Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 11-11-2017, 17:44   #961   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Ik heb een Harman Kardon Onyx Studio 2 en heb nog geen bluetooth speaker gevonden die in de buurt komt. Probleem is dat hij helemaal niet zo draagbaar is helaas. Hij is best groot. Maar er is ook een mini, daar heb ik wel geen ervaring mee.

Die JBL Flips zijn heel goed, maar ik vond die op hoge volumes wat kracht ontbreken (en ze gingen ook een beetje distorten).
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2017, 22:34   #962   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Iemand ervaring met de Chromecast Audio? Aanvankelijk leek me dat een overbodig product, maar bij het uittekenen van mijn nieuwe bureau zou dat plots iets handigs kunnen wezen!

> Muurvullende boekenkast aan overzijde bureau met ingewerkte speakers + chromecast audio.
> Casten vanop PC = PC-speakers blijven vrij + muziek kan immer zachtjes achtergrond vullen = minimum aan fuzz

Of is't een dwaas idee?
Old 12-11-2017, 23:40   #963   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Goh. Dat is inderdaad een handige oplossing, zolang het werkt. Vaak is mijn Chromecast niet detecteerbaar, of speelt die wel af, maar kan ik hem naderhand vanuit Spotify ineens niet meer besturen. Ik heb het ding dan ook al veel te vaak maneel moeten herstarten, of zelfs volledig resetten. Hetzelfde geldt trouwens voor de chromecast 'video'. Bovendien moeten je boxen idealiter aan blijven voor de seamless ervaring. Bij mij ruisen die zolang er geen muziek speelt. Dus moet ik alsnog eerst naar daar sloffen om ze aan te zetten. Het is imo een verhaal van een goed idee dat (Google gewijs?) nét niet voldoende is uitgewerkt en ondersteund om echt zorgeloos goed te werken. Maar op zich blijft het een handig ding. Ik heb de chromecast onlangs wel eens een vast ip adres gegeven om te zien of dat helpt met die detectieproblemen.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 06:53   #964   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Chromecast audio werkt hier vlekkeloos. Ik dacht dat je enkel dedicated apps kan gebruiken (Plex, Spotify, ...), dus niet zeker hoe je van PC kan streamen...
operator is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 11:11   #965   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Ik heb een Harman Kardon Onyx Studio 2 en heb nog geen bluetooth speaker gevonden die in de buurt komt. Probleem is dat hij helemaal niet zo draagbaar is helaas. Hij is best groot. Maar er is ook een mini, daar heb ik wel geen ervaring mee.

Die JBL Flips zijn heel goed, maar ik vond die op hoge volumes wat kracht ontbreken (en ze gingen ook een beetje distorten).
Staat nochtans bij productspecificaties op de H-K website dat die draagbaar is - gewoon wat zwaar dus? Heb daar 25% korting, dus dat is wel mooi meegenomen.

Bij JBL overigens ook, en daarvan staat de E65BTNC als headset op m'n wishlist
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 11:52   #966   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Quote:
Originally Posted by operator View Post
Chromecast audio werkt hier vlekkeloos. Ik dacht dat je enkel dedicated apps kan gebruiken (Plex, Spotify, ...), dus niet zeker hoe je van PC kan streamen...
Ik vermoed dat je player wel ondersteuning moet hebben, dus ik wil mijn hand niet voor elke muziekspeler in het vuur steken. Maar via google chrome kun je alvast casten naar de Chromecast audio, en ook Spotify werkt vlot vanop de PC.

Overigens zijn de tests met statisch IP voor mijn Chromecast audio veelbelovend
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 23:23   #967   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Staat nochtans bij productspecificaties op de H-K website dat die draagbaar is - gewoon wat zwaar dus? Heb daar 25% korting, dus dat is wel mooi meegenomen.

Bij JBL overigens ook, en daarvan staat de E65BTNC als headset op m'n wishlist
Ja, hij is draagbaar, de hendel achteraan is zelfs heel stevig en goed vast te pakken, maar hij weegt best wat en is ongeveer zo groot als een... kleine beachball?
Old 14-11-2017, 13:36   #968   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Ik vind die zaken van Sonos zo duur altijd. Maar goed, blijkbaar bestaat er zoiets als de SONOS Connect: http://www.sonos.com/nl-be/shop/connect.html
Zijn er goedkopere oplossingen?

Ik zit met een gelijkaardige vraag. We hebben nu een simpele opstelling van platenspeler, CD-speler, versterker en 2 boxen, maar ik zou daar op een zo simpel mogelijke manier nog 2 draadloze boxen aan willen toevoegen, voor in de keuken en de slaapkamer. Zodanig dat muziek ook standaard uit alle boxen speelt (dus geen apart circuit voor de bedrade en de draadloze boxen). Kan dat met zo'n Sonos Connect?
Old 14-11-2017, 15:16   #969   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Zijn er goedkopere oplossingen?

Ik zit met een gelijkaardige vraag. We hebben nu een simpele opstelling van platenspeler, CD-speler, versterker en 2 boxen, maar ik zou daar op een zo simpel mogelijke manier nog 2 draadloze boxen aan willen toevoegen, voor in de keuken en de slaapkamer. Zodanig dat muziek ook standaard uit alle boxen speelt (dus geen apart circuit voor de bedrade en de draadloze boxen). Kan dat met zo'n Sonos Connect?
Welke versterker heb je?
Belangrijkse vraag omtrent is: heeft hij een audio-out, een A/B speaker-aansluiting of een koptelefoonaansluiting die apart aangestuurd wordt (m.a.w. die het geluid van de boxen niet automatisch afsluit).
Old 03-12-2017, 13:43   #970   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Bij het opruimen van ons nieuw huis een Technics versterker (SA-EX120) + cd-speler (SL-PG400A) gevonden. Da's waarschijnlijk niet echt de moeite, maar de twee boxen zijn misschien wel interessant: Celestion 8Ohm, 10-100W, 89DB met serie-nummer 692968 en 692969. Ze zijn hier en daar wat beschadigd, maar niks fundamenteel en relatief makkelijk op te knappen, lijkt me.

Any good? Of ben ik even goed af met een nieuw setje (deze Edifiers heb ik bijvoorbeeld al eventjes in gedachte)?
Old 03-12-2017, 18:28   #971   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Trek eens een foto, als je wil? Ik ben grote fan van Celestion luidsprekers maar ze hebben ook wat rommel gemaakt en zonder modelnummer kan ik niet veel zeggen. Met serienummer kan ik het niet opzoeken.
Old 07-12-2017, 20:56   #972   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Joo, wil graag een nieuwe koptelefoon kopen. Mijn Sennheiser HD 201 is versleten en die was zeker goed voor achter de PC maar om ermee rond te lopen toch wat te groot. Ik wil er graag max. 50 euro voor geven, wat kunnen jullie mij aanbevelen?
Cage is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2017, 23:14   #973   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Als het echt maar 50 euro mag kosten best iets van sony of desnoods Philips wat je graag ziet of eens testen in Fnac / Mediamarkt.

Of iets meer uitgeven en akg y50. (90 euro met draad, 120 BT)

Voor 50 euro ook nog eens bluetooth zal je natuurlijk echt niet zo veel kwaliteit meer hebben.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 11:48   #974   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Joo, wil graag een nieuwe koptelefoon kopen. Mijn Sennheiser HD 201 is versleten en die was zeker goed voor achter de PC maar om ermee rond te lopen toch wat te groot. Ik wil er graag max. 50 euro voor geven, wat kunnen jullie mij aanbevelen?
Ik zat laatst aan het kijken in dezelfde prijsklasse, en bij Philips etc.. vond ik niet echt iets naar mijn goesting. Uiteindelijk bij de Edifier H840 terecht gekomen: https://www.amazon.com/Edifier-H840-.../dp/B013J7WUGC

Top beslissing. Zit super goed op mijn oren, en geluidskwaliteit is top notch, zeker voor die prijsklasse.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules