Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 22-01-2010, 14:38   #1   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

26'' LCD monitor

Ik gebruik nu al een paar jaar een 17'' LCD van Acer met een resolutie van 1280x1024, maar nadat ik een tijdje een 27'' van Dell (1920x1200) heb kunnen proberen lijkt het mij hoog tijd voor iets beters.

Ik ben dus op zoek naar een LCD monitor van minstens 26'' en een resolutie van 1920x1200 (of meer).

Bij Tones heb ik de volgende twee modellen gevonden:
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=105714
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=107832

Op het eerste zicht zie ik weinig verschil, maar lijkt het erop dat de eerste ook over een HDMI ingang beschikt. Iemand betere voorstellen (modellen, eventueel betere winkels)?

EDIT: Zoek nu een 24'' scherm met resolutie van 1920x1200.

Last edited by Sintendo; 25-01-2010 at 09:16.
Sintendo is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2010, 14:48   #2   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik heb die iiyama met HDMI, en ben er niet echt tevreden van qua beeldkwaliteit. Veel ingangen & relatief "goedkoop", maar dat is het dan wel zowat. Wat ik ook doe, ik krijg het niet goed afgeregeld eigenlijk. Het is alsof ik er geen mooie zachte kleuren uit krijg. Afhankelijk van het omgevingslicht is het soms zo fel dat ge beter ne zonnebril op zet, en andere keren weer te donker.
En dan zit er nog een stand op die de brightness (ohja, veel "afregeling" zit er niet op trouwens : brightness/contrast/kleuren"warmte", meer is het niet) automatisch regelt naargelang wat er op het beeld staat, afschuwelijk dat Dan ga je van een relatief donker bureaublad naar een witte explorer bvb, of omgekeerd, en dan zie je dat het scherm in de 5 daarop volgende seconden de brightness geleidelijk opvoert. Gelukkig kan je dat afzetten.

De mijne kopen? (h) (pino)

Hier zijn nog wat reviews, en hieronder staat nog ergens een thread van lapino.

Last edited by Magnum_; 22-01-2010 at 19:12.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2010, 17:43   #3   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Hmm, jammer, dan moet ik dus een ander model zoeken. Iemand suggesties? Het budget is zo'n goeie 400-450 euro.
Old 22-01-2010, 17:46   #4   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik heb me zopas een NEC AE231WMi besteld. 'Maar' 23" en 1920x1080 maar wl een IPS scherm wat zou moeten garanderen dat kleuren en kijkhoek perfect is. Ben benieuwd...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 11:33   #5   link
bowser
Senior Member

bowser's Avatar

der is ne nieuwe 27 inch van dell

http://www.engadget.com/2010/01/07/d...lcd-monitor-ha
bowser is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 12:53   #6   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Mooi ding, maar dat valt toch wel ver buiten mijn budget... Iemand ideen waar ik eens kan kijken?
Old 25-01-2010, 09:13   #7   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Ok, even goed nagedacht, en heb besloten om toch maar voor een 24'' scherm te gaan. 26'' is voorlopig precies nog wat te duur en is waarschijnlijk toch iets te groot voor mijn bureau. Verder moet het scherm dus nog altijd een resolutie van 1920x1200 hebben. Iemand suggesties?
Old 25-01-2010, 12:35   #8   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Belangrijkste waar je op moet letten is waarvoor je het gaat gebruiken en of dat de moeite is om een scherm zonder TN panel te kiezen. TN is snel en goedkoop met mindere kleuren en kijkhoeken (ideaal voor games), MVA/PVA/IPS zijn trager en (dubbel) zo duur met betere kleuren en kijkhoeken (beter voor films/photoshop).
Old 25-01-2010, 13:04   #9   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Het is voornamelijk om mee te gamen. Ik doe niet meteen aan fotobewerking en dat soort toestanden, dus een TN panel zal wel volstaan.
Old 25-01-2010, 13:16   #10   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Zoek dan een scherm met de resolutie, aansluitingen en/of opties die je nodig hebt en zoek 10 minuten op internet naar reacties erover. Zijn er meer dan 5 threads/fora waar er negatieve commentaar op staat, zoek een ander model. Anders, kopen.

Specifieke modellen ken ik ook niet. Is te lang geleden dat ik de mijne gekocht heb.
Old 25-01-2010, 16:14   #11   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Quote:
Originally Posted by tVentje View Post
Belangrijkste waar je op moet letten is waarvoor je het gaat gebruiken en of dat de moeite is om een scherm zonder TN panel te kiezen. TN is snel en goedkoop met mindere kleuren en kijkhoeken (ideaal voor games), MVA/PVA/IPS zijn trager en (dubbel) zo duur met betere kleuren en kijkhoeken (beter voor films/photoshop).
Wegen die nadelen/voordelen niet nog een pak meer door bij grotere schermen?

Ik zit al een tijdje naar dit 23" LED-scherm van Samsung te kijken, zou best in orde zijn.
Old 03-02-2010, 15:00   #12   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Uiteindelijk ben ik voor de Samsung 2443BW gegaan. Vorige vrijdag bij Tones besteld en vandaag geleverd. Op het eerste zicht lijkt het mij een zeer degelijke monitor. Geen dode/luie pixels kunnen ontdekken, helder beeld en met zijn 24'' meer dan groot genoeg voor mijn bureau. Ik dacht, ik laat jullie even iets weten. Bij deze dus.
Old 09-03-2010, 17:00   #13   link
Pilgrim
Senior Member

Pilgrim's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Ik heb me zopas een NEC AE231WMi besteld. 'Maar' 23" en 1920x1080 maar wl een IPS scherm wat zou moeten garanderen dat kleuren en kijkhoek perfect is. Ben benieuwd...
Ben ook van plan deze aan te kopen (vooral wegens de scherpe prijs). Is deze ondertussen al toegekomen en uitgepakt?
Pilgrim is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2010, 17:01   #14   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Die bestelling is geannuleerd geraakt als ik het goed kan volgen. Vervolgens kwam er een Apple Cinema Display, die hij intussen al weer verkocht heeft. En sinds vandaag heeft ie een Dell.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2010, 17:04   #15   link
Pilgrim
Senior Member

Pilgrim's Avatar

Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post
Die bestelling is geannuleerd geraakt als ik het goed kan volgen. Vervolgens kwam er een Apple Cinema Display, die hij intussen al weer verkocht heeft. En sinds vandaag heeft ie een Dell.
Heh, ok, waarom verbaast me dit niet?
Pilgrim is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2010, 17:11   #16   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Is nochtans eenvoudige uitleg voor. Die NEC was zo goed als niet leverbaar, ACD heb ik 2e hands gekocht en eergisteren terug verkocht omdat ik toch nood had aan scherm met meer aansluitingen. Voor geld dat ik voor ACD kreeg heb ik nu een Dell u2410 staan die ik kan gebruiken voor pc n Macbook. So what's the problem?
(en Magnum zoekt altijd wel iets om te bashen)

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 09-03-2010, 18:18   #17   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Omdat het een beetje ridicuul begint te worden om steeds dingen te kopen en dan te verkopen. Je had toch al kunnen weten dat die ACD niet zoveel aansluitingen heeft.
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2010, 18:43   #18   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

toch...het blijft een ACD...

maar ik ga ondertussen ook voor de Dell U2711 gaan
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2010, 18:54   #19   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Omdat het een beetje ridicuul begint te worden om steeds dingen te kopen en dan te verkopen. Je had toch al kunnen weten dat die ACD niet zoveel aansluitingen heeft.
Ja dat wist ik, maar ik wist niet op moment van aankoop van die ACD dat ik zo snel terug een gamepc ging aanschaffen. Misschien niet echt vooruitziend, maar het heeft me uiteindelijk geen cent gekost (integendeel).

Old 09-03-2010, 19:19   #20   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Nuja, hier hard aan het twijfelen voor een imac 27"
Tyrael is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules