Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 22-06-2019, 22:49   #541   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Bloemenweide-mix. Gewoon want rondstrooien en dat ontploft.
en eens dat uw tuin aangelegd is zijt ge nog een jaar of 3 die mix aan't opkuisen.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2019, 07:12   #542   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Correct ik heb de vergissing gemaakt van dat in mijn voortuin te doen. Ik moet nog altijd regelmatig die shit uittrekken.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2019, 18:43   #543   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Aanrader!
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2019, 10:00   #544   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Mannen, ik heb een dode tuin en weet begot niet waar aan te beginnen. Ik wil wat leven en dat er wat insecten op afkomen, wat struiken en wat gras. Een tuin die leeft zeg maar.

Zijn er go to boeken die ik kan aanschaffen of aanraders zijn voor beginners?
Cage is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2019, 10:43   #545   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

gewoon bloemen strooien voor de bijtjes en ge gaat echt al een schoon bloemenperkske hebben.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2019, 11:22   #546   link
kar
Public servant

kar's Avatar

https://winkel.velt.nu/product/meer-dan-sprietjes
kar is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2019, 11:44   #547   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Mannen, ik heb een dode tuin en weet begot niet waar aan te beginnen. Ik wil wat leven en dat er wat insecten op afkomen, wat struiken en wat gras. Een tuin die leeft zeg maar.

Koop dit en strooi in uw tuin:
bloemen gegarandeert.
https://avevewinkels.be/Producten/De...de-enfys/1551a
A-star is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2019, 11:57   #548   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

thx guys!
Cage is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2019, 17:07   #549   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
Koop dit en strooi in uw tuin:
bloemen gegarandeert.
https://avevewinkels.be/Producten/De...de-enfys/1551a
Wij hebben niet exact dat maar iets soortgelijk en dat is inderdaad fantastisch. Heel onze voortuin staat er vol van. Zoveel bijen, maar de lavendel zit eerlijk gezegd nog veel voller.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2019, 12:01   #550   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post

Die van mij was een jaar geleden ook dood.

Gras dat bijna dagelijks was afgereden, een ondoordringbare viltlaag onder dat gras van 5 cm. Dus een dikke bruine laag dood gras met een paar sprietjes groen gras.

Deze lente/zomer compleet laten verwilderen - onkruid stond 2 meter hoog, niet 1 keer gras afgereden, dus dat stond ook een halve meter hoog. Pisbloemen galore, ...

Nu alle hoge onkruid uitgetrokken en er een mesthoop mee gemaakt, wat stro uitgetrokken en mee op de mesthoop gegooid, paar appelbomen, hazelaar, vlierstruik, vlinderstruik, sering en ginko geplant.

De kruiden doen het bijzonder goed, tuin zit vol leven (ipv enkel mieren), en als je wat gras (stro) uittrekt ruikt die grond naar bosgrond - goeie vruchtbare grond, waar je makkelijk door geraakt en die ademt en vol pieren zit.

(heb wel aan de buren beloofd dat ik hem maar 1 jaar zo ver laat verwilderen)
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2020, 13:09   #551   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Wat doet ge het best tegen ranken?
Ik heb hier een achterbuur die zijn achtertuin volledig heeft laten verwilderen waardoor die ranken onder de afsluiting een weg hebben gevonden tot in mijn tuin. Geen probleem, 'k heb die allemaal getrokken na mijn verlof, maar blijkbaar heeft dat hier ondertussen ook wortel geschoten. Fml.
Dat baant zich een weg tussen mijn hortensias en overwoekert die helemaal.

Gaat om deze "plant": haagwinde/pispotje: http://www.tuinhulp.com/1951/onkruid...doe-ik-er-aan/
Kerel refereert naar een middel dat blijkbaar niet gewoon in de normale handel te verkrijgen is?

Morgen alleszins eens gaan horen bij Aveve hier in de buurt - maar misschien dat hier ook iemand ervaring mee heeft. Die shit groeit alleszins waanzinnig snel.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2020, 13:23   #552   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Wat doet ge het best tegen ranken?
Ik heb hier een achterbuur die zijn achtertuin volledig heeft laten verwilderen waardoor die ranken onder de afsluiting een weg hebben gevonden tot in mijn tuin. Geen probleem, 'k heb die allemaal getrokken na mijn verlof, maar blijkbaar heeft dat hier ondertussen ook wortel geschoten. Fml.
Dat baant zich een weg tussen mijn hortensias en overwoekert die helemaal.

Gaat om deze "plant": haagwinde/pispotje: http://www.tuinhulp.com/1951/onkruid...doe-ik-er-aan/
Kerel refereert naar een middel dat blijkbaar niet gewoon in de normale handel te verkrijgen is?

Morgen alleszins eens gaan horen bij Aveve hier in de buurt - maar misschien dat hier ook iemand ervaring mee heeft. Die shit groeit alleszins waanzinnig snel.
Goed gescheten, die plant zijn wortels groeien door mijn patatten
Staat ook enorm veel in mijn groententuin. en omdat ik niet wil spuiten met iets chemisch, is de enige oplossing blijven uittrekken, hopend dat de wortels uiteindelijk verzwakken en niet meer genoeg energie hebben om opnieuw te schieten.
Proberen uit te spitten kan niet, want elke stukje dat blijft zitten wordt een nieuwe plant.
Andere alternatieve oplossingen die ik online vond zijn onhaalbaar: halve meter grond afgraven. Maar dat heeft geen zin als het ook bij de buren groeit natuuurlijk.

Heb wel de indruk dat als er veel groteandere planten staan die het licht wegnemen, de hagewinde minder fel kan woekeren.
flexium is online now   Reply With Quote
Old 31-07-2020, 13:28   #553   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik kan er van meespreken. Ik heb 3 plantjes die ik niet uit de groententuin krijg. Eentje zelfs niet uit mijn serre. Elke 3 dagen moet ik gaan trekken tussen mijn tomaten
kar is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2020, 13:53   #554   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

burn it with fire?
A-star is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2020, 13:55   #555   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Awch, das wel pijnlijk als het zelfs tussen uw légumen zit.
Gij ook nog niet geprobeerd met chemique te spuiten kar? Voor uw groententuin kan ik dat sowieso wel snappen - bij mij is 't gewoon siertuin...

Bij mij is 't lastige vooral dat de beplanting gedaan is nadat ik gronddoek + 2 remorques met boomschors heb gelegd. Gisteren ontdekt dat die wortels dus gewoon een heel netwerk hebben gevormd ónder die gronddoek, dus kan er moeilijk aan...

Twee weken geleden het zichtbare bespoten met een soort onkruidverdelger van huismerk Aveve, dus dat zichtbare is dood. Maar nu ben ik dus ferm gescheten met die wortels die intussen gewoon nieuwe ranken hebben gevormd. En inderdaad: een halve meter grond afgraven is geen sinecure
Old 31-07-2020, 15:54   #556   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Elke 3 dagen moet ik gaan trekken tussen mijn tomaten
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 01-08-2020, 12:49   #557   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Mmm kar. Spreek nog wat vuil tegen ons.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2020, 15:43   #558   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Bon ‘k heb een middel kunnen bemachtigen via ne kameraad die tuinier is. Die kunnen ewa meer bekomen dan de gewone sterveling.

‘t Is een soort van gel die ge aanbrengt op een aantal blaadjes van die plant, en dat middel kruipt dan in de plant en vernietigt de wortel. Net gebruikt, ben benieuwd naar het resultaat.

Last edited by Jaak; 01-08-2020 at 17:48.
Old 01-08-2020, 16:40   #559   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Zijt ge nu over Roundup bezig?
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2020, 16:55   #560   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Geen idee, seves keer zien. Por que?