Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 12-07-2019, 19:38   #2241   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

hmmz, steam was blijkbaar path of exile aan't updaten, nevermind, tis in orde
Teki is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2019, 02:12   #2242   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ah neen zie

Dat hebde dus met cheapo moederbordjes.. mijn x4 slot is nog pcie 4x 2.0 standaard..dat kan maar 1600mb aan.

Nu moet ik wel een nieuw mobo kopen
Old 13-07-2019, 08:11   #2243   link
gvd
Senior Member

Gewacht op nieuwe ryzen voor systeem te bestellen maar nu heb ik het gevoel nog langer te moeten wachten.
Die x570 borden zie ik niet zitten, te duur voor wat het is en dan nog kleine fans erop, alternatief is voor ouder bord te nemen maar dan zit ik weer vast aan msi ivm bios update, feitelijk toch een gedoe voor een nieuw systeem hoor.
Heb zelfs al overwogen om gewoon een 2700x met x470 bord te bestellen, stuk goedkoper maar ook stom als er een interessantere nieuwe cpu is, pfff
gvd is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2019, 12:20   #2244   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Bios updates zijn heel eenvoudig de laatste tijd hoor, bij een aantal kan het tegenwoordig zelfs vanuit Windows.

Dus een X470 bord met een Ryzen 3 generatie CPU is een perfect optie indien je niet wilt betalen voor de X570. Zo zijn er veel andere pc bouwers die er ook over nadenken, MSI, Asrock,Gigabyte hebben zelfs een paar dagen geleden al updates doorgeduwt, ik denk dat Asus nog een beetje achterhinkt.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2019, 14:18   #2245   link
gvd
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
Bios updates zijn heel eenvoudig de laatste tijd hoor, bij een aantal kan het tegenwoordig zelfs vanuit Windows..
Biosupdate is geen probleem dat heb ik vroeger nog vanop een diskette gedaan
Probleem is dat ik geen cpu heb waar ik de update mee kan uitvoeren tenzij ik voor een msi bord ga waar ge kunt flashen zonder cpu en geheugen, de 400 borden kunnen bovendien een probleem hebben met de grote vd rom chip blijkbaar.
Old 13-07-2019, 17:21   #2246   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Niets mis met MSI imo

Ook : als je bij een lokale shop koopt; kan je misschien wel vragen of ze die flashen voor jou, zodat de cpu/ram combo werkt.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2019, 21:13   #2247   link
gvd
Senior Member

Nee tuurlijk, geen probleem met msi, maar er zijn interessantere x470 bordjes voor mij maar die hebben die usb bios flash niet
Deze gigabyte bv https://azerty.nl/product/gigabyte/3...moederbord-atx

Last edited by gvd; 13-07-2019 at 21:16.
Old 13-07-2019, 22:16   #2248   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by gvd View Post
Biosupdate is geen probleem dat heb ik vroeger nog vanop een diskette gedaan
Probleem is dat ik geen cpu heb waar ik de update mee kan uitvoeren tenzij ik voor een msi bord ga waar ge kunt flashen zonder cpu en geheugen, de 400 borden kunnen bovendien een probleem hebben met de grote vd rom chip blijkbaar.
Sorry te rap gelezen.

Ja inderdaad dat kan, die rom chips zouden geen 256 zijn, MSI plant een update inderdaad. Geen idee voor wanneer.
Old 15-07-2019, 19:47   #2249   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Lees ik dat nu goed dat ze light BIOS versies gaan moeten uitbrengen? Waar ze functionaliteit moeten uitsmijten, omdat er niet genoeg plaats is voor de upgrade anders?

Dit is de reden dat ik vroeger van AMD weg bleef.. mijn laatste AMD was zo'n overclockbare met BH5 ram.. Nu heeft intel ook wel wat fuckups gedaan met hun bugs, maar dit hadden ze toch allemaal moeten zien aankomen?

Slechte fans op dure moederborden, slecht upgradebare oudere moederborden..

En wat een brol ook weer van samsung... jeej gratis game... ze geven zichzelf 2 weken om te replyen, en dan nogeens 6 weken om de gamecode op te sturen. Wtf? 2 maanden...
Old 16-07-2019, 08:59   #2250   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Dit is geen fout van AMD hé, dit is een fout van de moederbord fabrikant en hun bios versies.
Ik denk zelfs dat MSI de enigste is die met dit probleem zit.

Je mixt alle zaken rustig door elkaar

- De Asrock Taichi heeft inderdaad een rare fan setup op een moederbord van 330 euro, als je een dikke grafische kaart hebt kan die in de weg zitten. Dat heeft een impact en er zijn een paar mensen die al een soort panic hebben gehad op het moederbord.

Als je echt zoekt naar moederborden met x570 dan kijk je best eens naar Gigabyte, de X570 elite (202 euro) is voor die prijs regio een van de beste borden. Wil je nog liever Wifi kan je nog een Asus TUF Gaming nemen. Beide Asus en Gigabyte hebben "te" goede borden in de 200 regio en dit maakt hun borden op de 250 regio best nutteloos.

Als je echt boven de 300 euro wilt kijken, moet je ongeveer kijken naar die Taichi omdat die alle features heeft van moederborden die een pakje duurder zijn.

Dat uit de weg is er wel degelijk een bug aan de gang en deze heeft te maken met het geheugen snelheid, normaal zouden de fabric clock van de CPU een 1 op 1 relatie moeten hebben met de snelheid van het geheugen. Maar het geheugen dat het beste zou presteren voor Ryzen (3600) heeft een probleem met die fabric clock, voor een onbekende reden gaat de Bios de fabric clock lager zetten dan de geheugen snelheid, dit moet je dus manueel aanpassen voor het moment.
Old 16-07-2019, 21:19   #2251   link
gvd
Senior Member

Azerty heeft ook optie voor bios te updaten zie ik juist, zal wel te betrouwen zijn zeker.
Rtx 2070 super kaarten zijn nog amper verkrijgbaar maar ga de rest van pc al bestellen, lang genoeg gewacht, ga voor dat gigabyte x470 bord gaan met een 3700x
Old Yesterday, 08:16   #2252   link
Horla
Senior Member

Je kan ook gewoon gebruik maken van de gratis leen cpu van AMD zelf uiteraard.
Horla is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 13:48   #2253   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

https://www.reddit.com/r/Amd/comment...an_noise_is_a/

Wel goed om te zien dat die kutfans geen probleem zijn.
Old Yesterday, 16:01   #2254   link
gvd
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
https://www.reddit.com/r/Amd/comment...an_noise_is_a/
Wel goed om te zien dat die kutfans geen probleem zijn.
Ook al over gelezen, nog van gedacht veranderd, ga die gigabyte x570 elite nemen.
Old Yesterday, 17:35   #2255   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

ist nu een goeie tijd om een laptop te kopen of wacht ik best ff, wil wat af van een gewone PC omdat die teveel plaats inneemt
rooz is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 19:15   #2256   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

goeie moment, veel waar-voor-uw-geld gaymer laptops

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules