Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 06-08-2008, 09:50   #1   link
-Tarantula-
Senior Member

surround sound kabels

yoo,

vloer ligt nog niet in de woning en nu vroeg ik me af welke kabels ik best voorzie voor surround sound, zou me een home-cinema willen aankopen, niet high-end maar eerder iets rond de 300-500€ en vroeg me af welke kabels je daarvoor moet voorzien.

zodat ik deze al kan klaarleggen en dan wanneer huis af is kan aansluiten natuurlijk, volgens schoonvader zou ik niet makkelijk zo een kabeltjes door een geribde wachtbuis van +-2cm doornsede kunnen trekken met +- 2 bochten van 90°?

thx in advance
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2008, 10:24   #2   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

bochten van 90°... gevaarlijk, zie dat je dan wachtbuis hebt met trekdraad en dat je bochten niet té scherp zijn.

kabels moet je nog niet leggen, gewoon wachtbuiten met trekdraad en dan kan je achteraf de juiste kabels leggen
Old 06-08-2008, 13:27   #3   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Wachtbuizen is all you need, kan je nog alle kanten mee uit en alles is proper verstopt.
Old 06-08-2008, 13:30   #4   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Originally Posted by -Tarantula- View Post
yoo,

vloer ligt nog niet in de woning en nu vroeg ik me af welke kabels ik best voorzie voor surround sound, zou me een home-cinema willen aankopen, niet high-end maar eerder iets rond de 300-500€ en vroeg me af welke kabels je daarvoor moet voorzien.

zodat ik deze al kan klaarleggen en dan wanneer huis af is kan aansluiten natuurlijk, volgens schoonvader zou ik niet makkelijk zo een kabeltjes door een geribde wachtbuis van +-2cm doornsede kunnen trekken met +- 2 bochten van 90°?

thx in advance
Any cable will do
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2008, 22:06   #5   link
-Tarantula-
Senior Member

dus gewoon 2 stroomdraadjes voorzien van bepaalde dikte (caré?) per wachtbuis?
Old 07-08-2008, 08:29   #6   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

1.5 carré is ruim voldoende
Old 24-08-2008, 19:47   #7   link
-Tarantula-
Senior Member

even op kabels terug komen, mogen dit gewone elektriciteitskabels zijn (dus stug met solide koperen kern) of moeten dit kabels zijn die ze bvb verkopen in MM, redelijk flexibel en bestaan niet uit één solide kern koper, maar meerdere draadjes tegen elkaar gewonden?

zou ook deze gebruiken http://nikoportal.customer.ipower.be...main/PFC43.jpg

dus gewoon in muur steken en met kabel ondergronds doorverbinden met box en dan later home cinema of versterker op deze wall sockets van niko aansluiten, die dan uiteindelijk rechtstreeks op box aangesloten zitten.

goed idee of niet?
Old 05-09-2008, 08:40   #8   link
-Tarantula-
Senior Member

nog even vervelend doen aangezien ik nog nooit een home cinema in werking heb gezien bij iemand thuis

is deze set deftig? http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...ony_HT_SS1200/

of ga ik dan beter voor een deze? http://www.redcoon.be/index.php/cmd/..._Movie_120_MX/

wat is het verschil tussen home cinema set en een versterker zoals deze laatste? (behalve dat de versterker geen dvd's speelt )

nog een vraag, indien ik een tv opstel met digicorder, een ps3 (als die nog in budget valt ) en een wii, moet ik die allemaal via 1 audiokabel verbinden met deze versterker of hc set? dus in totaal 3 ingangen nodig in de versterker of set?

zodat wanneer ik game of tv kijk, altijd surround sound werkt en kan dit ook uitgeschakeld worden met simpele knop om enkel boxen van tv te gebruiken?

btw ga toch voor die flexibele audiokabels gaan aangezien deze om één of andere reden beter zouden zijn dan solide elektriciteitskabels, tenzij iemand hier beter weet?
Old 05-09-2008, 11:39   #9   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Mijn ervaring is dat je beter niet direct een all-in-one surround set koopt. Hoewel dat ervan afhangt hoeveel je wil spenderen aan je set. De prijs is ook navenant als je alles apart koopt .

Beginnen met een surround versterker en 2 leuke floorstanders geeft je vaak al een mooier geluid. Wat later kan je dan eventueel de rest erbij kopen, of weer in stukjes. 2 achterste speakers, center en subwoofer indien nodig, van dezelfde reeks als je eerste 2 speakers.

Wat er speelt kan je normaal zonder problemen instellen. Stereo upmixen naar surround, surround als stereo weergeven, zijn goesting laten doen, kan allemaal. Allemaal apart aansluiten op de versterker idd.
Old 05-09-2008, 16:48   #10   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Optimaal resultaat wil idd zeggen dat je stuk voor stuk opbouwt. Maar da's een serieuze investering - ikzelf kon die niet doen en heb me een Panasonic set gekocht. Het is geen topklasse, maar nog geen seconde spijt van gehad. Hangt er dus een beetje vanaf wat je kan en wil spenderen.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules