Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 14-10-2017, 23:51   #15401   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Ik had de IMAX-voorstellingen van de week eens opgezocht maar ik had de indruk dat, uitgezonderd misschien de première, de IMAX altijd de 3D-versie is. Klopt dat, en zo ja, trekt de 3D op iets in IMAX?
Dat was zo voor een tijd, maar IMAX heeft aangekondigd dat het afstapt van de verplichte 3D.
Dus de meeste films komen nu ook in 2D in de IMAX zalen zoals Blade Runner 2049.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR

Last edited by Cybdm; 15-10-2017 at 00:07.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2017, 00:03   #15402   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Klopt, heb het deze week gemerkt dat hij nu ook in 2D IMAX te zien is. Het was dus waarschijnlijk alleen de eerste paar dagen dat de IMAX-voorstellingen allemaal 3D waren.

Maar ondertussen had ik al begrepen dat IMAX volgens Deakins zelf niet echt een meerwaarde is in dit geval. Niemand hoeft het met hem eens te zijn uiteraard, maar als 't is om mezelf moeite te besparen heb ik soms niet veel argumenten nodig.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2017, 00:08   #15403   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Maar ondertussen had ik al begrepen dat IMAX volgens Deakins zelf niet echt een meerwaarde is in dit geval. Niemand hoeft het met hem eens te zijn uiteraard, maar als 't is om mezelf moeite te besparen heb ik soms niet veel argumenten nodig.
WUT? Blade Runner 2049 is een true IMAX film, dus het volledige scherm en wat neerkomt op een andere verhouding dan de klassieke cinema, dus er valt zo'n 26% meer te zien. De geluidsinstallatie in de IMAX zaal brult de soundtrack (toch wel een personage op zich te noemen in deze film) zo penetrant, het is een ijzingwekkende ervaring waardoor ik overtuigt ben dat dit DE manier is om Blade Runner 2049 te zien is. We gaan niet snel een film zien die IMAX zo goed doet.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2017, 00:53   #15404   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
What he said. Vooral de soundtrack. De soundtrack in IMAX. Man man.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2017, 07:55   #15405   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

It.
Leuke sfeer en setting, maar ik moet nog de eerste horror tegenkomen die mij doet schrikken of in spanning houdt.
Old 15-10-2017, 23:18   #15406   link
vincent vega
huh?

vincent vega's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
maar ik moet nog de eerste horror tegenkomen die mij doet schrikken of in spanning houdt.
Get Out?
It follows?
vincent vega is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 08:54   #15407   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by vincent vega View Post
Get Out?
Get out was id zéér goed.
Old Yesterday, 10:25   #15408   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

ok, heb hem net gekocht
Old Yesterday, 22:08   #15409   link
ToVoT
...

Brawl in cell block 99

Gewoonweg kei goeie film.
Had me totaal ni aan zo'n film verwacht.

Vince Vaughn, kakslecht in comedies. In deze film zag ik hem graag spelen. Was perfect voor de rol.
ToVoT is online now   Reply With Quote
Old Today, 17:36   #15410   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

l

Quote:
Jow, idem.

Die heeft scènes met bijna alle andere belangrijke personages in de film en is altijd keigoed. De tweede keer had ik ook veel meer aandacht voor de tragische kant van haar "streberige" karakter, wat haar nog een stuk boeiender maakte.
Net gezien en hij was fantastisch. Als ze nu Deakins geen Oscar geven dan weet ik het ook niet meer. Muziek, scenario, production design, regie, enz... Alles was top.
Maat, ik ben zo content dat ze dit niet verprutst hebben want Blade Runner is zowat mijn all-time favoriete film.

Ik was verbaasd van mezelf hoe emotioneel ik betrokken was bij de Replicants hun bestaan. Hartverscheurend bij momenten, zeker als ze zo ergens in de film zeggen dat ze hun gevoel van emotie kunnen aanpassen aangaande van model tot model.
En dé ster by far, zoals jullie beide hier zeggen, was Luv die zowel Ford als Gosling van het scherm zit te spelen imo. Holy shit, wat een acteerprestatie was dat en wat een prachtige rol ook om te spelen. "I'm the best one!".
Cage is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules