle elementen van afwerking.
Wanneer je de 2 grote glazen panelen van boven bekijkt zie je dat de gaps langs beide zijden van het dakkader totaal niet symmetrisch zijn en dat de glazen ook totaal niet goed gealigneerd zijn tov elkaar. Dat zal allemaal geen kwaad kunnen en zal voor veel mensen quasi onzichtbaar zijn, maar voor mij doet dat echt pijn aan de ogen.
Daar tegenover staat dat mijn ogen vandaag elke dag bloeden wanneer ik naar Mercedes hun digitale interfaces kijk, terwijl Tesla hun UI en UX van dat 15" scherm op alle vlakken mooi en aangenaam oogt.
Deff is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 11:52   #4749   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

@Exeter
Kan je een Renault Clio Grand Tour (TCe 90 motor) ook laten tunen bij jullie?
Wat met de garantie dan?
A-star is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 12:53   #4750   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules