Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Reply

Thread Tools
Old 07-07-2010, 14:16   #1   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

post/stoner/spacerock

Ahkmed op roadburn:

http://3voor12.vpro.nl/speler/ondema...emand.43668920

add more
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.

Last edited by ran; 07-07-2010 at 15:33.
ran is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2010, 14:21   #2   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Is dat stonerrock? Eerder postrock toch?

Bij stonerrock denk ik Queens of the Stone Age

edit: Ah groep blijkt post-stonerrock te zijn. Weer een genre.

moar:

Eagles of Death Metal

Them Crooked Vultures

Kyuss

Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.

Last edited by Mahershalalhash; 07-07-2010 at 14:27.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2010, 14:37   #4   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Song for the Deaf blijft voor mij hét album onder dit soort genres, was zalige muziek toen ik 14-15 muziek was en daar is nu wel wat van verloren maar toch, nostalgie². En het blijft een dijk van een album.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

Old 07-07-2010, 14:40   #5   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Stonerock, spacerock, ...

Ik denk aan Hawkwind

Monster Magnet

It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
Old 07-07-2010, 14:44   #6   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Nu niets heel bekend, maar een achterneef o.i.d. van mij heeft een bandje en ze spelen wat zij "psychedelischie bluesrock" noemen. Filmpje is van 2 jaar geleden, zanger heeft ondertussen zanglessen genomen etc. Gasten zijn wel goed bezig.
Veelal instrumentaal, vanaf minuut 5 ergens is er een lied met zang.

18 juli trouwens op de bergconcerten in H-o/d-B.

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2010, 14:47   #7   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Alrighty then! Mijn favoriete nummers in dat postrock subgenre, allemaal toch wel wat space gehalte, sommige niet.

65daysofstatic

Maybeshewill

Mogwai

Red Sparowes

Old 07-07-2010, 14:49   #8   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Mogwai is inderdaad wel lekker

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2010, 14:51   #9   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Ik kan hier alle albums beginnen posten maar arghl zoveel keuze zoveel bands maar zoek gewoon op Last.FM naar similar artists. Een goudmijn, wat ik je brom. En wat is Retreat, Retreat toch een zalige uber schijf. Goed luid en gaan. Ongelooflijk. En live zo tig keer beter. Hun concert toen in Leuven was ook zo zot! Check dat Galeo, check dat!

Last edited by Mahershalalhash; 07-07-2010 at 14:55.
Old 07-07-2010, 15:17   #10   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Om wat meer terug te keren naar de stonerrock: Wallace Vanborn (Gents en van zeer hoge kwaliteit). Staan de 24ste op boomtown tijdens de Gentse feesten. En geloof me, live zijn ze nog 100 keer zo krachtig.

Om ze wat te plaatsen, hun eerste single die nu ook op de laatste afrekeningcd staat:
Wallace Vanborn - Atom Juggler

En imho het beste op hun cd:
Wallace Vanborn - The Tower

Mod: Of is dit hun beste, twijfelgeval. Wel keihard, den dezen, jammer dat de kwaliteit suckt.
Wallace Vanborn - Cowboy Panda's Revenge

Last edited by HeLLBirD; 07-07-2010 at 15:22.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2010, 15:29   #11   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Als misschien een moderator of admin de titelthread wat kan veranderen naar post/stoner/spacerock en dergelijke ofzo? Zo leren we weer wat muzikaal van mekaar.

Old 07-07-2010, 15:33   #12   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

(we kunnen dat tegenwoordig zelf)
Old 07-07-2010, 16:30   #13   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Belgisch:

Last edited by Turtle; 07-07-2010 at 16:33.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2010, 18:23   #15   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Om wat meer terug te keren naar de stonerrock: Wallace Vanborn (Gents en van zeer hoge kwaliteit). Staan de 24ste op boomtown tijdens de Gentse feesten. En geloof me, live zijn ze nog 100 keer zo krachtig.

Om ze wat te plaatsen, hun eerste single die nu ook op de laatste afrekeningcd staat:
Wallace Vanborn - Atom Juggler

En imho het beste op hun cd:
Wallace Vanborn - The Tower

Mod: Of is dit hun beste, twijfelgeval. Wel keihard, den dezen, jammer dat de kwaliteit suckt.
Wallace Vanborn - Cowboy Panda's Revenge
Ah, ge zijt mij voor. Via een maat al zeer vroeg kennisgemaakt met deze groep en ik ben er ook helemaal zot van. Ijzersterk.
Old 07-07-2010, 22:01   #16   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

65daysofstatic 18 november in de botanique.

EITS fan hier. ownage.
Sigur ros niet vergeten lol
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2010, 13:29   #17   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by The one and only Buffalo View Post
Ah, ge zijt mij voor. Via een maat al zeer vroeg kennisgemaakt met deze groep en ik ben er ook helemaal zot van. Ijzersterk.
Den bassist werkt in m'n stamcafé, dus 'k ken ze vrij goed. Het was dan ook een beetje reclame.

Staan trouwens de 20ste op boomtown, niet de 24ste. Samen met "The father, the son and the holy Simon". Ook een vrij goede rockband (al zijn ze live straffer dan op cd).
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2010, 15:12   #18   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by CyberMonkey View Post
65daysofstatic 18 november in de botanique.

EITS fan hier. ownage.
Sigur ros niet vergeten lol
65dos gezien in AB ergens dit voorjaar, zeer de moeite!
De laatste 2 nrs van 'we were exploding anyway' zijn heel dansbaar ook.
flexium is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2010, 15:37   #19   link
andu

andu's Avatar

Oordopjes wel aangeraden. Goede oordopjes dan, die de muziek zelf niet verkloten.
andu is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2010, 21:56   #20   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Kyuss is natuurlijk DE absolute grondlegger, maar Dozer heeft mij altijd zwaar kunnen bekoren, meermaals gaan kijken (Sojo Leuven) en altijd subliem :

Verder is Hermano ook wel een zware aanrader en Atomic Bitchwax is natuurlijk zwaar de max :

Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Thread Tools

Posting Rules