Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 24-09-2012, 15:48   #121   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kittens View Post
Ik neig eerder naar 8, maar details.
Als ge op een bepaalde leeftijd zijt gekomen dan rond ge alles af in uw voordeel.. :D
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 15:55   #122   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

For the record, mijn trade contracts zijn 1 en 2, niet 1 en 1 zoals eerst in de overview stond.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 16:07   #123   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Dat verandert paar zaken natuurlijk. Nu, ik ben nog altijd bereid om 2 for 1 te traden als we dan akkoord gaan dat Wellon bij mijn gebieden hoort (qua resources komt dat dan gelijk uit, gij 2 trade goods, ik 1 trade good en 1 resource van Wellon).

EDIT: en just om zeker te zijn, ik heb toch echt 2,2 voor trade agreements hé? Ik zat om een of andere reden met 2,1 in mijn hoofd...
Guns is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 16:10   #124   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Naalu fixed
Xxcha heeft inderdaad 2,2.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 16:12   #125   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Da's gewoon keihard de max

Ey Omega, traden?
Old 24-09-2012, 16:23   #126   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Mijn 1 voor uw 2 traden heeft voor mij enkel zin als ik voor mijn eigen 2 een andere 2 krijg (ruh roh, die is er niet), of een 3. Dusja, als OmegaII of Kalutica mijn 2 willen voor hun 3, dan heeft dat zin.

De kans dat dat gebeurt is ongeveer nihil. Dus is het logischer dat ge gewoon mijn 2 accepteert voor uw 2, ik 1 voor 1 doe met iemand anders, en dat ik Wellon inneem. Dan zit ge met 5 aan trade contracts op zak. Plus, ge hebt toegang tot Mallice, ik niet.
Old 24-09-2012, 16:40   #127   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ok, 'k zie uw punt wel (buiten het feit dat Malice niet echt een argument is, 't is nu niet of ik die voor niets krijg hé, Kalutica zit er even dicht bij als ik en wilt het 9/10 even graag als ik).

Maar met Wellon hebt gij 12 resources en ik 10 (ervan uitgaande dat niemand de natuurlijke borders verstoort). Als gij 2-2 met mij en 1-1 met iemand anders trade, dan hebt gij 15 en ik 12. Enkel als ik dus 2-3 kan traden komt dat op gelijke hoogte. Ik kijk wel niet op 1 resource, maar 2 of 3 begint al te tellen voor iemand die dan letterlijk vlak naast mij ligt. Komt daar overigens nog bij dat ge dan ook meer terrein én meer influence hebt, wat die deal dus nogal hard in uw voordeel maakt.

Nu, eventueel wil ik wel 2-1 traden met Kalutica en 2-2 met u en Wellon aan u laten, als Kalutica dan Malice met rust wil laten. Maar ik denk niet dat dat een optie is, want dan trade hij 3-3 met Hacan en kan hij geen enkele van zijn flanken "afkopen".

We vinden wel nen deal ze. Spreekt voor zich dat ik hem zo fair mogelijk voor mij wil hebben, gezien a) ik het initiatief heb en b) gij vlak naast mij ligt.
Old 24-09-2012, 17:03   #128   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Tenzij iemand met een onverwacht offer komt, speculeer ik alvast op een 1 - 1 trade contract met de Dreadnought race... Fjuri??
Old 24-09-2012, 17:08   #129   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

OmegaII - Hacan, ik had graag 1 van je trade agreements:
Momenteel zie ik weinig opties voor jou om aan influence te komen. De nabij gelegen gebieden binnen het L1z1x empire hebben hier wel overvloed aan en een dreiging van de Hacan is hier dus zeer reëel. Zolang als het spel niet te ver vordert, maak ik nog een kans me hiertoe te verdedigen, maar eens het spel wat gevorderd is, zal dit veel moeilijker zijn. Het lijkt me dan ook aangewezen om pro-actief te reageren. Oorlog tussen onze beide rassen komt geen van beide ten goede, maar zonder formele erkenning komt er ongetwijfeld relatief snel een aanval die enkel mij niet ten goede zal komen.
Natuurlijk staat er iets tegenover dit agreement.
- Ik wil actief steun verlenen in uw claims op of Mecatol Rex, of Mallice.
- Wanneer mijn resources, inclusief planeten en Trade Agreements hoger of gelijk aan dat van jou wordt, zal ik 1 TG overdragen telkens Trade gespeeld wordt. Hierdoor zal uw overeenkomt even voordelig zijn als een 2 van een van de rijkere rassen.
- Ik ben bereid te luisteren of te discussieren over het idealer timen van mijn strategy card.
- Dit is bespreekbaar

Mijn ander agreement is voor mij minder belangrijk. Al had ik het natuurlijk zeer graag gemaakt. Met Kittens maak ik de minste kans om te vechten. Met een 1 krijg je natuurlijk vooral de restjes vast.
Old 24-09-2012, 17:28   #130   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

(Trade is nog niet gespeeld hé, mannen.)
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 17:43   #131   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

'k Wil ivm Fjuri zijn voorgestelde deal het volgende zeggen (alhoewel Omega natuurlijk best eerst nadenkt over zijn strategy card alvorens hier mee te beginnen, maar dan staat het hier gewoon al):

- Fjuri móet eigenlijk uitbreiden. De weg naar Kalutica is half geblokkeerd en door het Beta-wormhole aan 't ander eind van de galaxy wat gaan expanden brengt risico's met zich mee. Omega blijft dus het meest evidente gebied. Het is wel een feit dat hij met 3 extra resources elke turn meer wint dan hij ooit zou winnen door een lastige oorlog te gaan voeren met u. Edoch...

- ... als ge niet met hem trade, heeft hij eigenlijk gewoon resources tekort om snel op te bouwen. Gij gaat zwemmen in trade goods, kunt in uw home system een van de hoogste production limits halen als ge er uw 3 space docks in zet, en kunt hem dus gewoon outproducen als hij gevaarlijk zou worden. Als ge met mij trade heb ik nog 0,0 reden om achter u te gaan, ik zit vrij balanced qua resources. Ge kunt dan al uw forces focusen op uw rechterflank...

- ... die toevallig ook de flank van het beta-wormhole is, uw andere bedreiging. Want ja, Fjuri kan dan wel zeggen "als ge met mij trade kunt ge gewoon uw forces aan Guns zijn kant focusen want ik ga u niet aanvallen", ge gaat sowieso uw andere kant niet kunnen verwaarlozen in het geval wjw het bijvoorbeeld hoog in zijn bol zou krijgen

- En nog een laatste obvious puntje: mijn trade is altijd een 3-3 (eig 2-3, maar ge zijt Hacan dus ge krijgt altijd een bij). Dus niet afhankelijk van bepaalde voorwaarden of condities. Denk eraan dat trade contracts moeilijk te breken zijn, tenzij ge oorlog gaat voeren. Dus als Fjuri gewoon op een gegeven moment zegt "nee, het is nu in mijn voordeel om u níet dat 1 trade good terug te geven", dan kunt ge daar weinig snel aan doen. Buiten hem aanvallen. En dan zijt ge uw contract kwijt en krijgt ge juist niets meer.

Het is overigens niet mijn bedoeling om Fjuri zwart te maken als een onbetrouwbare leugenaar. Ik ben er vrij zeker van dat hij zijn deal zal nakomen zolang het interessant is. Maar het simpele feit is dat voor Fjuri "zolang het interessant is" betekent "zolang hij geen extra gebieden moet hebben" en dat voor mij betekent "voor heel het spel". Want ik heb gebieden genoeg.

En ik wil natuurlijk gewoon graag ook een van uw 3's Excuses, Fjuri.

tl;dr: ervan uitgaande dat zowel Fjuri als ik doodeerlijke, bonafide personen zijn, is het nog altijd logischer om met mij te traden dan met Fjuri.

Enfinja, niets houdt u overigens tegen om met ons allebei te traden, maar iets zegt mij dat ge ook graag Kalutica zijn 3 wilt

Het is uw vrije keuze, ik ga u noch Fjuri iets kwalijk nemen mocht ge anders beslissen (zolang uw argumenten niet zijn "k wil guns zijn gebieden innemen, vandaar" obv).

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
(Trade is nog niet gespeeld hé, mannen.)
Euh ja sorry Maar zoals ik al in quickpm zei: dit gaat waarschijnlijk de traagste strategy card zijn, wegens het vele onderhandelen (tenzij er nu al een political card gespeeld wordt), dus nu al een paar punten duidelijk maken gaat dat hopelijk versnellen eens het zover is.

Maar als het stoort of onoverzichtelijk is voor sommigen, dan wachten we er gewoon mee Ik heb er alleszins geen problemen mee.
Old 24-09-2012, 17:51   #132   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Kunnen we anders even een lijstje maken van de trade agreements die iedereen heeft? zoals al gezegd heb ik een 3 en een 1

Edit, Fidoh ge zijt stasis capsules bij mij vergeten bij de ronde samenvatting
Fidoh: fixed

Last edited by Fidoh; 24-09-2012 at 17:55.
Kalutica is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 18:11   #133   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Hacan kiest na lang beraad (1) Leadership

Het is aan L1Z1X

Last edited by Fidoh; 24-09-2012 at 18:16.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 20:34   #134   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

The L1Z1X Mindnet neemt (7) Technology

Ik denk dat trade negotiations gerust mogen beginnen, trade is genomen en de plaatsen zijn bezet. Dit is een gesprek dat ik in dit geval zo snel mogelijk wil afgehandeld hebben. Een groot deel van mijn eerste beurt wordt hierdoor bepaald. Ik ga daarom even antwoorden op Gun's "revisie" van mijn voorstel omdat een paar dingen me niet echt liggen:

- Eerst en vooral: Als ik een deal maak, is deze voor mijn kant bindend. Ik denk dat Kittens kan getuigen dat in onze speelgroep niet echt word geback-stabbed. Ik zal dus zeker niet zeggen "en nu is het niet meer voordelig voor mij, dus ik val wel aan."
- Hacan is een bedreiging voor mij. Als hij me niet de garanties kan geven, nu, met een trade agreement, dan wordt zijn monetair voordeel zo groot dat over een paar ronden ik er niets meer aan kan doen. Ik ga dus zoizo in oorlog als ik dat trade agreement niet heb.
- Als we dat agreement hebben, mag je gerust zijn dat ik naar de andere kant ga kijken om uit te breiden. Daar steken de resources en daar valt wat te rapen.
- Hacan kan zijn trade agreement wel breken tijdens de status phase. Moest ik dus ooit zo gierig zijn om 1 TG niet af te geven, dan ben ik zo de 2 andere ook kwijt de beurt erna.
- Mijn trade agreement is een 2 op dezelfde manier als de uwe een 3 is... Ik heb zelfs de clausule ingebouwd dat dit vereffend kan worden.
- Hacan moet ook kijken wie hij wat geeft. Het is niet alleen hij die er beter van wordt.
- Ik heb 2 keer op een positieve manier toenadering gezocht, telkens der slecht uitgekomen. Dit is deze keer wel een bedreiging.

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Het is overigens niet mijn bedoeling om Fjuri zwart te maken als een onbetrouwbare leugenaar. Ik ben er vrij zeker van dat hij zijn deal zal nakomen zolang het interessant is. Maar het simpele feit is dat voor Fjuri "zolang het interessant is" betekent "zolang hij geen extra gebieden moet hebben" en dat voor mij betekent "voor heel het spel". Want ik heb gebieden genoeg.
't is aan The Winnu - Kalutica
Old 24-09-2012, 21:06   #135   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
- Ik heb 2 keer op een positieve manier toenadering gezocht, telkens der slecht uitgekomen. Dit is deze keer wel een bedreiging.
Euhm, het was alleszins niet mijn bedoeling om u slecht af te schilderen, als je dat bedoelt. Spreekt voor zich dat ik ook graag 2(3)-3 wil traden en dus presenteerde ik een paar observaties en meningen die in mijn voordeel spreken, uiteraard, maar zoals ik al zei was dat zeker niet tégen u bedoeld. Hij heeft nu eenmaal maar twee contracten, weinig aan te doen.

Hij kan natuurlijk, zoals ik al gezegd heb, nog met ons beide traden als hij dat wilt. Als hij dat niet wilt moet hij dan maar kiezen tussen iemand die graag met hem wilt samenwerken en iemand die hem bedreigt met een "of anders". Alle twee rationele keuzes, obviously. Maar ik weet wel wat ik zou doen in zijn plaats.

Nogmaals, het is mij echt niet tégen u te doen. Als hij met u trade heb ik ook ergens een voordeel, met name dat ge dan waarschijnlijk richting kalutica gaat gaan, en die zal dan minder zin hebben om shenannigans te gaan pullen met het alpha-wormhole

En overigs, OmegaII zijn statistieken van 100% niet te doen wat hem aangeraden wordt door gelijk wie, betekent dat Kalutica en wjw statistisch gezien momenteel het meeste kans maken om met hem te traden.
Old 24-09-2012, 21:37   #136   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

The Winnu kiest (2) Diplomacy

Kunnen we voor de ronde start even alle trade agreements in een lijstje krijgen?

WJW go
Old 24-09-2012, 21:48   #137   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Xxcha 2-2 - Trade
Hacan 3-3
L1z1x 1-1
Winnu 3-1
Yin - 1-1
Naalu 2-1
Old 24-09-2012, 22:26   #138   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Efkes denken. Al mijn favo opties zijn ondertussen verdwenen.
Old 24-09-2012, 22:44   #139   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Quote:
Originally Posted by wjw View Post
Efkes denken. Al mijn favo opties zijn ondertussen verdwenen.
Pak Production, dan neem ik Assembly en kan niemand zijn planeten refreshen.

EDIT: Toegegeven, gij kunt daar ook voor zorgen als ge lang uitstallt.
EDIT2: En als ge niet Assembly neemt zijde volgende beurt laatst. >.>
Old 24-09-2012, 22:51   #140   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Even tussendoor, ik wil wel nen 3 voor 3 traden met hakan, en nen 1 voor 1 met een van mijn buren

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules