Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 10-05-2016, 16:57   #21   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
De tutorial is imho wel goed genoeg deze keer.
Ook wel mede dankzij goeie UI. In CK2 en EU vond ik dat ze het daar precies om deden, features en functies en opties verstoppen achter vlagskes en portretjes.

Gewoon omdat ge niet weet dat ge kunt rechtsklikken op een kerk krijgt ge dan meldingen gelijk: "Ah ja nee, uw dochter is dan toch niet getrouwd met de graaf van Vlaanderen in 1243 zoals ge al heel die tijd denkt, want die zat op dat moment in Jeruzalem, en uw koets had maar 1 wiel omdat uw belastingen te laag stonden ingesteld in het venster met "vervoersonkostentaks", en uw schepen stonden op "alleen specerijen" in het handelspaneel dat verstopt zit achter elke mast, en dus is dat kind daar niet geraakt. Ook omdat ge de priester vergeten verwittigen waart. Het volk stond echter wel aan de kerk, maar bij gebrek aan een feest is er dan een heuse rel uitgebroken, en zowa brand en al, dus nu zijt ge Brugge kwijt waardoor uw relatie met Londen is achteruit gegaan wegens een compleet gebrek aan lakennijverheid."
Old 10-05-2016, 17:57   #22   link
vAmP
Seņor

vAmP's Avatar

Rofl, somt het wel goed op. Het is bijzonder moeilijk om in hun games 'in te breken' vind ik. Een beetje jammer, want als je er de tijd voor neemt om je er in te verdiepen zijn het fantastische games. Maar ik heb dat nog niet helemaal kunnen meemaken

Stellaris koop ik wel eens in de zomer, gewoon geen tijd voor nu.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2016, 17:59   #23   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
Ook wel mede dankzij goeie UI. In CK2 en EU vond ik dat ze het daar precies om deden, features en functies en opties verstoppen achter vlagskes en portretjes.

Gewoon omdat ge niet weet dat ge kunt rechtsklikken op een kerk krijgt ge dan meldingen gelijk: "Ah ja nee, uw dochter is dan toch niet getrouwd met de graaf van Vlaanderen in 1243 zoals ge al heel die tijd denkt, want die zat op dat moment in Jeruzalem, en uw koets had maar 1 wiel omdat uw belastingen te laag stonden ingesteld in het venster met "vervoersonkostentaks", en uw schepen stonden op "alleen specerijen" in het handelspaneel dat verstopt zit achter elke mast, en dus is dat kind daar niet geraakt. Ook omdat ge de priester vergeten verwittigen waart. Het volk stond echter wel aan de kerk, maar bij gebrek aan een feest is er dan een heuse rel uitgebroken, en zowa brand en al, dus nu zijt ge Brugge kwijt waardoor uw relatie met Londen is achteruit gegaan wegens een compleet gebrek aan lakennijverheid."

:')
Old 10-05-2016, 18:31   #24   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

CK2 vorig jaar gespeeld en was echt leuk. Nadat ik op mijn doos had gekregen, ben ik ermee gestopt. Ondertussen al verschillende keren geīnstalleerd, maar ik zie er tegenop om weeral eerst 3 uur tutorials te kijken en evenveel uren te liggen kloten eer ik het wat te pakken heb.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2016, 18:48   #25   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Op u doos krijgen is deel van het spel. Ik met mijn pacifist ras hier verwacht op een gegeven moment ook wel om op mijn doos te krijgen.
Old 10-05-2016, 19:48   #26   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post

Een 40 minuten lange presentatie over het spel. Die kleine storylines, de customization,...

Deze komt zeker in huis.
Shit, 'k ben hyped

Maar ik moet Pillars Of Eternity nog uitspelen. Volgende week Far Harbor DLC van Fallout 4. En het eind vd maand TW3 expansion.

Het leven was zoveel makkelijker als arme scholier
Old 10-05-2016, 21:04   #27   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Gaat waarschijnlijk mijn eerste 4K game worden dit. Straks eens kijken wat het kost.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2016, 21:05   #28   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik heb het dan ook maar gekocht, 200 games backlog np. Voorlopig valt de leercurve nog enigszins mee, alleen de diplomacy is mij niet echt duidelijk. Verder vind ik het wel nogal veel klikken tussen systems, ofwel speel ik het verkeerd
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2016, 21:38   #29   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Installing now.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2016, 21:28   #30   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Ook keer mee begonnen, amusant tot nu toe. Ik ga erg traag vooruit, maar kom er wel.

Wat ik me wel afvraag: tot nu toe lijkt het vooral een iets uitgebreidere CIV. Ik vermoed dat het spel nog veel meer moet openbloeien? Tot nu toe doe ik niet veel meer buiten systems surveyen en mining stations bouwen...
Robin is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2016, 21:51   #31   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ooit al iets van Paradox gespeeld? 'Iets uitgebreidere CIV' is wel heel erg kort door de bocht.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2016, 22:51   #32   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Daarmee dat ik het me afvraag. CK2 is al na 10 minuten spelen overweldigend als je niets hebt opgezocht, terwijl je in deze gewoon kan vliegen en door goeie tutorial, interface en tooltips al erg ver geraakt. Maar zoals ik zei, buiten wat stations bouwen en planets surveyen is er nog niet veel gebeurd, nog maar net mijn eerste planeet gekoloniseerd...
Robin is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2016, 23:44   #33   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Daar komt het min of meer wel op neer ja, sinds CK2 is hun strategie om een relatief oppervlakkig basisspel uit te brengen en daar met continue dlc op verder te bouwen. Er zit wel al veel variatie en content in de verschillende governments, ethics en FTL mogelijkheden en er komen nog veel, vaak boeiende event chains.

Het spel heeft mij volledig in zijn ban, het zijn twee erg korte nachten geweest. Ik amuseer me rot, de AI en diplomacy blijven helaas wel bedroevend zwak.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2016, 23:50   #34   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Is er eigenlijk zo'n soort spel waarin de diplomacy en AI niet bedroevend zwak zijn?
Redelijk wat Civ V gespeeld, maar daar knapte ik toch ook wel vaak af op de idiote beslissingen en rare kronkels van de AI.
Old 12-05-2016, 21:32   #35   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Ook aan het downloaden nu, ik ben benieuwd. Krijgt hier en daar wel goede reviews.
DM is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2016, 21:35   #36   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Paradox heeft wel veel fanbois. Terecht ook wel natuurlijk.
Maar hun steampagina staat vol met positieve reviews van mensen die het spel 3 uur hebben gespeeld. Alsof je zo'n spel zo snel kan beoordelen.
Old 12-05-2016, 23:40   #37   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Heb net een uurtje gespeeld, die tutorial is wel stukken beter dan de vorige games maar ook niet alsof ge achterlijk zijt.

Ik sta op het punt m'n eerste planeet te koloniseren
Old 13-05-2016, 00:22   #38   link
Nodenay
Senior Member

Nodenay's Avatar

Is dit spel speelbaar voor een nieuwkomer in het genre?
Old 13-05-2016, 00:45   #39   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Heb net een uurtje gespeeld, die tutorial is wel stukken beter dan de vorige games maar ook niet alsof ge achterlijk zijt.

Ik sta op het punt m'n eerste planeet te koloniseren
Bij komt die research maar niet tevoorschijn, ik kan na 4u of zo nog altijd geen planeet koloniseren
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2016, 01:08   #40   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nodenay View Post
Is dit spel speelbaar voor een nieuwkomer in het genre?
Echt wel, het begint vrij traag en het spel legt alles redelijk goed uit.

Nieker: Het was eerder 2 uur Maar die research valt nog mee, ik zorg er wel voor dat ik die niet teveel onderbreek door die events (bvb die aliens te 'ontdekken'). Direct beginnen (de tutorial zegt u dat ook) door de dichtstbijzijnde stelsels te ontdekken en als research te investeren in New Worlds Protocol. Dat is nochtans een van de eerste die je hebt, raar dat ge dat niet ziet ?

Ik ben begonnen als Humans en heb een habitable planet gevonden in Alpha Centauri. Als ik dan zeg dat ik op het punt sta te koloniseren betekent dat dat ik gewoon aan het sparen ben voor m'n eerste colony ship hoor
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules