Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 17-04-2013, 20:00   #2081   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Shrimphype...'gniii...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 22:03   #2082   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robin View Post
Don't Starve is echt goed. Zit je daar de hele tijd bezig stuff te maken en uit te proberen en te denken dat je goed bezig bent, en dan BAM hiere, nen winter op uw dak. Peist da ge nog 20 meter verder kunt lopen zonder warmere kleren te craften of verwarmde stenen mee te nemen zeker? Of zullen we vlug keer alle dieren in winterslaap steken en de meren laten dichtvriezen, dus fuck infinite vis.

3 dagen heb ik het uitgehouden toen de eerste sneeuw viel. 3 dagen.

Topspelletje.
Ik zat just aan dag 17. kampke gebouwd met 4 dry racks. Er zaten echt enorm veel konijnepijpen in de buurt, dus ik kon continu vlees drogen. Bon genoeg voedsel, sanity max, alles dik ok. Ik had ook echt een goed eiland momenteel.

Dan is het avond, ik bouw een alchemy engine. Ben aan het zien welke recipes ik heb unlocked en ik zit niet op de tijd te letten. Is het ineens donker. bon, np, ik wil wat hout op de fireplace smijten, maar ik klik mis. 2 secs later ben ik dood. Wa een fucking idiote fout En ik was zo goed bezig. Bam, alles weg.

Maar ik heb een tip gelezen dat je best niet te rap een kamp opzet tot je beefalo's tegenkomt. Kunt best daar een kamp opzetten omdat je dan later hun mest kunt gebruiken om te farmen. We beginnen aan de vierde poging, maar 't zal voor morgen zijn. Verste tot nu toe was 19 dagen en toen was het omdat ik mijn sanity volledig was verloren.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2013, 22:47   #2083   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Ja, ik was me ook aan het afvragen waar je het best een kamp opzette. Ik ben tot in dag 23 geraakt door een kamp te bouwen tussen een aantal ponds met frogs (die respawnen zot snel en sommige combo's in fornuis met kikkerbillen geven goeie food + health regen) en konijnengaten. Was ook bezig vlees te drogen op een viertal rekken, maar ik had totaal geen idee dat de winter ging komen. Komt dan plots zot snel in de problemen met food .
Ik had toen inderdaad ook een hele farm opgezet met berries, maar kon nergens beefallo's vinden voor manure...

Daarnet wel nieuw spel opgestart, en was ook wat aan het zoeken achter een deftige kampplaats, maar na 4 of 5 dagen nog steeds niets tegengekomen. Zo begin je wel wat achterstand op te lopen denk ik. Precies toch af en toe chance hebben bij spawns. In mijn allereerste spel kwam ik zo een respawn schrijn tegen (waardoor je nog eens opnieuw begint nadat je doodgaat) en een mandragon spawn (full hp en health als je dat kookt). Jammer genoeg wist ik toen langs geen kanten waar ik mee bezig was, en dus toch ook snel doodgegaan. Twee keer ...
Robin is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 00:13   #2084   link
Ashner
Psychokieke

Ashner's Avatar

Hype! Heb het ook maar gekocht, €5 voor 2 exemplaren is bijna voor niet .
Old 18-04-2013, 08:38   #2085   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Mag ik er eentje overkopen?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 18-04-2013, 08:46   #2086   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Als ik de posts van DJ en Robin zo lees, klinkt het wel awesome.
Raar, had er nog nooit van gehoord.
Old 18-04-2013, 09:16   #2087   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Het klinkt mij eigenlijk wat te random.
Sexy Schaap is online now   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 09:20   #2088   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dat is dan ook de bedoeling bij een roguelike game, niet?
Old 18-04-2013, 09:35   #2089   link
Ashner
Psychokieke

Ashner's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Mag ik er eentje overkopen?
Ik heb het al aan een vriend gegeven sorry
Old 18-04-2013, 09:38   #2090   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik koop het vanavond wel Lapino. Blijkbaar is dat per 2 exemplaren.

Een spel door Klei dat omschreven wordt als Minecraft in Tim Burton-stijl.

Te veel win in één zin.
Old 18-04-2013, 09:48   #2091   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ok laat me dan maar weten, dan betaal ik je de helft terug

Old 18-04-2013, 11:41   #2092   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sexy Schaap View Post
Het klinkt mij eigenlijk wat te random.
Voor een AAA hater kan ik het nochtans enkel aanraden... Er is helemaal niks "random" aan dat spel. Het is een survival game waarin jij alles beslist. Het heeft een super stijl en is duidelijk gemaakt met heel veel fantasie.
Het speelt trouwens heel erg soepel (alles oogt netjes en alles wat je doet voelt gewoon soepel (zoals in een blizz game)). Elke 2 weken trouwens grote updates.

In elk geval, meer gameplay uren plezier dan in een shooter van 50 euro
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 15:55   #2093   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Fuuuuuck. Had me goed voorbereid op de winter, had net nog die olifant getracked en afgemaakt, dus shitload aan groot vlees, laatste 10 dagen ook al vlees aan het drogen, kisten zaten vol met hout en jerky, had me oorwanten gemaakt enal. KOMAAROP WINTER.

Ah neen, hier, op dag 19 nog vlug 3 hounds op uw dak, tis toch ni da ge low health waart na die olifant. Maat, kwou een winter overleven .
Robin is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 16:02   #2094   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Ook gekocht, kan je tegelijk die chrome key en de steam key gebruiken? If yes, dan heb ik nog een key over.
Old 18-04-2013, 18:18   #2095   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Roguegames best games.
Avonden sucken en pigs kicken alvast arse in het begin (no bacon )

Al lang in de mot dat er een shitload te ontdekken zal zijn.
Old 18-04-2013, 21:53   #2096   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Niemand die Defiance speelt? Intrigeert me wel.

Old 18-04-2013, 22:39   #2097   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Defiance is een doorsnee mmofps met een gigantisch MEHH gehalte (repetitief, saaie landschappen, niks speciaals). Het enige leutige in het spel zijn de vehicles.
Old 19-04-2013, 00:20   #2098   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Retesaai, ja. 2x een paar uurtjes zitten spelen, boeit me echt niet. Arkfall events zijn constant hetzelfde (ofwel heb ik wreed veel malchance - Rift was een pak gevarieerder), en voor de quests moet je gewoon _constant_ dezelfde mobs afmaken. Nul komma nul variatie, nu en dan eens een elite met 10 keer meer health. Interface is ook een ramp.

Misschien is het een kwestie van doorzetten (spel lijkt hier en daar toch wel semi-positieve reviews te krijgen) maar als er na 5-6 uur nog absoluut niks veranderd is heb ik maar weinig zin om nog lang verder te doen.

Last edited by Pleun; 19-04-2013 at 00:23.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 00:42   #2099   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Jammer wel, het concept erachter klonk erg leuk.
Old 19-04-2013, 10:51   #2100   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Pleun View Post
Retesaai, ja. 2x een paar uurtjes zitten spelen, boeit me echt niet. Arkfall events zijn constant hetzelfde (ofwel heb ik wreed veel malchance - Rift was een pak gevarieerder), en voor de quests moet je gewoon _constant_ dezelfde mobs afmaken. Nul komma nul variatie, nu en dan eens een elite met 10 keer meer health. Interface is ook een ramp.

Misschien is het een kwestie van doorzetten (spel lijkt hier en daar toch wel semi-positieve reviews te krijgen) maar als er na 5-6 uur nog absoluut niks veranderd is heb ik maar weinig zin om nog lang verder te doen.
Genoeg games om te spelen Pleuntjelief. Steekt daar uw tijd niet in

blumcole is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules