Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 12-02-2010, 21:36   #2841   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Snuff View Post
Serieus, jongens, 100 Mbit is, als je niet met 5 computers tegelijk aangesloten bent toch ook al serieuze overkill? Van waar ga je ooit aan 12.5 MB/s downloaden?
Zit ook veel toekomst in online applicaties (zoals google documents, maar hoe meer bandbreedte => hoe uitgebreider je kan gaan) of zelfs volledige online os. Online backup is ook interessant, bijvoorbeeld.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2010, 21:42   #2842   link
Shai-Hulud
The slightly odd

Quote:
Originally Posted by CyberMonkey View Post
of zelfs volledige online os.
Iets minder marketing nonsense lezen best.
Een on-line OS is nogal idioot aangezien de rol van uw OS het managen van uw HW is.
Je kan applicaties op een andere machine draaien (hoewel je je kan afvragen of dat een goed idee is) maar jouw hardware heeft echt wel wat software nodig.
Shai-Hulud is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2010, 13:00   #2843   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Google eens op PXE.
Als jij als netbeheerder uw klanten een thin client van vijftig euro kunt aanbieden én een abonnement waardoor ze gegarandeerd nooit crashes, dataverlies, virussen of update-problematiek hebben kan dat wel marketing nonsens zijn maar wel de soort die kan aanslaan bij het grote publiek.
Natuurlijk is ook de latency (en uiteraard de uptime van het netwerk) van groot belang en voor bepaalde toepassingen (gamen, workstations) heb je nog altijd krachtige lokale hardware nodig.
Old 13-02-2010, 13:29   #2844   link
Shai-Hulud
The slightly odd

Quote:
Google eens op PXE.
Uhuh. Ik ken PXE, gebruik het zelfs om mijn systemen te installeren.
Waar denk je dat het OS dan draait?

Quote:
Als jij als netbeheerder uw klanten een thin client van vijftig euro kunt aanbieden én een abonnement waardoor ze gegarandeerd nooit crashes, dataverlies, virussen of update-problematiek hebben kan dat wel marketing nonsens zijn maar wel de soort die kan aanslaan bij het grote publiek.
Natuurlijk is ook de latency (en uiteraard de uptime van het netwerk) van groot belang en voor bepaalde toepassingen (gamen, workstations) heb je nog altijd krachtige lokale hardware nodig.
Een thin client draait nog steeds een lokaal OS. Iemand moet de TCP/IP stack draaien waardoor je met het internet kan spreken.
Je kan heel veel offloaden naar andere systemen, maar de basisfuncties moeten nu eenmaal lokaal draaien.
Shai-Hulud is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2010, 13:38   #2845   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

"gebruikersinterface" dan, syntaxmemmer
Old 13-02-2010, 17:23   #2846   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

voor zij die ook een 25 GB pakket bij belgacom hebben bijgekocht:

Quote:
De 25GB optie zal automatisch veranderen naar 100GB voor 9,99 euro. Indien gewenst kan u dit altijd opzeggen.
Van onze Eva op het bgc forum. Vraag me wel af hoe dat "opzeggen" precies moet gebeuren.
Old 13-02-2010, 17:31   #2847   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Online gaat niet. Of je kan bellen weet ik niet, maar ik ben met een factuur naar een Belgacomwinkel gestapt. Duurde maar 5 minuten.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2010, 17:59   #2848   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Hier best ook opzeggen aangezien het Plus abonnement ongelimiteerd wordt...
logion is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2010, 22:01   #2849   link
bowser
Senior Member

bowser's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Een stap in de goede richting dus, hopelijk komen BGC hun vdsl2 en FTTH plannen hierdoor in een stroomversnelling.
lol , ni echt

is zelfs de rem op gezet
bowser is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2010, 21:14   #2850   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Zonet een studio gaan bekijken en daar hing al zo'n telenet bakje aan de muur. Wat voor vrijheid heb ik dan op het vlak van aanbieders? Telenet met hun 25 gig limiet voor 42 euro is beetje onnozel. Zou waarschijnlijk niet praktisch zijn om naar adsl over te schakelen? Precies geen telefoonstekker gezien :/
Old 17-02-2010, 14:17   #2851   link
Eva_van_Belgacom
Junior Member

Quote:
Van onze Eva op het bgc forum. Vraag me wel af hoe dat "opzeggen" precies moet gebeuren.

Dag Cybermonkey,

Het opzeggen kan gebeuren bij onze klantendienst op het gratis nummer 0800/22800.

Vriendelijke groet,
Eva

Last edited by sn1p3r; 18-02-2010 at 11:20.
Eva_van_Belgacom is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2010, 14:37   #2852   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Zonet een studio gaan bekijken en daar hing al zo'n telenet bakje aan de muur. Wat voor vrijheid heb ik dan op het vlak van aanbieders? Telenet met hun 25 gig limiet voor 42 euro is beetje onnozel. Zou waarschijnlijk niet praktisch zijn om naar adsl over te schakelen? Precies geen telefoonstekker gezien :/
Normaal geen probleem. Bij mij thuis hangt ook nog een telenet-modem, en ik heb gewoon Dommel En ze zijn nog niks komen terugvragen zodus...
Talos is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2010, 22:54   #2853   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

oei csm is nie klein ff verward
Old 17-02-2010, 23:02   #2854   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Normaal geen probleem. Bij mij thuis hangt ook nog een telenet-modem, en ik heb gewoon Dommel En ze zijn nog niks komen terugvragen zodus...
raw copper is blijkbaar een optie die bij te betalen is en dan komt de prijs al snel gelijk met een telenet-abo, echter wel met veel hogere limieten Zal eens moeten navragen over pstn bekabeling binnen ligt dan, heb enkel coax gezien :/
Old 17-02-2010, 23:25   #2855   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Tien jaar geen klagen gehad van Belgacom. Smeren ze mij twee maand geleden een verplichte router aan, en dat internet is hier zo onbetrouwbaar als wat. De ene dag leechen tegen ver 2 MBytes/sec en nu is 't net of ik zit op een 56k modem. Modem al afgezet, IP al gerefresht, etc, geen verandering. WTF. Dat ze hun vdsl2 houden voor mijn part als dat zo'n fluctuerende kloterij is.
Old 18-02-2010, 08:43   #2856   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Mijn grootvader zit al een maand zonder telefoon, bij Scarlet. Eerst houden ze hem aan het lijntje door te zeggen dat ze er niks aan zien. De laatste keer "Sorry meneer, wij kunnen er niets aan doen". Hij heeft geantwoord "Goed, geef mij het telefoonummer van Telenet eens". Deze week komen ze de modem eens vervangen.

Serieus, 't is daar nog altijd een klote nest.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2010, 09:26   #2857   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ben tegenwoordig ook niet meer content van Dommel snelheid eigenlijk. Soms traag, soms snel, nooit stabiel eigenlijk. De vraag is of het aan Dommel ligt of aan hun crap-modem/router.
Heb wel interesse in een Telenet shake, zeker met die nieuwe limieten. Die shake van 75 euro is 10 euro duurder dan wat ik nu kwijt ben aan Belgacom-lijn + Dommel en dan heb ik bij Telenet hetzelfde maar meer snelheid en Digitale tv + digicorder.
Het enige wat mij tegensteekt is dat ik dan geen free usenet meer heb
Moet eens uitzoeken wat een deftige betalende usenet provider mij gaat kosten.
Old 18-02-2010, 09:47   #2858   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Eweka is 7 euro per maand. Denk dat ik zoiets ga sharen met kameraad van mij. Aantal connecties is wel een stukje minder, maar voor dat is nu niet zo superbelangrijk.
Old 18-02-2010, 10:03   #2859   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Eweka is 7 euro per maand. Denk dat ik zoiets ga sharen met kameraad van mij. Aantal connecties is wel een stukje minder, maar voor dat is nu niet zo superbelangrijk.
Maar dan kan je niet tegelijk downloaden zeker? Want anders kan ik zoiets ook wel delen met een collega.
Old 18-02-2010, 10:08   #2860   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

20 connecties bij astraweb, maar wel maar 1 ip tegelijk.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules