Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 29-09-2012, 21:17   #401   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Nog iets dat me opviel: enkel good deed PM efforts. Omega en Kurkhoer waren de laatste dag volleidg inspiratieloos over hoe ze kurkhoer zouden kunnen redden. Geen effort om een andere target verdachter te maken om kurkhoer's spot in te nemen, of een fake reveal van kurkhoer ('ik ben de guard!'). Fake reveals hoeven niet in de thread, zou je ook per PM kunnen doen aan iedereen die op je stemde.

Een belangrijk deel van mafia is zorgen dat er genoeg 'verdachte villagers' rondlopen om de vote op te kunnen zetten. Daarom dat 2 votes ook wat moeilijker is om je volledig safe van te houden. Mafia kill target sentinel was CSM tegen omdat Sentinel een makkelijker vote target zou zijn, maar CSM had dat pas na de deadline opgemerkt.

Jerre zijn PMing was nogal bizar en snap ik nog steeds niets van.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2012, 21:20   #402   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
lal
Old 29-09-2012, 21:21   #403   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roar
Quote:
Originally Posted by Jerre_31
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
'k ben al zeker van één naam in uw lijst van villagers
Als je mij dan toch vertrouwt: vertel over uw rol.
Verder ga ik u moeten teleurstellen, qua netwerk is hier momenteel weinig te vinden.
alleszins géén ziener
Dit helpt ons geen meter vooruit. Bent ge de vigilante of niet? Zoja, wat is uw exacte power?
vraag het aan holly
Kerel,dit helpt niet. 3 vragen. Vertrouwt ge mij? Bent ge de vig? Bent ge bereid mijn plan uit te voeren (dat ik nog zal uitleggen)?

Quote:
Quote:
Quote:
Kerel,dit helpt niet. 3 vragen. Vertrouwt ge mij? Bent ge de vig? Bent ge bereid mijn plan uit te voeren (dat ik nog zal uitleggen)?
ah.
ja, neen, shoot
Dangit, het plan ging er natuurlijk redelijk hard vanuit dat jij de vig was. Back to the drawing board.
Old 29-09-2012, 21:23   #404   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

rofl :')
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2012, 21:23   #405   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Jerre is altijd verwarrend en onsamenhangend
Old 29-09-2012, 21:24   #406   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

dus: ik wist dat ik goed was
werd benaderd door holly. Aan holly had ik meegedeeld dat ik geen vig was en aan roar da'k geen ziener was. Had roar met holly contact opgenomen dan was good direct basis van 3 man...

toch duidelijke pm'ing? Door roar wat te treiteren wist ik dat hij good was omdat hij niet afbrak.

psychologie quoi
Old 29-09-2012, 21:25   #407   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Waarom, 1 van jullie drie kon toch perfect liegen/spelen?
Old 29-09-2012, 21:26   #408   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Waarom, 1 van jullie drie kon toch perfect liegen/spelen?
da's een berekend risico
Old 29-09-2012, 21:29   #409   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
MVP: Jerre
Worst villager ever: Turtle

gg
Votes on GOOD
  • JERRE_31: 3
  • RADJE: 2
  • BLONDJE: 0
  • CIT: 1
  • DIVOLINON: 1
  • SENTINEL: 3
  • ANDU: 3
  • TURTLE: 7
  • CSM: 2
  • ROOZ: 3
  • SINTENDO: 2
  • HOLLY MARTINS: 1
  • KURKHOER: 3
  • ROAR: 4
  • OMEGAII: 3

Votes on EVIL
  • JERRE_31: 2
  • RADJE: 0
  • BLONDJE: 1
  • CIT: 2
  • DIVOLINON: 0
  • SENTINEL: 0
  • ANDU: 0
  • TURTLE: 1
  • CSM: 1
  • ROOZ: 1
  • SINTENDO: 1
  • HOLLY MARTINS: 2
  • KURKHOER: 0
  • ROAR: 2
  • OMEGAII: 0

allez, granted, Holly komt hier het best uit, samen met Cit

Last edited by acku; 29-09-2012 at 21:34.
acku is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2012, 21:33   #410   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

je mag eigenlijk enkel maar de definitieve stemmen meetellen.
De rest vd votes zijn meestal gewoon wat proben.
Old 29-09-2012, 21:35   #411   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Waarheid, om definitieve votes te weten moet het per dag gelezen worden.
Dit is de aanzet tot een eigen spel. Geef het nog een weekje. Good times.
acku is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2012, 21:40   #412   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Kurkhoer was wel redelijk duidelijk vanaf ik eruit was.
Old 29-09-2012, 21:40   #413   link
Roar
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jerre_31 View Post
dus: ik wist dat ik goed was
werd benaderd door holly. Aan holly had ik meegedeeld dat ik geen vig was en aan roar da'k geen ziener was. Had roar met holly contact opgenomen dan was good direct basis van 3 man...

toch duidelijke pm'ing? Door roar wat te treiteren wist ik dat hij good was omdat hij niet afbrak.

psychologie quoi

En juist op welke basis hadden wij elkaar moeten vertrouwen?
Het doel van het plan was trouwens het volgende (aangenomen dat Jerre zou beweren de vigilante te zijn):
Ik wou een deal maken waarbij Jerre iemand van mijn hitlist zou omleggen en ik hem zou beschermen de volgende nachten. Ik zou in de thread echter ook een oproep doen aan de echte vigilante (mocht Jerre liegen) om Jerre om te leggen. Mocht dat niet gebeuren, dan ging ik ervan uit dat evil dacht dat Jerre de vigilante was (Holly, Kurkhoer en ikzelf leken dat toch te denken), hoopte ik dat zij Jerre zouden targetten en zij een kill zouden verliezen.
Now for the kicker: door die PMs met Jerre was ik zelfs niet meer van plan Jerre te guarden.

Indien het voorgaande te vaag was: ik heb Jerre proberen te vermoorden.
Roar is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2012, 21:47   #414   link
Kurkhoer
Zaadvragend

Kurkhoer's Avatar

Als jullie grootste aanwijzing mijn stilte was: ik zou het waarschijnlijk echt niet anders gedaan hebben als ik good was geweest. Misschien dat ik dan wel op Radje had gestemd die eerste dag, zou kunnen.
Kurkhoer is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2012, 22:01   #415   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Als ge in mijn bed lag was ge zo stil nie!
Old 29-09-2012, 22:12   #416   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
ja waaaaaaaaaaaaaaa?!

Ik lap er hier persoonlijk 50% van evil uit.

\o/

binnenkort word ik hier nog goed in :D
Old 29-09-2012, 23:50   #417   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Ik ga het vandeweek eens rustig nalezen. Mij lijkt geluk toch een veel grotere factor zo.
Bwa. Good heeft zeer goede dingen opgemerkt en aangegeven en evil heeft wel foutjes laten vallen (buiten radje denk ik, ik kan niets op zijn play aanmerken - hij had de pech van dag 1 in de vote te vallen - maar heeft toen altijd zijn mede mafias aangespoord om op hem te voten ipv hem te proberen rederen, wat ik een zeer goede reactie vond. Mafia heeft toen risky play geprobeerd maar het heeft niet gewerkt en is toen gebackfired)

CSM was heel goed bezig met de radje vote maar heeft door een miscount die dan teruggetrokken en op blondje gezet. Roar had dit door, merkte het op, Ik denk dat Cit daaruit vanaf is gegaan. Als de vote op radje was gebleven zou niemand hem verdacht hebben.

Kurkhoer was veel te inactive. Ik denk echt niet dat je als villager even afzijdig zou houden kurkhoer, want dit is typisch mafia gedrag Als mafia ben je te aandachtig bezig met wat je wel of niet zou zeggen en doen en heb je eerder een 'reluctance' om te posten - terwijl als villager meer geneigd zou zijn om vragen te stellen of dingen op te merken, zoals blondje. De dingen die blondje daarentegen zei gaven bij de rest de indruk om er 'vingerdik' onschuldig proberen uit te zien. Kan ze weinig aan doen omdat ze het 'weerwolf posting' nog niet mee verwant was. Ben zelf in mijn eerste forum weerwolf game gelijkaardig mee zwaar op mijn doos gegaan.

Roar/Cit zijn voor mij gedeeld MVP. Roar zijn opmerkingen waren spot-on en heeft laatste dag ook met PMs voor info proberen te proben. Was ook het goede moment voor een guard reveal, want het zou idd de laatste dag zijn.
Jerre zijn redenen voor PMing om info te proberen krijgen kan ik wel inkomen (was ook een goed idee van hem), enkel is de manier waarop wel bizar - impliceren dat je meer wist dan je eigenlijk deed Ik lachte met Roar's frustratie in die PM conversatie omdat ik net hetzelfde dacht. Enigste waar roar volgens mij mis zat waren de extra motiveringen voor Holly (Holly's repliek was terecht), maar op zich was de holly vote niet slecht. Jerre op 3rd place. Goede votes, en goede acties. Heeft idd nog wat randomness in zijn play. Op zich niet slecht, maar Jerre is zeker geen 'day 1 vote' waard vind ik na dit spel.

In't algemeen vond ik dat met deze set-up er veel info in de thread viel te rapen, en hebben roar/jerre goede moeite gedaan om aan meer info te komen.
Ik ga er eens over nadenken over wat ik er hiermee doe, vond het wel een goede basis. Iets in deze richting en meer naar '4 dagen toe' lijkt mij best voor shrimp play.
Ik ga nog een game of 2 in deze richting proberen (met wat variaties) voor ik meer zotte mechanics ga introduceren. (de busdriver in't eerste game was een grote mistake van mij)

Last edited by Alex; 30-09-2012 at 11:24.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2012, 01:07   #418   link
andu

andu's Avatar

Thanks voor het spel Alex. Neeeeeeeeeeeeeext!

Roar is trouwens stevig MVP, scherp scherp.
andu is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2012, 10:19   #419   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Een "zuivere" wolfgame dat niet te lang duurt lijkt mijn inderdaad ideaal voor shrimp.
Old 30-09-2012, 13:57   #420   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alex View Post
Bwa. Good heeft zeer goede dingen opgemerkt en aangegeven en evil heeft wel foutjes laten vallen (buiten radje denk ik, ik kan niets op zijn play aanmerken - hij had de pech van dag 1 in de vote te vallen - maar heeft toen altijd zijn mede mafias aangespoord om op hem te voten ipv hem te proberen rederen, wat ik een zeer goede reactie vond. Mafia heeft toen risky play geprobeerd maar het heeft niet gewerkt en is toen gebackfired)
Yep spijtig dat bij Evil er niet echt naar mekaar werd geluisterd op bepaalde momenten want anders hadden wij écht wel pak meer kans gehad om te winnen. De votechange van CSM was niet alleen dubieus hier, bij ons werd dat in't begin ook niet direkt goed opgevat. En Kurkhoer was vééls te inactief om evil te spelen. Dat ik op dag 1 er al uit lag maakte voor mij nie al te veel uit maar uiteindelijk wil je zo lang mogelijk spelen.

Het verschil is dat je bij Evil direkt als een team moet spelen, anders win je nooit en dat zat er bij ons gewoon nooit in. Helaas. Maar ik wil ooit nog eens zeker evil spelen.

Last edited by Ferrex; 30-09-2012 at 14:02.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules