Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 13-03-2013, 10:15   #261   link
Rufus
PimpMeister

Wij betalen iets van 70 euro voor ons huis. Boven wel geen verwarming en verwarmen benden met een pelletkachel. PC draait bijna dag en nacht. S'avonds verlichten wij met 7 watt aan lampen en dat helpt wel ferm. Droogkast draaien we niet meer. Hangen alles te drogen op zo een drooghekje in de living. Ziet er niet uit maar als je een voorhistorische droogkast hebt droogt dat beter.

Zo beter zaag?

Last edited by Rufus; 13-03-2013 at 12:00.
Rufus is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2013, 11:57   #262   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Waarom
begin
je
elke
zin
op
een
nieuwe
lijn?

Soit, een alleenstaande kameraad van me heeft een maandelijks voorschot van meer dan 200. Hij laat alles draaien, vergeet continue zijn verlichting uit te doen en zet de droogkas al aan voor twee T-shirts en een broek. Het vraagt heus geen heksentoeren om je verbruik te doen dalen...
Old 13-03-2013, 13:07   #263   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ben eigenlijk vooral benieuwd naar verbruik bij andere shrimpers die vergelijkbaar huishouden hebben (alleenstaande woning, 2 kinderen, nogal wat IT brol, enz..)

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2013, 14:34   #264   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Met uw loon en uwen tuin moet het toch niet zoveel moeite zijn om te investeren in een grondwarmtepomp? Voeg nog een zonneboiler toe en uw volledige verwarming is gratis.
Fieldy is online now   Reply With Quote
Old 13-03-2013, 16:53   #265   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Mijn vrouw wil eerst een gashaard Met andere woorden, nog mr verbruik. Een mens moet er wat voor over hebben, zo'n schoon madam... Trouwens, ons grootste verbruik zit in electriciteit, verwarming is redelijk normaal denk ik.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 13-03-2013, 18:15   #266   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

300 EUR/maand is absurd veel in absolute termen (je hebt je verbruik hier eens gepost, dat was toen serieus aan de bovenkant van de gemiddelden als je gas + power optelde)

Langs de andere kant moet je ook zien naar de levensstijl (open bebouwing, computers, plasmas, halogeen, jacuzzi etc) & manier waarop je woont (vrouw & 2 kindjes)

Ik doe bv. ook de berekening voor mijn ouders, en die hun verbruik is gehalveerd met het installeren van een HR ketel & doordat ik & men zus het huis uit zijn. Sinds daar een jacuzzi staat betalen ze terug 800 EUR meer per jaar ENKEL en alleen al die jacuzzi kost je 800-1500/jaar. Je verkoper gaat spreken over 300-500, maar die kan niet rekenen en neemt enkel de electriciteitskost in rekening. Niet al de rest.

Voor de andere mensen waarvoor ik het uitreken of nakijk zitten er ook een paar bij in een vergelijkbare situatie, 2 vrij jonge kindjes, nieuwe open bebouwing, en die betalen ook 250-350 EUR/maand.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2013, 18:56   #267   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Dus maw ik betaal evenveel als gemiddeld gezin met open bouw en 2 kinderen? Begrijp je post niet zo goed. Eerst zeg je dat het absurd veel is, en op laatste zeg je dan dat je voor andere gezinnen idem qua samenstelling 250-350 uitkomt.

Old 13-03-2013, 19:41   #268   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Lijkt veel in absolute termen, maar is vergelijkbaar met anderen in soortgelijke situaties?
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2013, 12:42   #269   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Heeft er hier iemand ervaring met warmtepompen? En van onze 2 mogelijke architecten is daar dus zot van en zet quasi alles met warmtepompen. De andere neemt altijd gas.

Ik stel mij de vraag hoe duurzaam die warmtepompen zijn en of dat goed werkt?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2013, 12:44   #270   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik ben er alvast stevig over aan het denken om ook voor een warmtepomp te gaan. De investeringskost ligt hoger, maar de verbruikskost lager. En ik heb er nog niemand over horen klagen.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2013, 13:29   #271   link
Rufus
PimpMeister

Warmtepomp > gas
Old 14-03-2013, 13:46   #272   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik denk dat er bij ons iets mis is. Wij hebben een klein appartementje (hoge plafonds en veel ramen die tot boven gaan) en betaalden elke maand 30 euro aan elentriek en gas. Nu krijgen we een rekening van 500 euro opleg. Ik verschoot mij nen hoebel. En het bleek ook vooral voor gas te zijn.
kar is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2013, 15:02   #273   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

controleer alvast eens je meter standen tov de meterstanden aangegeven in de afrekening.
Als daar een groot verschil in is zit er wel een fout in de afrekening.

Kan je vergelijken met vorig jaar ? of zit je er pas ?
30€ voor gas / elentriek is echt te weinig als je ook je verwarming aan zet ipv enkel een douche/bad etc.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2013, 15:27   #274   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Mja, wij wonen er nog maar 9 maand. Dat wil dus zeggen dat de rekening ook voor 9 maand is.

En dat 33 euro wat te weinig was had ik ergens ook wel zien aankomen. Het huis is wel pas vernieuwd in 2009 en had een zeer goede EPC score.
kar is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2013, 16:09   #275   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Hou enkele dagen (nu het nog relatief koud is) je gasmeter goed in de gaten (schrijf de stand enkele keren per dag op) zodat je een idee hebt wanneer je veel verbruikt en hoeveel dat is.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2013, 19:47   #276   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Jooo, nieuw maandelijks voorschot bij Eneco: 41 (gas & elektriciteit).
Lampiris en sinds vorige maand is voorschot 36,88 gas&elektriciteit. Kleine 700 voorschot betaald 2012-2013 en normaal moest ik maar ongeveer 450 betalen.

Verbruik volledig 2012
Gas: 118,5 m
Water: 21,5 m
Elektriciteit nacht: 1200
Elektriciteit dag: -345
Zonnepanelen: 3000

Sinds eind januari de dubbele meter laten overzetten naar een enkelvoudige.
Old 14-03-2013, 23:08   #277   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

dat water, wij komen met 2 aan 110m
Old 20-03-2013, 15:38   #278   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Twas te denken.

Plots een brief in de bus van IVEKA dat er geen contract gekend is bij hun voor mijn adres en dat ze dus de elektriciteit gaan afsluiten.
Ik bel naar Luminus en daar staat mijn contract als zijnde opgezegd voor 30/03 en ze weten niet waarom.
Op mijn facturen en in de webaccount loopt het echter tot 2014.
Man man, wat een administratieve zever. Uiteindelijk gaan we terug van 0 beginnen.
Voor alle voorgaande facturen heb ik een creditnota ontvangen en het reeds betaalde bedrag gaan ze (hopelijk) terugstorten. Binnen een 2 weken ontvang ik een nieuw voorstel tot voorschotten. Dat ik hier al 4 maanden elektriciteit verbruikt is precies van minder belang. Wordt een leuke afrekening volgend jaar.
Old 21-03-2013, 08:43   #279   link
Rufus
PimpMeister

Wij hebben in ons appartement zo een half jaar geen voorschotten betaald.
Pas na een aantal telefoons is dat toen in orde geraakt.
Old 25-03-2013, 14:36   #280   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Rekening van 2012 is ineens wel hl hoog bij ons. 1447,53€ in totaal, waarvan we 501 moeten opleggen, de rest was al met de voorschotten in orde.

Is een verbruik van 6702 kwh op een jaar normaal voor een gezin met 1 kind? (Dat er dan nog maar is van midden april )
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules