Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 17-11-2011, 17:14   #241   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
De krant Het Laatste Nieuws noteert ook dat de nieuwe tarieven blijkbaar niet langer gebaseerd worden op de CO2-uitstoot. Zo moet een Mercedes E met een uitstoot van 134mg veel meer betalen dan een VW Polo met 138mg uitstoot.
Ook wel een fijntje. Verplichten ze ons eerst via werk om een wagen te nemen met lage co uitstoot, met belofte dat het merk/type geen rol speelt, zolang co maar laag is. En dan toch extra belasting. Let wel, het is leuk (en nog altijd financieel interessant) om zo'n dure/mooie wagen op kosten van werk te hebben, maar op de duur wordt de belasting zo hoog dat het ook op de duur niet meer zo de moeite is.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2011, 17:21   #242   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Epo is gewoon jaloers dat em met ne vijfdehands turkenbak moet rijden ipv ne nieuwe te kunnen hebben van zijn werk. .,(

't Is een voordeel idd, maar 120 euro extra netto belast worden is mij er wel wat over. 50 euro ofzo, tot daar aan toe. En serieus, nen A4 is 117; nen 3 reeks zou 79 zijn. Veel logica is daar toch niet in volgens mij.
Old 17-11-2011, 17:22   #243   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Joo Epo, ik vind dat je moet taxen betalen op uw bedrijfslaptop. Andere mensen moeten ook een laptop kopen.

Ik vermoed immers dat je af en toe deze ook gebruikt om eens iets privť op internet op te zoeken.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2011, 17:50   #244   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Joo Epo, ik vind dat je moet taxen betalen op uw bedrijfslaptop. Andere mensen moeten ook een laptop kopen.

Ik vermoed immers dat je af en toe deze ook gebruikt om eens iets privť op internet op te zoeken.
Komt nog wel
Old 17-11-2011, 18:01   #245   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Zojuist te horen gekregen dat ik door het "overmatig" privegebruik van men wagen 200 euro boven het budget zit voor de nieuwe wagen.

Nu is het niet zo'n ramp want de standaard opties zijn al heel ruim, en 2 van de gekozen opties zijn volgens een collega schijt en werken maar halfsegat.

Dan maar opnieuw afspraak maken met garage, en hopen dat ze nog voor februari kunnen leveren.
Old 17-11-2011, 18:07   #246   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

dat is het gevolg van pita te gaan halen aan andere kant van het land
maar het blijft een passat?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2011, 18:09   #247   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Jaja, dat nog wel.
Old 18-11-2011, 19:37   #248   link
Dorfmeister
O_o

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111118_086

Het slechte nieuws is dat er weer een belastingsverhoging is, het goede nieuws is dat nu iedereen in de vreugde mag delen
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2011, 22:14   #249   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Ik juich het toe! Het artikel is ook wel vreselijk eenzijdig.

Maar nogmaals, ik juich de nieuwe BIV toe.

-edit-

En jezus; "neemt fors toe". Voor een corsa stijgt het van 61eur naar 111, bijna een verdubbeling. Big whoop, 50eur bij op een voituur van 14k?
Blade is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2011, 22:24   #250   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

En iedereen die ook maar een zak geeft om auto's wist dit toch al maanden? Het is hier zelfs al uitgebreid aan bod gekomen.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2011, 00:07   #251   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Het is toch niet zo moeilijk om te controleren of iemand een bedrijfswagen echt nodig heeft? Ik zit momenteel op project in Erembodegem en al de internen hebben een bedrijfswagen. Een BMW 3 om elke dag van Gent naar Erembodegem te tuffen (nooit op verplaatsing) is er imo toch wel een beetje over .

Dat ze de bedrijfswagens gaan aanpakken is maar normaal denk ik, veel te veel wordt dat gewoon aanzien als een verdoken vorm van loonsverhoging, ipv te kijken of mensen dat echt nodig hebben. Dus van mij mogen ze gerust de privť kilometers in rekening brengen. Ik zal dan wellicht serieus mogen bijdokken, maar so be it .
Old 19-11-2011, 00:18   #252   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Kunt ge ni me uwen eigen auto naar de klant rijden elken dag en dan een tankkaart gewoon krijgen ofzo?
kar is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2011, 00:35   #253   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Dat ze de bedrijfswagens gaan aanpakken is maar normaal denk ik, veel te veel wordt dat gewoon aanzien als een verdoken vorm van loonsverhoging, ipv te kijken of mensen dat echt nodig hebben. Dus van mij mogen ze gerust de privť kilometers in rekening brengen. Ik zal dan wellicht serieus mogen bijdokken, maar so be it .
Maar dan wel steen en been klagen in de loon en aanverwantenthread?

Als ze dit soort idiote belastingverhogingen niet doen moet je jezelf daar dus geen zorgen om maken en hou je genoeg over van je loon om jezelf geen zorgen te hoeven maken...
Teki is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2011, 00:41   #254   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Als ge ziet wat men uitspaart aan auto- en benzinekost en bedenkt dat de meeste met een wagen rondrijden die veel duurder en luxuezer is dan nodig (of ze zelfs geen wagen nodig hebben), moeten ze niet zagen dat het nu wat meer belast wordt.

Hetzelfde hier, steen en been klagen dat je met 2 niets deftig kunt vinden om te kopen? Aan wat ligt dat denk je? Omdat je met 2 een paar duizend euro kunt verdienen, maar er netto niets meer overblijft...

En hoe valt dat te rijmen met bankier voor vrije beroepen en zelfstandigen?

Je zorgt ervoor dat anderen zich kunnen verrijken en biedt ze extra services aan, maar zelf vind je dan dat je maar extra belasting moet betalen?

Wees toch eens allemaal wat egoÔstischer... Je werkt voor jezelf en je gezinnetje en je nabestaanden he, om dan zo deftig te kunnen leven.
Old 19-11-2011, 08:26   #255   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by kar View Post
Kunt ge ni me uwen eigen auto naar de klant rijden elken dag en dan een tankkaart gewoon krijgen ofzo?
Je verzekering is daar meestal niet zo gelukkig mee. Mijn wagen mocht bijvoorbeeld maar 3x per maand voor 'beroepsdoeleinden' gebruikt worden, m.u.v. ritjes van en naar het kantoor. Als consultant kom je daar dus niet ver mee.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2011, 09:35   #256   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Maar dan wel steen en been klagen in de loon en aanverwantenthread?

Als ze dit soort idiote belastingverhogingen niet doen moet je jezelf daar dus geen zorgen om maken en hou je genoeg over van je loon om jezelf geen zorgen te hoeven maken...
Wanneer heb ik steen en been zitten klagen in de loonthread over belastingen en bedrijfswagens?
Old 19-11-2011, 12:54   #257   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Wanneer heb ik steen en been zitten klagen in de loonthread over belastingen en bedrijfswagens?

Niet over belastingen & bedrijfswagens, wel over het feit dat alles pokkeduur is, loonsonderhandelingen nodig om wat meer te verdienen, paar jaar geen opslag etc...

En dat zijn allemaal rechtstreeks gevolgen van dit soort verdoken belastingen. Dat iedereen dat maar blijft aanvaarden...

Van de budgetten die je kan uitgeven aan een leasing moest je em niet willen hou je niets meer over als je dat netto op je loonbrief wilt. Er is dus weinig alternatief om 'de middenklasse' een deftige opslag te geven. Een bedrijfswagen was altijd het ideale achterpoortje, nu willen ze ook dat sluiten.

In de praktijk gaan de firma's dat toch weer op zich nemen, en zakt de concurrentiepositie Nederland & Frankrijk en Duitsland nog verder weg, als die er uberhaupt nog was.

Last edited by Teki; 19-11-2011 at 12:59.
Old 19-11-2011, 18:10   #258   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
In de praktijk gaan de firma's dat toch weer op zich nemen, en zakt de concurrentiepositie Duitsland nog verder weg, als die er uberhaupt nog was.
Fixed.

En in Duitsland gaan ze terug de omgekeerde richting uit, dus dat komt ook wel goed.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2011, 19:08   #259   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Fixed.

En in Duitsland gaan ze terug de omgekeerde richting uit, dus dat komt ook wel goed.
Ik vraag mij nog steeds af wat jij eigen dagelijks verwezenlijkt, waar je werkt, wat je gestudeerd hebt, en waar je je ideologische waanbeelden vandaan haalt... Anders klik ik vanaf nu niet meer op het unignore knopje bij je posts.

Leest de zeer recente PWC studie er anders nogeens op na, of lees de mening van Febiac, Agora, Geert Bruyneel van Volvo etc.

De concurrentiepositie van BelgiŽ gaat erop achteruit, en dit is nog maar eens een belasting voor gezinnen en alleenstaanden. Dat valt gewoonweg niet te ontkennen. Wacht maar tot er weer een rondje outsourcen naar het buitenland komt. En dan maar wenen als vakbond.

Last edited by Teki; 19-11-2011 at 19:12.
Old 19-11-2011, 19:24   #260   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Rofl.

VERTEL MIJ WAAR GE WERKT EN WAT GE HEBT GESTUDEERD ANDERS PAK IK MIJN SPEELGOED EN GA IK NAAR HUIS

Quote:
BelgiŽ is twee plaatsen gestegen inzake mondiale competitiviteit. In het jaarlijkse rapport van het Zwitserse managementsinstituut IMD bezet ons land voor 2011 de 23ste rang op 59 landen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...sranking.dhtml
Quote:
In its Global Competitiveness Report 2011-2012 released in September 2011, the World Economic Forum ranked Belgium in an excellent 15th place out of 142 countries. Belgium moved up four spots compared with 2010, recording its highest score ever in the Report’s history.

http://www.amcham.be/FocusarticleAmC...9/Default.aspx
Quote:
LEIPZIG, Germany (Dow Jones)--Chancellor Angela Merkel's Christian Democratic Union on Monday evening approved a plan to implement what the conservative party for decades held as anathema: a German minimum wage.

"There are people in Germany working two or three jobs and still don't have enough money in their wallets. That is unacceptable," Merkel told cheering CDU members at their annual policy-making convention in the eastern city of Leipzig.

The move represents an abrupt policy change for the party, but one that a large number delegates at the convention see as vital.

"No one would have imagined even a year ago that the CDU would agree to a minimum wage," Erika Stahl, a delegate from the western city of Bochum, said. "We have finally realized that it is part of the Christian perspective to recognize the worth of a worker is more than 3 euros an hour."

http://online.wsj.com/article/BT-CO-...14-713465.html
CSM is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules