Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 06-01-2007, 16:08   #1   link
NuKeM
Member

NuKeM's Avatar

Console bashing thread

Jaja, deze kunnen we toch moeilijk missen hé

Laat mij beginnen met volgende link te posten als een update op een bericht nagelaten op dat vorige forum:

Exclusive: 360 HDMI Proof - HR Pictures and Video - HANA Scaler
http://www.xbox-scene.com/

Het ziet er naar uit dat de oude/huidige Xbox360 dus geen HDMI kan ondersteunen. In het prototype met HDMI zit dus een nieuwe scaler (HANA ipv. ANA met H van HDMI?).

Ik zou het erg spijtig vinden moest de huidige xbox geen HDMI output mogelijkheden hebben. Misschien koop ik de nieuwe wel als die echt nog een berg andere voordelen heeft (stiller en grotere schijf bv.).
Hoe kan je trouwens al je data overzetten naar een nieuwe schijf (XBLA games en safegames bv.)? De oude xbox spaar ik dan wel wat op voor als er een chip uitkomt, dan kan die wel dienen als uber mediacenter

Ow, Nintendomannen, check uw mailbox. Enquête van Nintendo over wat je van de Wii vindt. Er zijn 50 sterren mee te verdienen

Anyway, let the bashing begin!

Last edited by Awoujol; 11-11-2010 at 16:02.
NuKeM is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 16:19   #2   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Wat voor meerwaarde zou HDMI hebben boven de huidige component kabels ? Ik ga er pas voor als er een xbox komt die stiller is, een grotere harde schijf is ook welkom.

En een chip, dat kan nog even duren denk ik. De eerste generaties zijn meestal kakchips.

Hoe je data moet overzetten is mij ook raadsel... ik hoop dat het mogelijk is. Content vind ik nu geen ramp, maar saves wil ik wel houden. (misschien dat een memca van 64 wel genoeg is om alles over te zetten)
Ik vind het trouwens jammer dat live uw saves niet opslaat ook. Zoiets lijkt mij goed mogelijk en als je dan bij iemand anders gaat spelen dan kan je daar inloggen op je eigen profiel en kan je gewoon verder spelen met je eigen saves.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 16:23   #3   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Wel redelijk klote dat ik nu geen hdmi ga kunnen gebruiken op huidige 360 en dus verplicht zal zijn een nieuwe te kopen. Als ik savegames ed kan overzetten, zou ik het overwegen indien hdmi ook hdcp en vooral upscaling ondersteunt (want scaler in projector is niet zo goed).
lapino is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 18:02   #4   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Warner Bros heeft onlangs aangekondigd volgende week een nieuw medium te zullen presenteren. Het zal gaan om een schijfje dat zowel in een Blu-Ray speler als in een HD-DVD speler zal werken. Hiermee probeert WB een einde te maken aan de formaat-oorlog die heerst tussen beide datadragers. Het schijfje kreeg de naam Total HD.

Volgens verschillende onderzoeken van dochterondernemingen van Warner zal er niet gauw een grote winnaar uit de bus komen. Beide media zouden wellicht in de toekomst naast elkaar bestaan waardoor de consument vaak voor verscheurende keuzes zal komen te staan. Total HD zou dit moeten oplossen.

"The next best thing is to recognize that there will be two formats and to make that not a negative for the consumer," volgens Barry M. Meyer van Warner. "We felt that the most significant constituency for us to satisfy was the consumer first, and the retailer second. The retailer wants to sell hardware and doesn't want to be forced into stocking two formats for everything. This is ideal for them."

LG heeft reeds een speler in ontwikkeling die beide formaten zal ondersteunen maar dit biedt nog steeds geen oplossing voor X360 bezitters die Blu Ray films en PS3 bezitters die HD-DVD films willen bekijken. Benieuwd wat de reactie van Microsoft en Sony op Total HD zal zijn.

To zover het voordeel van de PS3.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 18:08   #5   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Re: Console bashing thread

Quote:
Originally Posted by NuKeM
Ow, Nintendomannen, check uw mailbox. Enquête van Nintendo over wat je van de Wii vindt. Er zijn 50 sterren mee te verdienen
Hmm dan toch eens registreren bij Nintendovip. So long mijn oude punten.

Neem ik die best van .be of .nl?
Alex is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 18:47   #6   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Playstation

XBOX

Nintendo

*voor de nintendo n00bs, die hond is DE originele duckhunt hond*
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 19:16   #7   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Re: Console bashing thread

Quote:
Originally Posted by Alegis
Quote:
Originally Posted by NuKeM
Hmm dan toch eens registreren bij Nintendovip. So long mijn oude punten.

Neem ik die best van .be of .nl?
.be , tenzij je een kaaskop bent ?
Lion is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 19:44   #8   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

nou sjeg, dacht dat ie wat betere support ghave enzo!

Domme ik, tweemaal Wii Sports dingske ingegeven. Tweede kaart telde natuurlijk niet mee (had er 2 in doos). Nuja.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 20:09   #9   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino
Wel redelijk klote dat ik nu geen hdmi ga kunnen gebruiken op huidige 360 en dus verplicht zal zijn een nieuwe te kopen. Als ik savegames ed kan overzetten, zou ik het overwegen indien hdmi ook hdcp en vooral upscaling ondersteunt (want scaler in projector is niet zo goed).
Op een projector hebt ge dat niet nodig, gewoon uw x360 720p laten outputten over de component.
www.avsforum.com : bron van informatie!
________
Live Sex

Last edited by DUR0N; 12-08-2011 at 06:08.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 23:57   #10   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

duron, component doet geen upscaling van gewone DVD en wat er ook van mag gezegd worden, op mijn projector is dat verschil zeer merkbaar als het niet gebeurt.
Old 07-01-2007, 00:23   #11   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino
duron, component doet geen upscaling van gewone DVD en wat er ook van mag gezegd worden, op mijn projector is dat verschil zeer merkbaar als het niet gebeurt.
Voor gewone DVD's zijt ge beter af met een DVD-speler. uiteraard gaat ge het zien als ge 480p laat zien op een projector met een slechte scaler.
Welke pj hebt ge trouwens?
________
White Girls Webcam

Last edited by DUR0N; 12-08-2011 at 06:08.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 08:27   #12   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

"slechte scaler" is een groot woord. mijn projector is een Optoma HD70, welke toch beschouwd wordt als één van de betere projectors in zijn prijsklasse. Sinds de laatste firmware update is de Xbox360 DVD speler trouwens echt wel goed, beeldkwaliteit is zonder meer identiek aan mijn Pioneer 696. Het is alleen jammer dat de 360 geen upscaling doet over Component, want het upscalen via VGA is zeker hel geslaagd te noemen. Verschil is heel merkbaar.
Old 08-01-2007, 09:44   #13   link
Mercules
Banned

Vandaar dat je opzoek bent naar zo een VGA - > UTP -> VGA oplossing.
Mercules is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 11:31   #14   link
jmke
★★[M]★★

jmke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker
Wat voor meerwaarde zou HDMI hebben boven de huidige component kabels ? Ik ga er pas voor als er een xbox komt die stiller is, een grotere harde schijf is ook welkom.
HDMI is sound & video digitaal over 1 kabeltje,wat technisch gezien superieur is aan vorige connectie methodes.

die nieuwe XBOX revisie gaat een coolere CPU hebben, alsook was er sprake van een 120Gb HDD; zekers intressant denk ik, tegen de zomer eens overwegen om zo'n revisie in huis te halen

Total HD gaat floppen down the line, want eens er een "winnaar" is van de BluRay <> HDDVD war gaan die produkten ala Total HD/Dual Players overbodig worden
jmke is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 11:37   #15   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Op CES is er niets gezegd geweest over een xbox360 revisie dus het blijven geruchten.
Wel komt er support voor IPTV (geen idee wat het juist is en of het bij ons ook iets doet) en er komt uitgebreide connectiviteit tussen vista en de xbox360.
Ik weet niet of ik daar allemaal zo gelukkig mee moet zijn, maar voorlopig weet ik nog niet goed genoeg wat het allemaal inhoudt

En voor de rest, 10.4milj xboxen shipped en 5miljoen xboxlive gebruikers... best wel mooi.
Old 08-01-2007, 12:10   #16   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
En voor de rest, 10.4milj xboxen shipped en 5miljoen xboxlive gebruikers... best wel mooi.
Zijn er cijfers beschikbaar hoeveel van die 5 miljoen Live gebruikers gold zijn? Zou dit graag eens willen weten aangezien dit een realistischer beeld weergeeft.
Old 08-01-2007, 12:23   #17   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik heb even gezocht, maar niet direct iets gevonden. Ik denk eerlijk gezegd wel dat voorlopig nog meer dan de helft van de live gebruikers een gold abo heeft. Maar ik weet niet of dat zo gaat blijven, het verschil silver <=> gold vind ik net iets te klein om zijn geld volledig waard te zijn.
Old 08-01-2007, 13:05   #18   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Mocht hier dan ook eens terug staan, voor de sport.
Old 08-01-2007, 13:07   #19   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Het is nu niet dat Gold onbetaalbaar is hé, XBL is voor die paar euro's per maand het volledig waard. Er zijn momenteel geen concrete cijfers hoeveel XBOX360's online "Gold" zijn dacht ik.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 13:24   #20   link
airborn
Senior Member

airborn's Avatar

Quote:
Wel komt er support voor IPTV (geen idee wat het juist is en of het bij ons ook iets doet) en er komt uitgebreide connectiviteit tussen vista en de xbox360.
IPTV is gewoon tv via de klassieke telefoonlijn, zoals Belgacom TV dus.
airborn is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules