Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 12-02-2013, 22:31   #1   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Architect? Referenties?

Samen met de vriendin hebben we nogal wilde plannen om binnen dit en 3 jaar een nieuwbouw op poten te hebben. We hebben wilde plannen om een open bebouwing te zetten met veel ademruimte binnenin. Verder houden we van modern maar hebben allebei nogal een uitgesproken smaak en willen iets speciaal bouwen (zonder over the top te gaan)...

Nu zijn we volop ideeŽn aan't verzamelen maar ook op zoek naar goeie architecten. Ik heb al eens een bezoekje aan Google gebracht en sta er van versteld hoeveel vreselijke(!) referenties er te vinden zijn op de (vaak) al even vreselijke architecten websites... Iemand die een goeie architect kan aanraden of site met leuke referenties/ideeŽn kent?

Thanks a lot!
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2013, 22:57   #2   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ja, dit wordt dus een thread ook voor een stuk voor mij.

Vanwaar ben je Unzip Attack? En waar vond je die slechte reviews? Ik moet al veel moeite doen om ergens persoonlijke ervaringen van mensen met mijn architecten te vinden.

Er zou een soort van Zoover moeten bestaan voor architecten en aannemers.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2013, 23:12   #3   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
en aannemers.
Veel succes daarmee..

1. Blame-game van aannemers en onderaannemers
2. Constant faillisementen & nieuwe bedrijven
3. 'Aannemers'
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2013, 23:15   #4   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik heb dat eens nagekeken, maar de 3 architecten die wij "geselecteerd" hebben werken samen met aannemers waarvan de kortst bestaande al 7 jaar werkt in de buurt. Ik denk dat een goede aannemer samengaat met een goede architect.
Old 12-02-2013, 23:17   #5   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Ik zei niets over slechte reviews hoor Mij ging het vooral over lelijke architectuur die ik zo als "referenties" op het net tegen kwam... Bijzonder veel "knutsel"-werkjes...

Eentje die me momenteel wel kon smaken (helaas uit eupen ) :
- http://www.lhermitte-architecture.be (vooral dat eerste project zitten knappe ideeŽn in)
Old 12-02-2013, 23:19   #6   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Ik heb dat eens nagekeken, maar de 3 architecten die wij "geselecteerd" hebben werken samen met aannemers waarvan de kortst bestaande al 7 jaar werkt in de buurt. Ik denk dat een goede aannemer samengaat met een goede architect.
Zin om die architecten te delen ?

Old 15-02-2013, 21:52   #7   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Architect zoeken, zien wat er zoal op zijn website staat, en of hem een portfolio heeft. Als de bouwheren van zijn vorige projecten echt tevreden van hem waren, dan kunt ge meestal daar wel eens gaan kijken.

Ongeacht hoe goed uw architect is, problemen met aannemers zijn geen zeldzaamheid bij die mannen. Vergeet nooit dat het hun job is om iedere steen in uw woning te verifiŽren en documenteren, en dat een degelijke architect ieder foutje wel tijdig zal zien, en laten corrigeren door de aannemer. Prutsers zien dat niet, of komen gewoon amper op uw werf.
matias is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2013, 22:33   #8   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Unzip Attack View Post
Zin om die architecten te delen ?

Had hier al op geantwoord maar wel in een andere thread. Ik had het over Peter Vlaminck in Lochristi, Dirk Hulpia in Evergem en Caan in Gent.

Maar veel nut gaat dat niet echt zijn aangezien deze nogal redelijk ver wonen van waar jij woont.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules