Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 15-10-2018, 15:45   #4461   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Ik verlang echt naar een tijd waar discussies nog eens gevoerd worden op basis van cijfers en niet op buikgevoel.
Nou voor dat je het weet ben je een racist of discrimineer je, je baseren op cijfers is in deze SJW wereld not done.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 15:52   #4462   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Bjorn bedoelt; alleen als hij zijn punt ermee kan bewijzen zijn cijfers goed.
Old 15-10-2018, 15:53   #4463   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik heb bart de wever nog nooit zo positief horen praten over een linkse partij, hoop dat de achterban van groen druk zet om toch mee in een coalitie te gaan maar ik vrees ervoor. zo niet wil ik de komende zes jaar geen hol meer horen over de richting waar antwerpen naar toe gaat want ze hebben zelf de kans gekregen om die toekomst te vormen.

en het argument dat ik van sommige hoor "maar ze kunnen niet hun volledige visie realiseren voor de stad samen met n-va" is een van de domste zaken die ik ooit heb gehoord. in centrumsteden (zeker in antwerpen) ga je tenzij je in kartel zit nooit een absolute meerderheid hebben dus geen enkele partij kan volledig zijn visie imposeren. en in die kartels gaan er ook afspraken en toegevingen zijn. ga aan tafel met de wever, laat hem burgemeester spelen en probeer de posten te halen waarmee je het meeste invloed kan hebben op de thema's die ge belangrijk vindt. de wever is geen idioot en gaat toegevingen doen om ze er bij te hebben want hij heeft in de spanne van nog geen 24 uur al minstens 10 keer op verschillende media gezegd dat hij een meerderheid met maar 1 zetel, met 2 verliezers, eigenlijk totaal niet ziet zitten. de enige optie als groen weigert d'office maar liever niet.
Old 15-10-2018, 16:07   #4464   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
In het landelijke Kalmthout CD&V alom. Saai en voorspelbaar. Maar ok, dat marcheert hier allemaal goed.
High-five aan het mede CD&V-stronghold in de Noorderkempen. Bijna 50% hier in Wuustwezel.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 16:12   #4465   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

De enige partij die realistisch iets zou kunnen veranderen aan het circulatie plan is N-VA en die hebben 5% verloren.

Juij democratie. Het plan is een succes, deal with it.
Old 15-10-2018, 16:47   #4466   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post

Het circulatieplan is nu eenmaal iets heel persoonlijks en afhankelijk van locatie. Dus het is logisch dat twee vrienden die elk aan de andere kant van de stad wonen, elkaar volledig kunnen tegenspreken op dat vlak.
Mijn gezin - en mijn ouders - zijn alvast totaal niet te spreken over het Plan, want wij ondervinden alleen maar nadelen. Daarom dat wij dan ook stemmen tgen diegenen die het ingevoerd hebben. Dat is het punt van democratie. Als blijkt dat wij de enigen zijn die er last van hebben, dan is dat ook zo.
Ewel, er zijn meer mensen die de baten groter vinden dan de kosten dan omgekeerd. Toch volgens de beschikbare feitelijke vaststellingen. Een positieve balans, lijk ze zeggen.
Old 15-10-2018, 16:56   #4467   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Dus je mag niet opkomen voor je eigen welvaart als de rest het maar goed heeft?
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 16:58   #4468   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Ja hoor, Bjorn. Cijfermateriaal, iets waar absoluut net mee gesjoemeld kan worden, is vl belangrijker dan feitelijke vaststellingen. Ben ik even blij dat jij me dat komt uitleggen.
Ma lol, dus als cijfers niet in uw kraam passen, is er mee gesjoemeld. Wat voor een idiote uitspraak is dat nu. Denk je nu echt dat geen enkele positiepartij hierop gesprongen zou zijn, moest er gesjoemeld zijn met de cijfers?

En "feitelijke vaststelling". Zitten klagen omdat je 1x niet tot bij een winkel geraakte, kan je moeilijk een feitelijke vaststelling noemen. Of dat er eens wat file voor de deur is. Als dat feitelijke vaststellingen zijn, Kunnen we bij deze concluderen dat bessen eten kanker helpt genezen. Haja, want er zal wel iemand in de wereld zijn die genezen is en tegelijkertijd dat dieet gevolgd heeft!
Old 15-10-2018, 17:00   #4469   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Over die middenstand die verdwijnt in het centrum, heeft dat niet ook gewoon te maken met de e-commerce?

Ik werk al 8 jaar in Antwerpen vlak aan de Meir, toch kan ik mij niet herinneren wanneer ik de laatste keer iets gekocht heb op de Meir. Ik stap tegenwoordig zelfs zelden nog een fysieke winkel (uitgezonderd supermarkten) binnen, aangezien ik quasi alles wat ik koop veel goedkoper online kan vinden.
Old 15-10-2018, 17:02   #4470   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Jaja, 't is al goed. Ik leg me er alvast niet bij neer, samen met de duizenden ring- en randbewoners.
Al is Groen van plan alles binnenkort op te schuiven naar de randgemeenten, dus gaan we onze buurgemeenten gewoon in de zak zetten binnenkort. Zo zijn ze het toch aan mijn voordeur komen uitleggen vorige week. Maar dan is't wel goed voor mij ze. Ikke blij, iedereen blij. Toch?
Old 15-10-2018, 17:04   #4471   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Dus je mag niet opkomen voor je eigen welvaart als de rest het maar goed heeft?
Dat heb ik niet gezegd. Maar je moet niet piepen over vervalste cijfers als je gewoon domweg in de minderheid blijkt te zijn .

Dat gezegd zijnde, ik hoop dat ze in Gent gelijk wat ze doen blijven aftoetsen bij hun bevolking. Maar dat is nu net wat voor het circulatieplan, zowel vooraf als nadien, tot in der treure gedaan is, dus so far so good zou ik zeggen.

(Het gemelk van mensen biten Gent, daar hoeven ze zich natuurlijk niets van aan te trekken.)
Old 15-10-2018, 17:05   #4472   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Ik sprak niet over vervalste cijfers in dat specifiek onderzoek. Ik sprak gewoon zijn dwaze redenering tegen dat cijfers feitelijke vaststellingen overstijgen.
Old 15-10-2018, 17:13   #4473   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Ik sprak niet over vervalste cijfers in dat specifiek onderzoek. Ik sprak gewoon zijn dwaze redenering tegen dat cijfers feitelijke vaststellingen overstijgen.
cijfers overstijgen niet het geheel van de "feitelijke vaststellingen" want die cijfers zijn daar juist het product van (positief of negatief, in dit geval positief)

n feitelijke vaststelling daarentegen, zoals uw voorbeeld, die is inderdaad minder relevant in een discussie of iets werkt of niet. denk dat dat het punt was.
Old 15-10-2018, 17:16   #4474   link
Matthias
*snore*

De cijfers over autoverkeer in Gent komen trouwens van Waze, Agentschap W&V en TomTom en zijn publiek beschikbaar, leef u uit met SPSS of R om uw punt kracht bij te zetten.

Een randbewoner die even ver van het Gravensteen als u en die het ondenkbaar vindt om daar met de auto heen te gaan. En als hij het al doet (van een klant naar mijn tandarts in het Patershol is een klassieker) zeer snel aan Sint-Lucas staat. Kom terug naar het centrum, Elburt! Anders gaan al die zaken in driekwartbroeken failliet!
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 17:23   #4475   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Ik hoop alvast dat gij geen wetenschappelijk onderzoek doet ofzo.
Een "vaststelling" is een anekdote. Pas als het gestaafd is met herhaaldelijk onderzocht cijfermateriaal, kun je er iets relevants uithalen.
Old 15-10-2018, 17:34   #4476   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
De cijfers over autoverkeer in Gent komen trouwens van Waze, Agentschap W&V en TomTom en zijn publiek beschikbaar, leef u uit met SPSS of R om uw punt kracht bij te zetten.
geef mij vijf minuten en ik plot u een grafiek in de vorm van hellbird zijne locomotief
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 17:34   #4477   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

choo choo
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 17:57   #4478   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Beetje pijnlijk wel voor de Gentse N-VA dat nu de Sossen er voor het eerst in toch wel behoorlijk lang pak slaag krijgen ze er niet van weten profiteren, in tegendeel zelfs... Enkel coalitiepartners en de commies gaan er op vooruit. Apart stadje toch wel.

Mag niet klagen van Merelbeke hier, CD&V van burgemeester gaat er beetje op vooruit en ik vond dat nog wel ne sympathieke op onzen trouw, VLD klets erbij en bijna even groot en de derde partij is nu Groen i.p.v. N-VA, 1 zetel erbij tegen 2 zitjes kwijt voor laatstgenoemde, SP.A toch ook nog 1 zeteltje en VB heeft het hier al opgegeven. Cava.

Als ik m'n original hometown Schoten zie moet ik wel wral bleiten: 43,8% N-VA gevolgd door 20,7% VB, srsly, vorige keer ging de toen ook al enorme score van N-VA nog ten koste van VB. Nu gaan ze er allebei op vooruit en laten ze niks heel van CD&V. Ex-burgemeester nonkel Harrie wel nog een zitje, maar zijn schoonzoon behoudt de sjerp dus duidelijk, zal er weer gezellig zijn met Kerstmis.
Old 16-10-2018, 14:42   #4479   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Het ware gelaat van Termont komt boven nu hij geen kiezers meer moet voorhouden hoe joviaal hij wel niet is.

Wat een arrogant bazeke.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 15:19   #4480   link
Matthias
*snore*

Erm, de man was net zo populair omdat hij een gestampte boer kon zijn. Ieder zijn werkelijkheid zeker?
Matthias is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules