Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 04-05-2008, 14:27   #21   link
jmke
★★[M]★★

jmke's Avatar

RJ45 is RJ45 ofdat daar nu CAT5, CAT5 of CAT6 kabel is
dus connector is steeds hetzelfde, vind u een mooi diagram, http://www.ertyu.org/steven_nikkel/ethernetcables.html print dat uit, en zien dat ge niet kleurenblind zijt
Old 04-05-2008, 19:45   #22   link
-Tarantula-
Senior Member

thx voor de link, deze info gevonden, dus niet gelijk welke rj45 connector aangezien ik solid cat6 zou moeten gebruiken en die zijn naar het schijnt dikker en moeilijker of helemaal onmogelijk om in een gewone rj45 te knijpen

About the RJ45 Ends:
The RJ45 end is a 8-position modular connector that looks like a large phone plug. There are a couple variations available. The primary variation you need to pay attention to is whether the connector is intended for braided or solid wire. For braided/stranded wires, the connector has contacts that actually pierce the wire. For solid wires, the connector has fingers which pierce the insulation and make contact with the wire by grasping it from both sides. The connector is the weak point in an ethernet cable, choosing the wrong one will often cause grief later. If you just walk into a computer store, it's nearly impossible to tell what type of connector it is.

edit: ik zal proberen om alle kabels voor tv en cat6 in 1 afvoerbuis van diameter 50 te stoppen en deze van centraal punt onder trap naar zolder brengen in de muur
om van daar dan te vretrekken naar de kamers
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2008, 19:19   #23   link
-Tarantula-
Senior Member

om nog maar eens vanonder het stof te halen, momenteel liggen er al enkele cat6 kabelkes aangesloten op wall-outlets.

omdat er nog geen vloer ligt zou ik snel de kabels eens willen testen aangezien ik niet 100% zeker ben dat deze terug door een geribde buis van +-2cm diameter kunnen getrokken worden

daarom zou ik snel vandaag nog een Gigabitswitch bestellen, heb een switch nodig en prijsverschil tussen gewone switch en giga is nu niet meer zooo groot.

zou een 16 poort switch moeten zijn zodat ik alle verbindingen in huis er kan aanhangen, zou dit dan testen met m'n laptop en pc (beide maar 100mbit maar kom, pc upgrade komt er als ik in m'n huis trekt )

welk van deze switches zouden volgens jullie van degelijke kwaliteit zijn? welke merken? liefst rond de 100-150 euro

thx in advance
Old 11-08-2008, 19:31   #24   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Als die in de garage of op zolder ofzo komt te staan : de goedkoopste
Zoniet (en da's al wat moeilijker) : de stilste

Ik heb hier thuis die netgear staan, maar dan de 8 poort 10/100/1000 versie. Die had al lang bij een bedrijf gedraaid en de fan zat vol stof en was gewoon luid. Ik heb die nu opengehaald, en er een groot koelblok op geplakt. Werkt vrij goed (ik haal er toch 70MB/s transfers mee, en ik denk dat mijn schijven niet veel sneller gaan ).
Misschien is de USRobotics voor die 5 euro extra wel een betere koop, ook handiger als die in een 19" rack moet komen :
http://www.4launch.nl/shop/product/0...oductid-045084
Mijn netgear heeft een externe stroomadaptor, de usrobotics zal waarschijnlijk een interne adapter hebben. Heeft voor en nadelen : als de voeding stuk is kan ik ze vervangen, en die van de usrobotics niet. Ik zit wel met een extern blokje... :/
Die netgear is unmanaged, die usrobotics is wl managed (beperkt waarschijnlijk), wat misschien wel handig kan zijn.

Ik zou dus voor de USrobotics gaan als ik uit die lijst moest kiezen : goedkoop & veel poorten & redelijk degelijk op het eerste zicht.

Die switch kopen en met een laptop elke poort testen is 1 manier, er bestaan ook apparaten die dat kunnen.

Last edited by Magnum_; 11-08-2008 at 19:54.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2008, 19:35   #25   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Linksys SLM2008.

edit: Zijn maar 8 poorten.
Old 11-08-2008, 20:02   #26   link
-Tarantula-
Senior Member

dacht ook aan die us robotics, switch komt onder trap te staan die in de garage uitkomt dus geen prob voor lawaai normaalgezien.

idd er zijn apparaten, maar ik ga mee geen duur spul aanschaffen van +100 euro die ik achteraf niet meer kan gebruiken, heb al een elektrieker gevraagd om zo een toestel, maar deze kan enkel de verbinding testen en niet of de volledige snelheid werkt (nuja, met mn 100mb/s laptop en desktop zal ik ook de full speed niet kunnen testen) omdat cat6 daar nogal gevoelig op zou zijn, nuja nooit kabels in smalle bochten gedaan, behalve kromming om in wall-outlet te passen in de muur

ben ber noob in netwerken maar kan maar beter beetje futureproofen terwijl ik bezig ben en dan achteraf beetje m'n info opdoen, weet dat 1000mb/s nu overdreven is, maar 100gig hdd was ooit ook overdreven
Old 21-08-2008, 22:20   #27   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik hoop dat je intussen gekocht hebt, want die usrobotics is daar zonet even verdubbeld in prijs als ik nu die link die ik gaf volg.

Last edited by Magnum_; 21-08-2008 at 22:23.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2008, 22:06   #28   link
-Tarantula-
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post
Ik hoop dat je intussen gekocht hebt, want die usrobotics is daar zonet even verdubbeld in prijs als ik nu die link die ik gaf volg.
ik had em de dag zelf nog besteld, dag erna krijg ik een mail om te zeggen dat de gewenste levertijd niet mogelijk is (1 tot 5 dagen) aangezien hun leverancier geen stock meer had, maaaar ze konden me wel snel verder helpen als ik +-140 extra had betaald om zo van een andere leverancier het model te verkrijgen...

heb gezegd dat ik tijd had en vandaag uiteindelijk hebben ze geleverd (ging anders mail zenden dat het niet uit maakt of ze mij deze nu leveren van goedkopere leverancier of niet, is toch zelfde apparatuur en ik had reeds betaald)

aanhouder wint , even vergeleken na de mail en idd, staat op enkele sites aan +200€

edit: is btw bijna 150%duurder geworden, van 109 naar 252€

Last edited by -Tarantula-; 23-08-2008 at 07:40.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules