Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 15-06-2014, 00:08   #61   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Probleem is dat je een betrouwbare auto moet vinden en zonder veel ervaring in de sector of zelf een goeie automecanicien zijnde lijkt me dat zeer moeilijk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 12:45   #62   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Dat lijkt mij eerder een investering voor iemand die al veel geld heeft, het is en blijft een risico en je moet het ook volledig hebben van zijn exit-waarde. Wat is het gemiddelde rendement van zo'n auto na 10 jaar? Want als dat het dubbele is, dan is (of was) vastgoed nog steeds een betere en veiligere investering.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 13:39   #63   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Probleem is dat je een betrouwbare auto moet vinden en zonder veel ervaring in de sector of zelf een goeie automecanicien zijnde lijkt me dat zeer moeilijk.
Het is precies wel een 'ons kent ons' mentaliteit.. (enfin ja, toch hier in de Limburg)

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Dat lijkt mij eerder een investering voor iemand die al veel geld heeft, het is en blijft een risico en je moet het ook volledig hebben van zijn exit-waarde. Wat is het gemiddelde rendement van zo'n auto na 10 jaar? Want als dat het dubbele is, dan is (of was) vastgoed nog steeds een betere en veiligere investering.
De risico-factor kunt ge proberen te beperken maar zeker zijt ge nooit natuurlijk. Een beetje lijk een verhuurbaar appartement. Ook al begeeft het zich in een nette buurt, na 3 maand kan dat evengoed vol zigeuners zitten..

Het is op dit moment voor mij gewoon iets om over na te denken, opzoeken, hier en daar eens rondhoren etc..

edit: kort artikeltje/interview van Rabobank, de antwoorden zijn nogal obvious ma soit: "Rabo magazine kroop achter het stuur met expert Koen Poschet en vroeg hem uit over deze beleggingsproducten."

Last edited by KingSix; 15-06-2014 at 13:46.
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 17:02   #64   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Altijd lachen wanneer iemand een auto koopt en het woord "investering" gebruikt. Waardevast, die vlieger gaat al wat sneller op. Slechts een absolute minderheid stijgt in waarde. Soms is de stijging voorspelbaar, soms niet.
Old 15-06-2014, 17:54   #65   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by KingSix View Post
Het is precies wel een 'ons kent ons' mentaliteit.. (enfin ja, toch hier in de Limburg)
Tip om wat meer vriendjes te maken: "de" Limburg bestaat niet, het is Limburg.

Maar dan nog denk ik dat voor 99% van't volk dat naar zo'n treffens gelijk Schaffen komt (ik ga er even van uit dat dat de 'deelgemeente' in kwestie is), een klassieker gewoon een hebbeding is waar ze met veel plezier geld aan verliezen en geen investering. Het zijn alleszins overwegend geen types die hun wagens in concoursstaat houden.

'k Kan mij vergissen natuurlijk, misschien ben ik niet cynisch genoeg.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 18:57   #66   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

God ik heb geen idee wat voor volk daar te verwachten is, ik woon hier echt nog maar pas..

Dat 'de' Limburg voor Limburgers zelf niet bestaat maakt mijn lief geregeld duidelijk. Ik heb nu bewust het adjectief gebruikt om mijn niet-Limburgse herkomst voor de shrimpers duidelijk te maken. Sorry 'k zal het niet meer (proberen) te doen.

Als het een troost mag zijn, ik lach ook met de Vlaams-Brabant en alles dat niet Antwerpen is cfr:
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 20:10   #67   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
Altijd lachen wanneer iemand een auto koopt en het woord "investering" gebruikt. Waardevast, die vlieger gaat al wat sneller op. Slechts een absolute minderheid stijgt in waarde. Soms is de stijging voorspelbaar, soms niet.
Zo moeilijk is het nu ook weer niet om de modellen eruit te pikken die in waarde gaan stijgen.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2014, 11:37   #68   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Dat gespeculeer maakt het oldetimergebeuren dan wel helemaal kapot. Iemand die gewoon zo'n auto wil omdat hij dat nu eenmaal graag ziet kan dat dan niet meer betalen dankzij 'beleggers'.

Dat is natuurlijk met alles zo, maar met auto's stoort me dat het meest

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is online now   Reply With Quote
Old 23-06-2014, 10:58   #69   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Wordt vermoedelijk toch investering in Spanje, voorbije dagen gaan kijken. Ga (nog) niet posten welk huis het juist is, maar het is hier ergens in de buurt:
https://www.google.com/maps?q=38.753...num=1&t=h&z=19

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2014, 19:27   #70   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

U wilt 4% return zonder enig gedoe?

Sommige markten zijn momenteel in contango! Als u een olietanker hebt kunt u dus nu olie kopen, u schip laten ronddobberen en de olie duurder doorverkopen!

Ik veronderstel dat er hier niemand schepen heeft, maar dat gaat dus ook met andere producten!

1. U opent een trading account bij Interactive Brokers (of Lynx hier in belgie, dat zijn resellers)
2. U zorgt ervoor dat u veelvouden van 7000 EUR op u rekening heeft die u X jaar kunt missen.
3. U koopt SPOT emissierechten voor 6.04 EUR/stuk (ge moet ze per 1000 kopen en margin aanhouden, als u niet weet wat margin is moet u dit niet doen)

https://www.eex.com/en/market-data/e...s#!/2014/07/17

Let wel op, dat is fysiek delivery, dus ge opent gewoon een trading account in het europese emissietradingregistry en laat ze daar leveren.

4. U VERKOOPT de future met expiry Dec-14/15/16/17
tegen 6.16 / 6.21 / 6.34 / 6.51 / 6.75

https://www.theice.com/products/197/data

5. Naargelang hoe lang u u geld kunt missen is u return (niet gekapitaliseerd, dus over hele periode)
Tegen Dec-14: 1.9%
Tegen Dec-15: 2.8%
Tegen Dec-16: 4.96%
Tegen Dec-17: 11.75%

Beter dan spaarboekjes, kasbons, en whatever.
Als ge dat smerig speelt kunde misschien goedkoper lenen en dan die producten kopen (yoo firma's met teveel cash op hun rekeningen...)
Teki is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2014, 20:36   #71   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

En nu in het nederlands? Gaan eind augustus overigens naar nieuw huis kijken in espagnol. Bod gedaan op ander, aan het wachten op reactie

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2014, 01:39   #72   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Yeah want geld verdienen vanop u gsm, tablet, computer is te moeilijk.

https://www.khanacademy.org/economic...tures-contract

https://www.khanacademy.org/economic...s-contracts-ii
Old 20-07-2014, 13:12   #73   link
micksque
World of Warcraft nerd.

micksque's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Yeah want geld verdienen vanop u gsm, tablet, computer is te moeilijk.

https://www.khanacademy.org/economic...tures-contract

https://www.khanacademy.org/economic...s-contracts-ii
1e video vind ik wel een dom voorbeeld.

"Let's assume apples dont go bad during the course of 1 year"
"This is a riskfree investment"

Jah... zo is't wel makkelijk e =)
micksque is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2014, 22:02   #74   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Appelen is het voorbeeld he, ge doet dat met goud, zilver, olie, emissierechten, whatever er op dat moment genoeg in contango is om te doen en waarvan de return groot genoeg is om u investeringskosten te rechtvaardigen.
Old 20-07-2014, 23:42   #75   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Was mijn aankoop van een aantal goudstaven dan toch niet zo absurd als sommige experten hier destijds beweerden?

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2014, 23:58   #76   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Neen, fysiek goud kopen terwijl het pakken goedkoper financieel kan blijft idioot.

Tenzij ge u bank wilt sponsoren natuurlijk.
Old 21-07-2014, 00:26   #77   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

'Terwijl het financieel pakken goedkoper kan,' dat lijkt me dan weer zeer sterk op de retoriek die ten grondslag lag aan de hele crisis: 'Omdat het kan.'

Op vlak van financiŽn en beredeneerde investeringen ben ik dan misschien inderdaad een complete nul, maar de voorbeelden uit mijn omgeving die ik op dat vlak volg zijn precies niet altijd bedrogen uitgekomen. Ik ken er voor de rest omzeggends geen fluit van, dus zou dat in mijn geval niet op z'n minst een potentieel rendabele investering zijn als ik de goudprijs en de belangrijkste weredldconflicten wat opvolg?

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules