Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 30-01-2016, 20:11   #801   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Vandaag de hele dag bezig geweest met het inbouwen van de gashaard. Wat is dat onding zwaar en onhandig. Maar met de hulp van wat lege bierbakken hebben we dat ding wel op zijn plaats gekregen.

Vandaag nog wat metalstuds geplaatst, morgen met gyproc alles afwerken.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 13:10   #802   link
Lycas
Senior Member

Vinyl verwijderen, hoe?

Ik heb geleerd dat je 2 varianten hebt, je hebt geluk en hij is enkel langs de zijkanten geplakt of je hebt geen geluk en hij is volledig geplakt.

Bij volledig geplakt, gewoon veel mankracht om hem te verwijderen en afzien of zijn er hier en daar wat tips. Ik zou het willen vermijden om dure tools te huren, iemand tips?
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 13:45   #803   link
seniorsam
Senior Member

seniorsam's Avatar

Mijn pa en ik zijn zo eens begonnen om 30m gelijmde kurkvloer af te strippen met de hand met gereedschap die we voorhanden hadden (steekmes, schroevendraaiers, alles wat we maar konden vinden in de kelder). Na een paar uur sukkelen zonder resultaat toch maar in de auto gesprongen en een tapijtstripper gaan huren. Op anderhalf uur was alles weg, machine terug gedaan en betaald voor een halve dag. Heeft ons 30 euro gekost.
seniorsam is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2016, 19:34   #804   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by kar View Post
Hangt er misschien van af waar zijn regenwater naartoe gaat. Als zijn regenwater in de beek terecht komt met een terugslagklep dan zal het water opstapelen in zijn regenbuis, wat ook nefast kan zijn.
Alles waterde wel af, maar het was blijkbaar net iets te veel op te korte tijd. Eens regen opgehouden was het binnen het uur weg en 's avonds zag het er terug 'normaal uit'.

De gracht/beek vloeit onder het huis af met een buis van 25cm die overgaat in een van 35 cm. De buis van 25 cm was volledig onder water - dus volledig gevuld, met verloop naar grotere diameter dus nog genoeg afvoer vanaan het huis, waar ze dus aansluit.

't is daar dat ik nu een 2e afvoer ga creëren.
Old 06-02-2016, 11:12   #805   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

onlangs ontdekt dat mijn doorstromer ketel opentherm ondersteunt, maar mijn thermostaat is dat niet denk ik (aan/uit met relais). Opentherm zou je ketel kunnen laten moduleren.
Iemand ervaring daarmee? De moeite waard om de thermostaat te vervangen? Ik heb gewoon radiatoren, geen vloerverwarming.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2016, 16:43   #806   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by CyberMonkey View Post
Prutser van een loodgieter indertijd, ofwel dommigheden uitgehaald door de vorige eigenaars. 't is nochtans niet dat die installatie complex is, één verdiep, grote buis in de kelder met amper 4 aftakkingen.
niet onderschatten hoeveel prutsers er rondlopen
of gierige eigenaars die alles laten doen aan bodemprijzen
Old 06-02-2016, 18:20   #807   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Op 11 april wordt normaal gezien de akte van ons huis ondertekent en krijgen we dus ook de sleutels. Op de voordeur en achterdeur (aan keuken) zouden we graag nieuwe sloten steken. Ik zou begot niet weten welke sloten te kiezen en wat googlen brengt ook niet meteen meer duidelijkheid.

Wie (recent) in dezelfde situatie zat, wat voor sloten hebben jullie genomen en waarom?
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2016, 19:37   #808   link
Matthias
*snore*

Waarom die zotte kost überhaupt maken?
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2016, 19:41   #809   link
Lycas
Senior Member

Bezit mijn huis nu een paar dagen, de bouw is van 2003. Heb boven alle plinten al weggehaald en ga ook de vinyl vloer weghalen, er komt laminaat.

Ik heb opgemerkt dat die mensen maar 1 laag verf hebben gezet op hun pleister en veel gaatjes maken. Dus veel plamuurwerk voor het schilderen. De Vinyl was redelijk slecht gezet dus die ging er gelijk niets uit.

Nu nog eens kijken naar de waterpomp voor het regen water, de toiletten zijn daar op aangesloten en die pomp maakt serieus wat lawaai. De waterdruk zou te laag zijn en daarvoor moet die altijd in gang schieten? Iemand die dit al kent ofzo?
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2016, 19:54   #810   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Het gaat hem om een huis dat voordat wij het kochten door redelijk wat verschillende huurders gehuurd werd. De verkopers kwamen af met de tip om dit te doen en zelf had ik er ook al over nagedacht. Het is een alleenstaand huis kort bij een steenweg. Dan precies toch graag die kost voor een veiliger gevoel.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2016, 20:01   #811   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
omdat vorige eigenaars gewoon binnen kunnen met hun oude sleutels, domooft. en je weet niet echt hoeveel vorige eigenaars er waren, en hoeveel oude sleutels er nog in omloop zijn

Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
Op 11 april wordt normaal gezien de akte van ons huis ondertekent en krijgen we dus ook de sleutels. Op de voordeur en achterdeur (aan keuken) zouden we graag nieuwe sloten steken. Ik zou begot niet weten welke sloten te kiezen en wat googlen brengt ook niet meteen meer duidelijkheid.

Wie (recent) in dezelfde situatie zat, wat voor sloten hebben jullie genomen en waarom?
laat sowieso eens gans het aspect van veiligheid eens bekijken. een eenvoudig slotjes van Abus kost zo'n 10-20 euro. betere sloten gaan zo'n 30-80 euro. vanaf 120 euro heb je een slot met een code/badge die je nodig hebt om de sleutels te kopieren. met die sloten valt er niet zomaar te foefelen, en je bent zeker dat mensen geen sleutels achter je rug kunnen kopieren.

toen ik verhuisde vond ik het nodig om alles te vernieuwen, omdat het vorige materiaal niet de minste bescherming bood.
ik besloot een nieuwe cassette te nemen, een passend veiligheidsrozet en een redelijk deftig slot. was ergens 100 of 110 euro voor 1 deur en heb ik zelf geplaatst. dat houdt de randdebielen buiten en zal wel wat meer moeite (lees: lawaai) vereisen om binnen te raken
Old 06-02-2016, 20:03   #812   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

en pas verdomme op wanneer je cilinder uit de deur steekt. bij mij was dat zo, en was er een plaatje aanwezig om dit te verbergen, maar dat kon je van buitenaf gewoon afvijzen.
elk leuk lief onschuldig meisje (of vuile stinkende oostblokker) raakt anders binnen in een oogwenk

Old 06-02-2016, 20:04   #813   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

In mijn huidig huurhuis heb ik gewoon het cilinderslot vervangen door een van Yale.

Last edited by Fallschirmjaeger; 06-02-2016 at 20:08.
Fallschirmjaeger is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2016, 20:07   #814   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

en blijf weg van de belachelijk goedkope sloten
er zijn van die sloten met platte sleutel te krijgen voor 5 euro, met een universele sleutel en blokje hout raak je zo binnen. ik heb liggen

Old 06-02-2016, 21:10   #815   link
Horla
Senior Member

Sowieso zijn er wel veel verschillende lengtes van sloten dus zomaar op de gok één kopen lijkt mij riskant. Als het uitsteekt ben je er niets mee want dan breek je het slot er idd gewoon af en als het niet groot genoeg is, kan je je sleutel er niet volledig insteken.

Het beste is kijken of het huidige slot goed is qua lengte en dat er eens uitvijzen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2016, 22:34   #816   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by deev´ View Post

Zet op de achterdeur sowieso een slot waar je geen sleutel gat hebt aan de buitenkant. En gewoon 1 keer draaien voor volledig dicht i.p.v. dubbel. Geen sleutel nodig dan. Mocht er in het verleden al ingebroken zijn, een extra schuifslot of zo installeren boven en beneden. Dan heb je ook een 3 puntslot. Vergeet niet uw ramen etc. ook te beveiligen.

De voordeur sowieso minstens voor een dimple slot gaan, liefst 3D key. Tussen de €150-180. Ik zou wel niet onmiddellijk weten welk een echt goed en veilig merk is. Want de CISA die wij hebben is blijkbaar ook in 1-2 minuten te picklocken en zou een rebrand zijn van ABUS. Wat ook al geen vette is.

't Meest belangrijkste is, zoals al gezegd, dat uw cilinder niet uitsteekt en er afdekplaatjes zijn die uiteraard enkel langs binnen dicht te schroeven zijn. En ... dat uw kader waar de deur in zit niet rot is, uw slot niet in een gat gaat dat niet past etc etc.

Last edited by OmegaII; 08-02-2016 at 17:34.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2016, 23:37   #817   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

piclocken, da's iets nieuw
verwachten dat iedereen 150 tot 180 euro legt voor een slotje is een utopie. begin eerst met de rest in orde te brengen, en zie dan hoeveel je nog wilt uitgeven aan het slot zelf
Old 07-02-2016, 08:42   #818   link
Matthias
*snore*

Er bestaat dus ook iets als slotensnobisme. The more you know!
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2016, 20:23   #819   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

ik heb dit gekocht
http://www.amazon.de/dp/B00L4VP24S/r...E_3p_M3T1_dp_1
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2016, 21:32   #820   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

http://www.bouwshoponline.nl/17917-a...-3030-skg.html
Wij hebben deze gestoken. 3 deuren sluiten langs binnen en buiten met zelfde sleutel. Sleutel kan langs binnen op slot blijven zitten, vind ik zeer handig. Telkens ook met veiligheidsrozet dat van binnenuit vastgezet is, zodat het slot niet kan afgebroken worden. Alles samen 500 euro, maar dat heb ik er voor over, zeker gezien ze bij de buren al 2x hebben ingebroken.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules