Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 10-10-2016, 14:54   #121   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Kijken vanaf 1u23min voor het niet saaie deel. (must-watch, zeker ook blijven kijken naar de editor footage na de gameplay, waanzin!)

Wat ze daar tonen is weer een knap staaltje tech, absolute nerdgasm voor fans van het genre.
Hoe langer het duurt hoe groter de scope van dat project blijkt te worden, holy crap.
Als je hun powerpoint volgt dan hebben ze nog minimum 12 tot 24 maanden werk voor de boeg.
Ben zeer benieuwd of ze al die zotte tech ooit succesvol aan elkaar zullen kunnen knopen. Zoja, dan is dit precies eve online maar dan een miljard keer zaliger en gaan veel mensen voor de rest van hun leven binnen blijven.
Ik weet precies waar ze hiermee naartoe willen, het lijkt gewoon absolute waanzin om het voor elkaar te krijgen. (om nog maar te zwijgen over wat voor monsterlijke pc je hiervoor nodig zal hebben)

ALS ze dat voor elkaar krijgen = shit brix, nerdgasm, nerd goosebumps etc etc Ben benieuwd.
Dit "zotte tech" is gewoon Cryengine, dat ze nooit gaan kunnen laten doen wat ze willen volgens hun debiel bloatware concept. Vijf jaar en 127 miljoen later staan ze nog altijd nergens.

Snap zelfs niet wat daar zo wauw aan is? Ik zie gewoon een hoop gestolen woestijn planeet concepten uit andere sci-fi, saai rondgerijd la de Mako uit Mass Effect van tien jaar geleden en een compleet afwezig AI.

Tevens afwezig: effectief hun beloofde games, namelijk de single-player wing-commander kloon en het massive multiplayer space spel.

Sommige mensen kunnen ze toch alles wijsmaken.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2016, 15:35   #122   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Wat ze daar tonen is weer een knap staaltje tech, absolute nerdgasm voor fans van het genre.
Hoe langer het duurt hoe groter de scope van dat project blijkt te worden, holy crap.
Absoluut, als ze grotendeels kunnen waarmaken wat ze op oog hebben om te doen, dan zal dit spel een fenomeen zijn. Een big "if", maar soit.
Alleen backers hebben reden tot klagen gezien de promises, delays en whatnot, al de rest moet het maar zien als een spel in ontwikkeling die ze kunnen volgen en kunnen niet klagen in feite. Zo benader ik het toch.

Last edited by Cybdm; 10-10-2016 at 15:41.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2016, 17:04   #123   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Absoluut, als ze grotendeels kunnen waarmaken wat ze op oog hebben om te doen, dan zal dit spel een fenomeen zijn. Een big "if", maar soit.
Wat moet er eigenlijk gebeuren om volk als jij diets te maken dat dit een lege doos is?

Hoeveel jaren van gebroken beloftes en niks kunnen tonen buiten kapotte tech demo's moeten er zo nog volgen?
Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Alleen backers hebben reden tot klagen gezien de promises, delays en whatnot, al de rest moet het maar zien als een spel in ontwikkeling die ze kunnen volgen en kunnen niet klagen in feite. Zo benader ik het toch.
Andere mensen mogen dus niet wijzen op iets wat in het beste geval platte incompetentie of in het ergste geval gewoon een pure scam is, waar anderhalf miljoen mensen het slachtoffer van zijn geworden?
Old 10-10-2016, 18:12   #124   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Andere mensen mogen dus niet wijzen op iets wat in het beste geval platte incompetentie of in het ergste geval gewoon een pure scam is, waar anderhalf miljoen mensen het slachtoffer van zijn geworden?
Quote:
Wat moet er eigenlijk gebeuren om volk als jij diets te maken dat dit een lege doos is?
Goh weet je kerel, ik zag uw repliek al komen terwijl ik mijn andere aan het typen was. Het is niet omdat ik schreef dat diegenen die hier geen geld hebben aangegeven niet kunnen klagen dat ik daarvoor bedoel dat kritisch zijn totaal niet mag, fuck man kan jij eens iets niet zwart/wit lezen?

Ik vind de gehele Star Citizen development een cluster fuck en heb hier ook al kritiek zitten zaaien, maar hey ik heb er geen geld aan gegeven, dus op het einde van de rit kan ik niet klagen. Weetjewel, diegenen die hier geld aan hebben gegeven kunnen pas klagen. Snap je het nu of link ik door naar een begrijpend lezen 101 site?

En volk als mij ? Als ik een alternatief ben vergeleken met jij, een verbitterde zaag van een vent die bij elke kans die hij krijgt komt zeuren, dan ben ik blij dat ik me tot dat volk mag vervoegen.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2016, 23:10   #125   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Als niet-backer moet ik toch ook toegeven dat dit er veel beter van opzet uitziet dan de simpele Wing Commander-kloon/space MMO die ze in het begin hadden beloofd. Ze zijn serieus aan het uitlopen qua deadline idd maar de aanhouder wint zeker? Het zijn nog geen DNF-toestanden h. Met zo'n tools kunt ge elke sci-fi film of series ooit beginnen namaken in een seamless game engine ja... damn.

Schoon landschap, een cht zonnestelsel en naadloze overgangen terzijde; veel "leven" is er ook niet te zien natuurlijk. Dit lijkt op een natte droom als je er veel dingen gaat bijdenken (vele en goed geschreven missies, oneindige variatie in planeten/vijanden/wildlife, altijd iets echt interessant voorhanden, etc.). En de concurrentie (Frontier met Elite) zal ondertussen misschien ook wel niet stilzitten en hun eigen spel blijven verbeteren.

Enigste troost is dat tegen wanneer Star Citizen "af" is we waarschijnlijk wel allemaal een nieuwe PC zullen gekocht hebben die het kan draaien...
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2016, 00:10   #126   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Eerlijk gezegd deed het me net wl aan DNF denken. De vorige open alfa was echt ongelofelijk slecht, zelfs de graphics waren slecht.

Hoe je het ooit draait en keert, alles is gewoonweg leeg nu. Engine is er. Zoals DNF. Gameplay mechs zijn er. Zoals DNF. Background is er. Zoals DNF. Vele verwachtingen en geen vooruitgang. Zoals DNF.

Ik HOOP echt dat alles uitkomt zoals ze zegen. Zou een waanzinnig leuke game zijn. Maar ik vrees ervoor.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2016, 01:11   #127   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Als het ooit komt dan worden wij rijke space ballers dodgy.
Old 11-10-2016, 02:07   #128   link
black
Senior Member

black's Avatar

Aan de ene kant lijkt het mij een samengooien van wat eve online, wat no mans sky en in het beste geval wat battlefield achtige toestanden (de manier van verplaatsen op de maps, maps verkennen, verschillende voertuigen, ...).
Langs de andere kant moet ik eerlijk zijn dat m'n mond echt openviel toen de buggy uit de cargo van het schip werd gehaald, hoe je in de buggy stapt, het detail van de dashboards, de manier dat uw dashboard naar u toekomt, voor mij ongezien in een game (vanaf 1:32:50 btw). Het feit dat hij op 1:44:53 naar boven kijkt en je ziet in de ruimte, boven de atmosfeer het ruimtestation dat hij in het begin passeerde, die zandstorm die hij tegenkomt op 1:51:10 dan heb ik ook zo'n moment van "faark kwil dat spelen". 2:08:45 is ook zo'n moment dat m'n mond openvalt, die duim, warpspeed sprong etc... Natuurlijk kan het allemaal scripted zijn en kan het goed mogelijk zijn dat dit helemaal niet in het spel gaat zitten (we zijn al meermaals bedrogen geweest...)
Langs de andere kant, om een paar beacons te gaan scouten op random planeten tjah, daar gaan we nu ook geen 2 uren mee zoet zijn h...
Als het uitkomt binnen een paar jaar hoop ik gewoon dat ze een pak missies implementeren, met een soort dagelijkse afwisselende missies werken, dat ze zorgen dat de community echt moet samen werken naar een gemeenschappelijk doel, daar zal dit game mee vallen of staan. De mogelijkheid van mee te werken aan een eigen corp, een eigen basis op een planeet uitbouwen of noem maar op. Ik ben na het kijken van de voorstelling redelijk hyped. Nu nog zien of ze dit kunnen uitwerken, en of dit geen zoveelste scheet in een fles gaat worden. Of ze leveren een lege doos af, of ze gaan er een volledig verhaal in creren, maar dan gaan ze op dat vlak echt in gang moeten schieten. Moet eerlijk zeggen, het voelt goed aan (ook al denk ik in mijn achterhoofd nog steeds dat het een DNF achtig ding gaat worden).
Old 11-10-2016, 09:01   #129   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Is er ergens eigenlijk bekend hoeveel geld ze nog hebben van hun ettelijke miljoenen? Aangezien het nog enkele jaren gaat duren voordat dit uit komt..

Is er geen risico dat hun geld op geraakt voordat het spel af is? Of gaan mensen maar virtuele ships blijven kopen?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2016, 09:35   #130   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Eerlijk gezegd deed het me net wl aan DNF denken. De vorige open alfa was echt ongelofelijk slecht, zelfs de graphics waren slecht.

Hoe je het ooit draait en keert, alles is gewoonweg leeg nu. Engine is er. Zoals DNF. Gameplay mechs zijn er. Zoals DNF. Background is er. Zoals DNF. Vele verwachtingen en geen vooruitgang. Zoals DNF.
Dat is een vergelijking van het kaliber DJB. Wat DNF karakteriseert is niet dat het een slecht spel is, maar de extreem lange ontwikkeling tijd met gebrek aan enige informatie, en speculaties over engine switches en volledig herbeginnen. SC is nog maar vijf jaar in ontwikkeling, op de voet te volgen en al speelbaar.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2016, 12:55   #131   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post

Bwoa, DNF had gewoon bij de 2001-versie moeten blijven. Toen ze op het E3 van hetzelfde jaar alle aandacht kregen met een trailer zonder weerga (nog steeds trouwens imo) leek het wel degelijk compleet en genoeg plezante inhoud te bevatten, alsof het echt een goed spel was met gevarieerde gameplay.

Ik geloof niet dat er veel materiaal van toen nog in de definitieve versie zat, 3D Realms heeft de beste versie nog beter willen maken maar het zo klungelig aangepakt dat achteraf zowat iedereen met lege handen achter bleef...
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2016, 15:51   #132   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

De enige vraag die ik mij bij dit alles stel: gaat dit plezant zijn?
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2016, 21:19   #133   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ryuken View Post
Ze zijn serieus aan het uitlopen qua deadline idd maar de aanhouder wint zeker?
"Uitlopen qua deadline."

Ze zijn twee jaar over tijd met geen enkel uitzicht op release.
Quote:
Het zijn nog geen DNF-toestanden h. Met zo'n tools kunt ge elke sci-fi film of series ooit beginnen namaken in een seamless game engine ja... damn.
Ja, ik veronderstel dat men bij DNF op verschillende punten een spel had dat effectief speelbaar was en zijn doelen bereikte (een simpele fps). Het spel dat Roberts beweert te maken bestaat gewoon niet. Het is de bedoeling dat dit een massive multiplayer spel wordt met een persistent universe.

Er is geen momenteel geen massive multiplayer, en er is momenteel geen persistent universe.

Het enigste wat er is, zijn een paar vreselijke bugged tech demo's waarin fps wordt gecombineerd met voertuigen besturen en landen op planeten. Concepten die langs geen kanten revolutionair zijn en succesvol zitten vervat in al andere bestaande, werkende en plezante games.

Want dat is nog iets: zelfs als er hier een werkend geheel uitkomt. Waar is de gameplay, waar is het plezier?

Squadron 42 is nu weer eens uitgesteld. En is al in episodes opgedeeld. Buiten een hoop geweldig cringey en overgeproduceerde cutscenes, weet niemand hoe dat dat er eigenlijk nu juist gaat uitzien.

Dat is trouwens waar een groot deel van het geld naartoe is (naast Roberts zijn zakken): hollywood acteurs en motion capture voor Squadron 42.

Wat wel trouwens bestaat is een ingenieus systeem om backers uit te melken door ze virtuele scheepjes te verkopen (of beter gezegd; .jpg files van geplande scheepjes).
Quote:
Schoon landschap, een cht zonnestelsel en naadloze overgangen terzijde; veel "leven" is er ook niet te zien natuurlijk. Dit lijkt op een natte droom
Dit lijkt op bloatware/vaporware voor iedereen met ook maar een beetje inzicht in de games wereld.

Elite: Dangerous of No Man's Sky, daar lijkt het ook goed op.
Old 11-10-2016, 21:32   #134   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
Dat is een vergelijking van het kaliber DJB. Wat DNF karakteriseert is niet dat het een slecht spel is, maar de extreem lange ontwikkeling tijd met gebrek aan enige informatie, en speculaties over engine switches en volledig herbeginnen. SC is nog maar vijf jaar in ontwikkeling, op de voet te volgen en al speelbaar.
Elite: Dangerous was op twee jaar tijd gemaakt.

En er is niks speelbaar, buiten een paar gebroken, saaie tech demo's vol met slecht design.
Old 11-10-2016, 23:39   #135   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Bwoa, DNF had gewoon bij de 2001-versie moeten blijven. Toen ze op het E3 van hetzelfde jaar alle aandacht kregen met een trailer zonder weerga (nog steeds trouwens imo) leek het wel degelijk compleet en genoeg plezante inhoud te bevatten, alsof het echt een goed spel was met gevarieerde gameplay.

Ik geloof niet dat er veel materiaal van toen nog in de definitieve versie zat, 3D Realms heeft de beste versie nog beter willen maken maar het zo klungelig aangepakt dat achteraf zowat iedereen met lege handen achter bleef...
Ik herinner me die trailer bijzonder goed. Zag er zeer veelbelovend uit maar volgens mij kregen ze zelfs die trialer in die toestand nooit waargemaakt. De gameplay was er waarschijnlijk wel maar dan is men de graphics beginnen bijbenen en zijn er betere games uitgekomen waarvan men dacht dat hun game nooit genoeg ging zijn.
Star Citizen blijft ook altijd maar uitbreiden, dan dit, dan dat, maar resulataat = 0.
Ik hoop cht dat dit volledige concept binnen twee jaar een volwaardige game zal worden. Dan spendeer ik er met plezier mijn geld aan, maar tot nu toe lijkt het volgens mij de goedeboelde invesering van veel mensen en n boss, veel werkers die beseffen dat het niet kan en een paar investeerders die hun geld cashen adhv domme pre-buyers.

Quote:
Elite: Dangerous was op twee jaar tijd gemaakt.
En er is niks speelbaar, buiten een paar gebroken, saaie tech demo's vol met slecht design.
100% mijn indruk na de vorige alpha.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2016, 00:57   #136   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Als ik over slecht design spreek, spreek ik trouwens bijvoorbeeld over zaken als saaie art, onbruikbare interfaces, slecht ontworpen vlieg mechanics, de eindeloze animaties waar ge gedwongen door moet...
Old 05-04-2017, 11:47   #137   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Gisteren voor het eerst gespeeld. Wat een spel. Fenomenaal. Blij dat ik het met de originele KS gebacked heb.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 11:58   #138   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Gaat het uitkomen .. ooit?
Old 05-04-2017, 13:41   #139   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

We zullen zien, nu kan ik rondvliegen en pew pew pew-en :-D

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 14:31   #140   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Wat een spel. Fenomenaal.
Wa zit gij hier te schuimbekken, er is nog niet eens sprake van een "spel".

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules