Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 26-12-2015, 22:56   #2041   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik mis mijn e-klasse nog elke dag, en dan rijd ik rond met een zeer goed uitgeruste a6. Als ik nog mocht kiezen, terug Merc. En het was ook ne grijze Wim

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 00:41   #2042   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

kleur vind ik nu is echt minst belangrijke aan een auto

grijs blauw zwart is saai

wit is te rap vuil en cheap

geel groen rood is marginaal

bruin of beig is gatlelijk

dus zou ook voor saai kiezen.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 22:45   #2043   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vantham View Post
maar ik vind merc momenteel qua design voor ouwe ballen, niet echt jeugdig, maar da's persoonlijk
Rofl wat.
In tegendeel, ik vind Mercedes de laatste jaren net een pak verjongd. De remake van de A-klasse, de CLA (shooting brake), enz. En die bak van Deffe ziet er toch ook stoer uit?
Mercedes is al lang geen merk voor ouw pekes meer.

De mijne is woensdag geleverd, in deze kleur. Niet het vaak voorkomende zwart, maar toch ook geen patserig opvallende kleur als groen. Klassevol.

Geil sportief bakske, en toch klasse.

En ja, de Comand Online is zeker een aanrader t.o.v. de normale gps. En de Harman-Kardon heeft seks met mijn oren.
Old 29-12-2015, 23:41   #2044   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Da's echt een mooie kleur eigenlijk: effect is IRL veel subtieler dan ge zou denken, en tis pakken mooier dan zwart (imo).
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 08:59   #2045   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Voor diegene die het volgen in de 'loon en aanverwanten thread', kan ik misschien een bedrijfswagen uitkiezen.

Momenteel voorstel: 450 euro per maand, 150 max tankkaart. Bij die 450 werd als opmerking gegeven "cat. golf break co2 99". Over zelf opleggen hebben ik het nog niet gehad, maar ik wil het wel doen als ik mag (kunnen ze dat verbieden?). Er bestaat wel geen golf break van 99 g/km, so there's that.

Nu:
- Hoe vind ik alternatieven voor die "cat golf break" ? Het moet wel een break zijn. Ik vermoed dat die merc van Deffe in de range zit? En een skoda octavia ook? Zijn er nog alternatieven?
- CO2 uitstoot telt enkel om de VAA te berekenen? Dus als ik een auto neem van 150 g/km is dat mijn eigen probleem, en heeft mijn bedrijf daar geen zaken mee? (edit: zelf gevonden. Kost voor werkgever stijgt ook eens ge boven cat 60 - 105 g/km diesel komt)

Last edited by ibaun; 30-12-2015 at 09:06.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 09:38   #2046   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

aftrekbaarheid als kost is voor het bedrijf volledig gebaseerd op co2 uitstoot van auto, zijt dus maar zeker dat het bedrijf er een probleem met heeft.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 13:50   #2047   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
(kunnen ze dat verbieden?)
Het is de car policy van het bedrijf die dat bepaalt, ze kunnen vrij veel toelaten of verbieden wat ze zelf willen (binnen het kader van de wettelijke bepalingen, natuurlijk).

Last edited by Mr. Santa; 30-12-2015 at 13:55.
Mr. Santa is online now   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 13:55   #2048   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Maar ik heb veel invloed in de car policy van het bedrijf, aangezien ik zelf die car policy ga moeten schrijven. Dus al wat ik er niet doorkrijg voor wat de leasing mag kosten, kan ik naar mezelf doorschuiven. Top.

edit: en we blijven maar rondbellen en stroomversnellingen doen waardoor ik direct een auto moet beginnen kiezen ipv in januari/februari ergens. Wat een soap.

De klasse van volkswagen golf break was gekozen om niet direct high-end te gaan, omdat we anders ogen uitsteken. Dus geen nieuwe A4 met toeters en bellen, dat zal voor binnen een jaar of 3 zijn. Sad panda.

Wat is er dan wel mogelijk?
- volkswagen golf break
- volkswagen passat wagon
- skoda octavia
- peugeot 305
- misschien krijg ik er een skoda superb, citroen c5 wagon of peugeot 508 door?

Hoe de fuck kiesde daaruit? Overal eens mee gaan rijden?

Last edited by ibaun; 30-12-2015 at 14:24.
Old 30-12-2015, 15:58   #2049   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Ford Mondeo? Volvo V60? Mazda 6? Als het alleen om "geen ogen uit te steken" is ...

Quote:
Mee rijden, offertes vragen, leaseprijzen vergelijken.
Sloefke is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 18:05   #2050   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Hmm gisteren een testje gaan doen met een A4, voor het eerst mag een naft, maar die stoot verdorie voor een 1.4 met 150pk 117g CO2 uit, terwijl de 2l diesel met 150pk er maar 99 heeft (moet onder de 100.. )

Doordat hij ook zuiniger is, toch nog altijd meer doorverkoopwaarde heeft, en ik relatief veel km doe (~35K) komt een Diesel nog net voordeliger uit.

Bij Joly ben ik al eens gaan horen omdat ik daar wat volk ken, maar daar zou ik nooit een wagen kopen (teveel problemen mee gehad met vorige firmawagen)

Claessens heeft momenteel de beste voorwaarden. Zijn er in Antwerpen betere garages? Onderhoud ed maakt niet uit, maar het moet wat eerlijk & transparant verlopen.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 18:12   #2051   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Autonatie? Best tevreden van geweest voor Passat (schone korting gehad en correct en efficiënt contact met hun sales).
Sloefke is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 18:34   #2052   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
Maar ik heb veel invloed in de car policy van het bedrijf, aangezien ik zelf die car policy ga moeten schrijven. Dus al wat ik er niet doorkrijg voor wat de leasing mag kosten, kan ik naar mezelf doorschuiven. Top.

edit: en we blijven maar rondbellen en stroomversnellingen doen waardoor ik direct een auto moet beginnen kiezen ipv in januari/februari ergens. Wat een soap.

De klasse van volkswagen golf break was gekozen om niet direct high-end te gaan, omdat we anders ogen uitsteken. Dus geen nieuwe A4 met toeters en bellen, dat zal voor binnen een jaar of 3 zijn. Sad panda.

Wat is er dan wel mogelijk?
- volkswagen golf break
- volkswagen passat wagon
- skoda octavia
- peugeot 305
- misschien krijg ik er een skoda superb, citroen c5 wagon of peugeot 508 door?

Eh?

Schrik voor de reactie van een dikke wagen, maar de leftover van de policy wel doorschuiven?

Btw: Uit die lijst, Golf Break 2.0 Highline of the Passat, dat gaan je best afgewerkte wagens in dat segment zijn.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 18:34   #2053   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Das al een kilometer of 30 en slechte verbinding. Als ik dan iemand moet bellen of geen vervangwagen krijg zorgt dat voor problemen. Schelle, Reet, Rumst, Mechelen, Wilrijk die kanten komt beter uit.
Old 30-12-2015, 18:56   #2054   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Claesens heb ik eens letterlijk een klant zien buiten smijten. Die mens zijn sensoren waren na de derde keer nog niet gefixt. Reactie van de garage: ge ligt buiten en ge moogt hier niet meer binnen.
Geen idee wat er van waar was. Maar als ge daar zit voor een offerte en ge ziet zoiets dan hebt ge al geen goesting meer om uw auto daar te kopen.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 19:45   #2055   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Mja ik vrees dat ik bij alle garages wel iets ga vinden, paranoia me...
Afin dit keer maakt het minder uit omdat het mijn eigen auto niet is natuurlijk.

Suckt wel, weinig auto's met minder dan 100g CO2, en dan nog een relatief laag budget, dus alle hybrids of -e reeksen vallen af.

Rare carpolicy wel, zolang het binnen budget valt mag alles, hydrids, elektrisch, naft.. whatever. Slechts 1 regel: minder dan 100g CO2.

VW Passat, Skoda Superb, V40, 1 of 2 serie, Mercedes C300 bluetec gaat dan weer wel.. Audi A3/4 is dan wel het de stoerste wagen, Superb véruit de grootste. Mercedes ben ik 20 jaar te jong voor.

Spijtig dat de Tesla truuk niet meer gaat

Last edited by Teki; 30-12-2015 at 19:48.
Old 30-12-2015, 19:59   #2056   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Eh?

Schrik voor de reactie van een dikke wagen, maar de leftover van de policy wel doorschuiven?

Btw: Uit die lijst, Golf Break 2.0 Highline of the Passat, dat gaan je best afgewerkte wagens in dat segment zijn.
Moeilijk uit te leggen. Ik heb geen schrik, de CEO wil gewoon niet dat we vanaf we beginnen direct al met "te grote wagens rijden". Slaat op niet veel want een Octavia RS zou hij niet eens herkennen op de parking, maar het is het gedacht dat telt.

Binnen een aantal jaar krijg ik de toegelaten leasing kost wel omhoog. Nu is het dus 450 geworden excl brandstof.
Old 30-12-2015, 23:00   #2057   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Beetje ne bompawagen niet? En nog saaier dan men 3 serie

Old 30-12-2015, 23:35   #2058   link
Jens
Member

De nieuwe 320d ED berline met automaat heeft 99gr uitstoot, dat gaat tenminste nog vlot vooruit in tegenstelling tot de meeste ecodiesels.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2015, 00:16   #2059   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Niet volgens de specs Komt op 102 uit in leasingtool.
Old 31-12-2015, 12:59   #2060   link
Jens
Member

Dan zit de leasingtool fout, de berline met automaat heeft zeker 99gr. De handgeschakelde zit op 102gr. De Jaguar XE heeft ook 99gr.
Jens is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules