Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 18-02-2009, 10:02   #1   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

iBood Thread

Voor (inetvreemde) mensen die iBood niet kennen, deze site verkoopt dagelijks een ander product aan een (meestal) interessante prijs. Dit kan gaan van parfum tot HiFi's, van PS3's tot duo friteuses. Persoonlijk check ik de site (indien mogelijk) dagelijks, en heb ik al een paar dingen daar gekocht. Echter, soms weet men/ik niet of dit deftig materiaal is, daarom deze thread. Daar het originele forum vol keeskoppen zit en er vaak "nah, heb ik al", "niet nodig", "first post" , "hmmmm oke.. ","niks voor mij" en andere onnuttige zaken tussen staan, en ik zowiezo meer vertrouw op de shrimpers hun mening, kunnen we de interessante producten hier bespreken.

Last edited by sn1p3r; 18-02-2009 at 10:15. Reason: Frenzneut
sn1p3r is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2009, 10:04   #2   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Western Digital My Book World Edition 750GB NAS Hard Disk

Iemand enige ervaring mee? Lijkt me wel een goede prijs, vooral dat het gigabit is... voor ~100 euro

Last edited by sn1p3r; 18-02-2009 at 10:16. Reason: Eponeut (ge hebt wel gelijk, vuile japfag)
sn1p3r is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2009, 10:06   #3   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

nu niet om een thread partypooper te zijn maar ibood heeft z'n eigen forum waar al die dingen aan een iets snellere tempo bespreken: http://www.ibood.com/be/nl/product_list.php

ik krijg dagelijks de ibood's in mijn mail, maar het is misschien wel intresant om de coole koopjes hier te posten
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2009, 10:10   #4   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Best ook wel de prijs erbij zetten dan, speelt enorm mee in het kopen-nietkopen verhaal.

In elk geval moet je voor een NAS tegoei uitmaken of je het nodig hebt. Het is network storage, dus als je bvb vanalles wilt streamen naar je TV, of alle PC's handig wilt backuppen op die ene schijf is dat perfect. Als je gewoon een externe HDD wil, of gewoon meer gewone storage koop je best iets anders.

Over deze:

Quote:
Afrader, deze NAS box (en andere van deze prijsklasse). Wij hebben er zo een (1TB) en je haalt er throughputs van 3-5MB/s mee - zielig, zeker omdat ze er een 1Gbit aansluiting opzetten. Ook NFS is standaard NIET actief. Via USB kun je hem ook niet aansluiten aan een PC, als je dacht dat dat sneller zou gaan (die USB dient om nog een externe HDD aan te hangen).

Het enige voordeel vind ik nog de flexibiliteit van een Linux shell die je kunt krijgen met dit model, maar dan moet je wel bereid zijn enkele (publieke) firmware-update-hacks toe te passen. Maar qua CPU/RAM is het dan ook weer niet zodanig voorzien dat je gekke dingen kunt doen; ik geloof 32MB RAM of zo.
3-5MB/s is hoop en al 50Mbit max, dat is nog niet eens 100Mbit. Je kunt er wel 720p (en 1080p denk ik) mee streamen, maar dan nog is het een gemiste kans.

Kijk ook uit of hij UPnP heeft.
Old 18-02-2009, 15:01   #5   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Quote:
Originally Posted by Epo View Post
Best ook wel de prijs erbij zetten dan, speelt enorm mee in het kopen-nietkopen verhaal.

In elk geval moet je voor een NAS tegoei uitmaken of je het nodig hebt. Het is network storage, dus als je bvb vanalles wilt streamen naar je TV, of alle PC's handig wilt backuppen op die ene schijf is dat perfect. Als je gewoon een externe HDD wil, of gewoon meer gewone storage koop je best iets anders.

Over deze:

3-5MB/s is hoop en al 50Mbit max, dat is nog niet eens 100Mbit. Je kunt er wel 720p (en 1080p denk ik) mee streamen, maar dan nog is het een gemiste kans.

Kijk ook uit of hij UPnP heeft.
En geen NFS support en met 3-5mb/s via samba streamen naar een mediacenter op HD = no go
Old 19-02-2009, 08:51   #6   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Vandaag "Lexmark Wireless 4-In-1 Professional Printer X9575", aan de helft van de prijs zijne 129 euro.

Zijn Lexmarks deftig? Mijn dell printer hangt me stevig de kloten uit (cartouches zijn duur en duurt veel te lang om te bestellen via dell, en werkt niet met mac osx).
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2009, 08:57   #7   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

niet echt een fan van lexmark.

Op het werk hebben we hier een ganse hoop lexmark laserprinters, ze maken enorm veel lawaai en voelen niet echt stevig aan.
De eerste 10 die hier geleverd werden hadden problemen met hun toners, een of ander veertje brak af waardoor de toner nutteloos werd.
Met de tweede reeks moeten we meestal 2 dagen na ingebruikname een technieker laten langskomen omdat ze een verschrikkelijk tikkend geluid maken bij het printen.
Old 19-02-2009, 11:13   #8   link
Farnsworth
Senior Member

Farnsworth's Avatar

Ik heb een Lexmark inktjet en ik ben ook geen fan.
De printkwaliteit is maar zo-zo, alle kalibratie ten spijt. De inkt is goedkoop, maar is wel heel snel op in vergelijking met mijn andere printer, een HP. Bovendien produceert dat onding zoveel lawaai dat je op straat kan horen dat ik iets afprint in een kamer achterin het huis. Werkelijk hallucinant hoe luid dat ding is.
Lang verhaal kort: de Lexmark staat nu stof te vangen in de kelder als backup.
Farnsworth is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2009, 10:12   #9   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

vandaag:

54,99

als ik nog gene had, zou ik hem kopen, verdomd handig!
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2009, 10:24   #10   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Mja, ik zou ene moeten hebben die meer IT gericht is... torxskes van versch. formaten enzo..
Old 20-02-2009, 10:50   #11   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

dan moet je deze er nog bijkopen

http://store.leatherman.com/shop/shop.aspx?category=37

gewoon te steken ipv de philips en plat die er bijkomt
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2009, 15:54   #12   link
Antek
Shrute Farm Beets

Antek's Avatar

Mijn wave heeft geen verwisselbare bit-houder. Er steken wel een paar schroevendraaiers in maar die zijn "vast". Heb ik een ouder model?

F.Niet.
Antek is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2009, 03:07   #13   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Jup, dat is idd een ouder modelleke
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2009, 23:33   #14   link
jmke
★★[M]★★

jmke's Avatar

Quote:
Originally Posted by sn1p3r View Post

Western Digital My Book World Edition 750GB NAS Hard Disk

Iemand enige ervaring mee? Lijkt me wel een goede prijs, vooral dat het gigabit is... voor ~100 euro
heb gelezen dat die serieus underpowered is, via Gigabit 6-7mb/s speed max :/

zo ie zo meeste NAS devices voor 1gbit geen competitie voor miniPCtje, beste NAS die je €400+ zonder HDDs betaald, heeft max 20-30mb/s read, 10-15mb/s write. Met €200 miniPCtje zit je aan 50-60mb/s read/write
Old 26-02-2009, 09:19   #15   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Heb een apart draadje open gedaan voor verdere discussie hierover.

On topic, Fujitsu Siemens pc vandaag, big no-no voor mensen die willen weten wat er écht in hun pc zit.
Old 02-03-2009, 00:06   #16   link
leetduud
ik verveel mij vaak

leetduud's Avatar

Vandaag: Polaroid PoGo voor 70€.

Ik ben verdomd geintreseerd, maar ik twijfel enorm.

Iemand ervaring?
leetduud is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2009, 00:45   #17   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

http://www.pcworld.com/reviews/produ...view/pogo.html
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 08:53   #18   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Quote:
Nintendo Wii Sports Pack
Oude Prijs€ 329,95
iBOOD PrijsNu! € 199,95 + (4,95)
40 euro verschil met andere online shops.
Verleidelijk wel.
Old 03-03-2009, 11:10   #19   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Klopt die 'Oude Prijs' ooit?

Die super deals zijn altijd zo zwak dat ze de oude prijs moeten faken om spectaculair over te komen.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 14:13   #20   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Mjah, voor die Wii was ik dat nu ook aan't denken. Afaik heeft die altijd op € 249 gestaan ozfo.

Nuja, er zijn momenten dat ze er spot-on op zitten en dan nog eens de helft van de prijs afdoen ofzo
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules