Daarstraks naar de afsluiter van die Fu Manchu-tournee voor 15 jaar The Action Is Go geweest. Die volledige plaat + Hell On Wheels en hun cover van Godzilla gespeeld. 'k Dacht eerst dat ik het wat ontgroeid was, maar vanaf Anodizer was ik terug mee. En voor de sceptici, 'k was en ben bloednuchter.
Maar ik moet nu wel zeggen dat ik de hype niet helemaal snap en dat ik The Action Is Go eigenlijk nooit zo'n speciaal betere plaat heb gevonden dan de rest, allez, toch zeker niet dan wat ze in die periode nog uitbrachten. Dat het de laatste jaren niet veel meer voorstelde is wel een feit.
The Action Is Go is voor 't grootste deel redelijk geweldig maar dat zijn de meeste Fu Manchu-platen, als ge u maar over de eenvoud ervan kunt zetten. En 'k heb het altijd jammer gevonden dat die plaat nét dat über-smossig kantje mist dat pakweg In Search Of... en Eatin' Dust zo vet maakt. Ze klonk nog lang niet té proper zoals sommige latere platen, maar toch. Vandaar dat ik maar eens ene post die ik vandaag nog
niet had gehoord.